'Motomag' test GT Banden

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

Anonymous schreef:vandaag nieuwe banden gestoken. Ik vroeg me Pilot Power (sportief rijgedrag) en mijn dealer zei dat dit geen geschikte band is voor onze FJR. Dit is een band voor en lichtere (in kilos) motor aangezien het karkas (of zoiets) daar niet op berekend is.
Daar wordt hier op dit forum met geen woord over gerept...
Het lijkt me inderdaad logisch dat er een verschil is in 'zware' moto's en 'lichte' moto's en dat de banden daar wel moeten op afgestemd zijn.
Ik weet het niet zulle, daarvoor betrouw ik op mijn dealer die het zou moeten weten.
Wie weet daar meer over?
(er zit nu een BT014 op. Te weinig kms om er al iets over te zeggen)
Kijk dan eens een pagina terug en lees "Karkas"" :scratch:
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Leonardo da Voetsky schreef:
mailb0xer schreef:Ga in ieder geval niet voor de Pirelli Dragon GTS.
Vanaf die banden bij mij gemonteerd zijn begint mijn motor steeds te 'waggelen' bij autostradesnelheden.

Voorheen had ik BT-020 N en die gaven een spoorwegvastheid-gevoel, het tegenovergestelde van dit vervelend onstabiliteitsgevoel.

Ik moet wel zeggen dat de grip van de Pirelli's een beetje beter is dan de BT's in de bochten. Maar dat gewobbel op rechte lijn is er teveel aan
.
Ik heb er net pireli's opliggen, en heb geen last van dat waggelen. Ben donderdag nog naar de Peniche gereden, de laatste 20 km op de autobaan tegen 220 per uur : geen probleem. Dat waggelen heb ik ook, als mijn topcase er opstaat. Dit heeft te maken met de turbulentie die de luchtstroom recht naar die topcase stuur (ruiten zijn te laag), de lucht probeert zowel links als rechts voorbij die topcase te geraken. Dit veroorzaakt het waggelen, niet uw banden. Tenzij natuurlijk uw wielen niet mooi zijn uitgelijnd, maar ook dat heeft met uw banden niks te maken.
6.500 km gereden met de originele banden.
Daarna 18.000 km gereden met het eerste setje Pirelli Dragon GTS. Geen last van "waggelen", op voorwaarde dat ik topkoffer thuis laat.
Momenteel 7.000 met het 2e setje Pirelli Dragon GTS.
Ik sluit mij aan bij het verhaal van Leo.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Gesloten