aanschaf nieuwe fjr

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

werner

aanschaf nieuwe fjr

Bericht door werner »

ben van plan om begin 2005 nieuwe fjr te kopen,heb lang getwijfeld tussen fjr,pan en rt,maar door jullie schuld ben ik genoodzaakt voor de FJR tekiezen.kan iemand mij iets meer vertellen over de dealer felix&jos te beringen en is er iets waar ik speciaal moet op letten bij aankoop. dank op voorhand, toedeloe......
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

hey werner ik heb onlangs ook een fjr gekocht bij felix en jos
in beringen ikvindt het een eerlijke daeler zijn op gebied van
onderhoud zeker niet van de goed koopste maar wat op de factuur
staat is ook gedaan wat ik van mijn andere dailer niet kon zeggen
als ik u met iets kan helpen geef maar een seintje .0496-894913
groetjes johnny :wink:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

@werner

Als je bij Felix en Jos je moto zou kopen, doet ons en iedereen hier een plezier, en vertel ze ginder over onze club hier.
Ze kennen ons hoor, we zijn er zeker niet onbekend.
Het ?ne plezier, is het andere waard.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Werner,
Ik meen te weten dat Felix & Jos de grootste afnemers zijn bij Yam. Ook dit is misschien een interessant gegeven om de prijs te bespreken.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
PatrickFJ

Bericht door PatrickFJ »

Dag Werner
Ik ben ook van plan een nieuwe te kopen.
Bij Felix en Jos freeg ik 1000 Euro korting op de offici?le prijs.
Dan ben ik mijn licht eens gaan opsteken bij BIKESERVICE in Hasselt.
Hier geven ze 7% en ... een waardebon van 500 Euro voor alle accessoires wat je maar wil. Eveneens doen ze de upgrade naar full power gratis ! na 1000 Km. Ook kan je nog 15% korting bedingen op ander accessoires. Misschien toch de moeite om eens langs te gaan ?

met vriendelijke groeten
s-power

aankoop fjr

Bericht door s-power »

Hoi Werner en Patrick

Heb ook interesse in een fjr meschien met 3 aankopen dan kan het alleen maar interessanter worden.
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Felix en Jos - hebben een eerlijke prjis zowel voor aankoop als onderhoud.

k ben er heel tevreden, ze zijn korrekt in de gemaakte afspraken.
werner

Bericht door werner »

bedankt voor jullie reacties,ik ben nog wel van plan te wachten tot het auto en motor salon om misschien de beste condities los te krijgen.ik zal dan ook de prijs doorgeven op dit forum over de prijs die ik daar dan verkregen zal hebben.nogmaals dank...toedeloe. ps:patrick wat bedoel je met full power?
FJR1300.RC
50 cc
50 cc

Bericht door FJR1300.RC »

Werner,

Normaal wordt de FJR meestal verkocht op 100 pk, dit scheelt een flinke hap tegenover de taksen die je betaald voor zijn vol vermogen (143 pk?)
Indien gewenst kan je hem wel op vol vermogen laten zetten.

greets!
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Als je wil wachten tot op het autosalon : enkele dapperen van onze club rijden daar in optocht naartoe. Kan je gelijk mee met je oude motor, en kennismaken met de winterharde kern van de club ! zie onder toerritten en meetings. Voordeel : gratis inkom op salon
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
junior
125 cc
125 cc

Re: aankoop fjr

Bericht door junior »

s-power schreef:Heb ook interesse in een fjr meschien met 3 aankopen dan kan het alleen maar interessanter worden.

zou de club dat kunnen realiseren dat er meerdere leden een FJR kopen tegen "gunstige prijs" ?
Maar dan moeten ze allen bij zelfde dealer kopen zeker?
PatrickFJ

Bericht door PatrickFJ »

Tja het zou misschien de moeite waard zijn om het eens te vragen welke condities ze geven als we d'r meer in een keer kopen
Ik denk trouwens okk dat het nu beter is om te wachten tot het salon er is.
By the way, van Bikeservice in hasselt heb ik niet echt positieve dingen gehoord.
Alleszins al je er daar eentje koopt en de aanschafprijs is goed is er achteraf ook niemand die je kan tegenhouden om van dealer te wisselen h? ...
Garantie is internationaal en is van Yamaha, niet van de dealer dus daar ook geen probleem denk ik
superbiker

aanschaf nieuwe FJR

Bericht door superbiker »

Patrick Werner, zoals reeds gezegt beb ik van plan om een FJR te kopen.
Tegen einde van de week of in de loop van volgende week weet ik de SALON prijzen deze werden op 15Nobember j.l. besproken door de Yam dealers.Ik zal VRIJBLIJVEND eens vragen wat de prijs zou zijn als er 3 aangekocht worden vanzelf sprekend moet dat bij dezelde handelaar zijn. Mijn voorkeur gaat naar een Dealer in Beringen die goede kwalificaties heeft en ook pas een nieuwe testbank heeft en dat hebben er maar een paar.Zelfs het Honda racing team is daar gevestigd.
Groeten.......en veel FJR dromen......

PatrickFJ schreef:Tja het zou misschien de moeite waard zijn om het

eens te vragen welke condities ze geven als we d'r meer in een keer kopen
Ik denk trouwens okk dat het nu beter is om te wachten tot het salon er is.
By the way, van Bikeservice in hasselt heb ik niet echt positieve dingen gehoord.
Alleszins al je er daar eentje koopt en de aanschafprijs is goed is er achteraf ook niemand die je kan tegenhouden om van dealer te wisselen h? ...
Garantie is internationaal en is van Yamaha, niet van de dealer dus daar ook geen probleem denk ik
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De aanschaf van een FJR is mijns inziens een zeer persoonlijk gegeven. Denk maar aan de optielijst, de kortingen, een overname, een leasing, eventuele financiering, condities etc...
Een club kan daar niet in bemiddelen, en we wensen dat ook niet te doen.
Het staat iedereen vrij om dat als individu een afspraak te maken met een ander individu, om samen naar de dealer te stappen, of dat leden zijn of niet, dat maakt geen verschil, maar het toekennen van kortingen en/of andere tegemoetkomingen buiten de normale gangbare kortingen die we allemaal kennen, dat gegeven is volgens mij persoonlijk, en kan niet als algemene regel verspreid worden.
Ik geef het voorbeeld dat ALS een dealer bij aanschaf van 2 of 3 FJR's een extra'tje zou doen, (wat we toejuichen natuurlijk), en dat wordt via allerlei kanalen verspreid, dat men dat zou aannemen als "als die dat kan , moeten ze dat allemaal kunnen". Dat lijkt logisch, maar dat is het niet. Bekijk het langs de kant van de dealer zelf, je zou niet zo happy zijn als iedereen die korting komt opeisen, zowel niet naar de klant toe, als naar je collega dealers.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

dirkske schreef: Ik geef het voorbeeld dat ALS een dealer bij aanschaf van 2 of 3 FJR's een extra'tje zou doen, (wat we toejuichen natuurlijk), en dat wordt via allerlei kanalen verspreid, dat men dat zou aannemen als "als die dat kan , moeten ze dat allemaal kunnen".
ik begrijp da nie goe, men is toch ook gaan onderhandelen om een groepsaankoop intercom te doen, gaan we daarom andere dealers voortaan onder druk zetten ? Nee toch !
Het was enkel een idee dat men makkelijker reductie zal geven bij aankoop meerdere exemplaren.
seabiker

Bericht door seabiker »

junior schreef:
dirkske schreef:Ik geef het voorbeeld dat ALS een dealer bij aanschaf van 2 of 3 FJR's een extra'tje zou doen, (wat we toejuichen natuurlijk), en dat wordt via allerlei kanalen verspreid, dat men dat zou aannemen als "als die dat kan , moeten ze dat allemaal kunnen".

ik begrijp da nie goe, men is toch ook gaan onderhandelen om een groepsaankoop intercom te doen, gaan we daarom andere dealers voortaan onder druk zetten ? Nee toch !
Het was enkel een idee dat men makkelijker reductie zal geven bij aankoop meerdere exemplaren.
Ik verdedig volledig de stelling van Dirkske, inderdaad het is geenzins de bedoeling om de dealers tegen elkaar op te zetten, daarom vernoemen wij (bijna) nooit geen dealers, elke dealer heeft een vooropgesteld doel, de ene investeerd in een prachtige showroom, zeer goed uitgeruste garage, gekwalificeerd personeel, uitstekende service etc..... en anderen stellen andere prioriteiten. De filosofie van in den beginne, zoals vermeld op de hoofdpagina en in de eerste nieuwsbrief is ' het verenigen van de actieve FJRijder, het helpen bij problemen en het overbrengen van verschillende ervaringen, indien wij ons gaan moeien in het 'aankopen van Yamaha FJR1300's ' dan begeven wij ons op glad ijs. De dealers kunnen dan op hun beurt ook onderling afspraken maken van bijvoorbeeld geen kortingen meer toe te staan op de aankoop van een FJR1300 en dan zijn wij ook ver van ons bed!

Ik hoop dat jullie deze stelling begrijpen.
Dank voor uw begrip en vriendelijke groeten,
Seabiker
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Junior,
Op 't eerste zicht lijkt het best logisch dat ne mens altijd voor de goedkoopste manier gaat, maar achter de schermen is dat niet altijd zo.
Soms is het gewoon beter om een bepaalde visie, een bepaalde richtlijn te hanteren, die naar de toekomst toe veel vruchtbaarder is dan 1 procentje korting. We willen daar graag tussen pot en pint wel uitgebreid op ingaan hoor, geen enkel probleem, een forum met geschreven woord leent zich daar niet zo voor.
En d'er is nog altijd een groot wezenlijk verschil, tussen de aanschaf van een FJR, en de aanschaf van randapparatuur zoals Autocom, (acculader etc....) waarbij we telkens wel de naam "dealer" zeggen, maar dat is niet noodzakelijk een "FJR-dealer", vandaar misschien de vergissing.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
superbiker

salon prijzen FJR

Bericht door superbiker »

Hoi iedereen,
Vandaag via een mailtje de salon voorwaarden ontvangen de FJR zal aangeboden worden aan 12.990 euro en deze prijs word nu al gehanteerd
vermits inschrijving 2005. Dus waar wachten we nog op....Greetz
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Stuur je het mailtje eens door, dan zetten we het op de site.
Thx !

info@fjrijders.net
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

das wel een erg scherpe prijs en niet zo goed voor de tweedehandsmarkt :(

maar dat laatste is voor mij nog enkele jaartjes verwijderd :wink:
Gesloten