Uitvallen ontsteking en/of injectie

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
neeke
75 cc
75 cc

Uitvallen ontsteking en/of injectie

Bericht door neeke »

Hoi Fjrijders,

Een paar weken geleden heb ik mij serieus verschoten, ik was met een paar vrienden gaan rijden(?) en wanneer ik voluit accelereerde stopte bij 7000 tr/min een fractie van een seconde de ontsteking en/of injectie met de werking om daarna door te gaan tot 9000 tr. Eerst dacht ik dat de motortoeren aan de begrenzer was en ben ik nog eens herbegonnen met accelereren met de toerenteller in het oog houdend en aan 7000tr was het probleem daar. Daarna heb ik dit euvel nog vele malen ondervonden maar ik was erop voorzien (mij goed vasthouden).
Ik heb deze week de yam verdeler ervan op de hoogte gebracht, hij had van dit probleem nog niet gehoord en kontact opgenomen met yam belgi?. Die wisten te zeggen dat er ooit problemen waren met de FJRs van voor 2002, maar met de modellen daarna niet meer, dus daar stond ik dan.
Ik ben vandaag zelf op zoektocht geweest en de motor een beetje uitgebeend en heb gevonden wat ik zocht, een witte stekker aan het balhoofd was tot de helft gecorrodeerd, proper gemaakt en ingespoten met siliconen vet en het probleem is opgelost. Ik heb ondertussen alle stekkers behandeld uit voorzorg. Ik heb de oorzaak aan de verdeler gemeld die mij daarvoor dankbaar was, ik kan maar juist aan iedere fjrijder zeggen, beter voorkomen dan genezen. Een verwittigt man..........

Ik zal vrijdag een spuitbus siliconen vetspray meebrengen naar het clubhuis, wanneer daar er nog eens gesleuteld wordt kunnen jullie er ook aan beginnen. Mijn motor is van 07/2004.

mvg,
neeke
Laatst gewijzigd door neeke op 06 jan 2005, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Zeer nuttige info ! Heb je er toevallig een foto van, zodat we het probleem visueel beter kunnen voorstellen ?

mail info@fjrijders.net
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
neeke
75 cc
75 cc

Bericht door neeke »

@ Dirkske,

Sorry, maar ik weet niet hoe ik foto's kan plaatsen op het forum, ik zal ze naar uw pm sturen.
Die witte stekkers zijn niet waterdicht, zodus het kan iedereen overkomen.

neeke
seabiker

Bericht door seabiker »

Hierbij de foto's van Neeke, met dank voor de info :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gesloten