Continental Road Attack
Moderator: Abeloos
Continental Road Attack
Heeft er al iemand ervaring met de Continental Road Attack?
Ervaringen?
Ervaringen?
Seabiker,
Ik heb net als jij op buitenlandse sites al heel wat positiefs gelezen betreffende de "Continental Road Attacks", maar zelf weet ik het ook niet. Was het niet zo dat Arthur (FJRijder) deze destijds is gaan testen?
Mij interesseert het ook want ik ben binnen 1500 ? 2000 km ook aan vervanging toe, dus als er iemand is met ervaringen omtrent deze banden plaats het op dit forum aub
Julle
Ik heb net als jij op buitenlandse sites al heel wat positiefs gelezen betreffende de "Continental Road Attacks", maar zelf weet ik het ook niet. Was het niet zo dat Arthur (FJRijder) deze destijds is gaan testen?
Mij interesseert het ook want ik ben binnen 1500 ? 2000 km ook aan vervanging toe, dus als er iemand is met ervaringen omtrent deze banden plaats het op dit forum aub
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
vorige week in een paar nagels terechtgekomen
gevolg: achterband lek door 2 nagels
Dus ik kijk ook wel uit naar een ervaring met deze banden maar dan moet die er wel snel komen of er gaan terug BT 020 N op de beste tot nog toe volgens mij dan toch.
PS.: zelf had ik nu de Pilot Roads maar die vielen toch wel dik tegen in regenweer

gevolg: achterband lek door 2 nagels

Dus ik kijk ook wel uit naar een ervaring met deze banden maar dan moet die er wel snel komen of er gaan terug BT 020 N op de beste tot nog toe volgens mij dan toch.
PS.: zelf had ik nu de Pilot Roads maar die vielen toch wel dik tegen in regenweer

Bedankt Dirk. Ik vind 9000 km eigenlijk vrij weinig. Met de Metzellers die origineel op mijn FJR lagen heb ik ruim 12000 km gereden. Ze waren dan wel dringend aan vervanging toe. Ik vervang ook steeds zowel voor- als achterband.
Ik heb natuurlijk wel een vrij rustige rijstijl.
Het wordt nog wat aftasten denk ik. Een goed compromis zoeken tussen wegligging en levensduur van de banden.
Groetjes,
Bart
Ik heb natuurlijk wel een vrij rustige rijstijl.

Het wordt nog wat aftasten denk ik. Een goed compromis zoeken tussen wegligging en levensduur van de banden.
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
M'n eerste set was een BT-020, en bij vervanging stonden er 14.000km op de teller. Heden de Michelins Pilot Road erop, en nog altijd heel tevreden over. Een eerste set Pilots heb ik noodgedwongen moeten vervangen omwille van 2 kapotte velgen, en de nieuwe set Pilots liggen er nu ook al ruim 12.000km op, en die zien er nog best aardig uit.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Jo demannen.
Kom zojuist van de bandenboer, en heb er Metzeler Z6 besteld. Hij heeft er moeten voor bellen en daar vroegen ze met welke motor ik reed, hiermee bevestigde deze dat de band voor de fjr 1300 gemaakt is.
Deze band is wel duurder dan zijn concurrenten. Ik heb eerst met metzeler Z4 gereden ( heel tevreden ) daarna met BT 20 over deze was ik niet zo tevreden. Afwachten dus wat de nieuwe zullen te vertellen hebben, het blijft voor iedereen een persoonlijke smaak denk ik.
Kom zojuist van de bandenboer, en heb er Metzeler Z6 besteld. Hij heeft er moeten voor bellen en daar vroegen ze met welke motor ik reed, hiermee bevestigde deze dat de band voor de fjr 1300 gemaakt is.
Deze band is wel duurder dan zijn concurrenten. Ik heb eerst met metzeler Z4 gereden ( heel tevreden ) daarna met BT 20 over deze was ik niet zo tevreden. Afwachten dus wat de nieuwe zullen te vertellen hebben, het blijft voor iedereen een persoonlijke smaak denk ik.


Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
ja dat klopt, ik ben die dingen gaan testen.
Als er mensen zijn die het verslag hierover eens graag lezen stuur mij dan gerust een mail dan stuur ik het door.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vindt het een super band, en voor de prijs moet je het niet laten 20 tot 30% goedkoper dan de anderen banden merken.
Als er mensen zijn die het verslag hierover eens graag lezen stuur mij dan gerust een mail dan stuur ik het door.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vindt het een super band, en voor de prijs moet je het niet laten 20 tot 30% goedkoper dan de anderen banden merken.

Laatst gewijzigd door ARTHUR op 26 jan 2005, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rij nu reeds 21700km (99% woon/werk) met de originele Metzler Z4 banden.
Dit is de langste afstand ooit die ik met (origineel gemonteerde) banden heb afgelegd. Het enige nadeel van deze banden vind ik dat je ietsje langer van het gas moet blijven bij het haakse afdraaien in vochtige omstandigheden want dan durft hij wel eens grip verliezen.
Dit is de langste afstand ooit die ik met (origineel gemonteerde) banden heb afgelegd. Het enige nadeel van deze banden vind ik dat je ietsje langer van het gas moet blijven bij het haakse afdraaien in vochtige omstandigheden want dan durft hij wel eens grip verliezen.
- fjrbakkerken
- 125 cc
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 05 mar 2004, 11:47
- Locatie: gent
Gisteren (vrijdag) de road attack er op gezet, voor en achter. Vandaag de vernis er afgereden, morgen Kempen en Hageland toer.
Ik zal snel mijn bevindingen laten weten, en als ze versleten zijn meld ik hoeveel Km er mee werden gereden.
Ik zal snel mijn bevindingen laten weten, en als ze versleten zijn meld ik hoeveel Km er mee werden gereden.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Hallo FJR fanaten,
Interressant om dit te lezen...EN : Ik geloofde het eerst niet :
BT020 N - rijkwaliteiten ? Prima - geen enkele klacht - ook niet in regen...
Vergelijken onder de FJRijders en hieruit conclusies trekken is mijn inziens zeer moelijk - De levensduur van een motorband is namelijk recht evenredig vebonden met de dagdagelijkse rij-attitude.....
D.w.z. Hoe zwaar accelereer je ? Hoe diep ga je in de ankers ? Als referentie geef ik ook even mijn criteria door : Met dezen FJR heb ik nu een 14.000 km gereden en als ik naar de slijtings indicatoren kijk ( en mm. meet in vergelijking met de nieuwe toestand ), dan ben ik juist over de helft van de totale levensduur van deze banden. Dit alles uiteraard te wijten aan een defensieve rijstijl die ik me eigen gemaakt heb, vooral om mezelf ervan te overtuigen dat motorrijden best wel veilig kan, indien de brains permanent connectie hebben met de rechterhand....( Laat ons hopen dat mijn beschermengel altijd op mijn duozit blijft zitten, he ).
Hoe dan ook - Voor diegenen die de rubbers sneller verslijten : Je kan er maar het plezier van hebben , niet ? Niet dat ik het hiervoor doe, maar feit is , dat ik zoals boven toegelicht, die schijnbare DUBBELE levensduur ten opzichte van andere FJRijders en de winst hiermee( +300 Euro winst ) , lekker kan spenderen aan andere dingen...
Enjoy it !
Yam Patje
Interressant om dit te lezen...EN : Ik geloofde het eerst niet :
BT020 N - rijkwaliteiten ? Prima - geen enkele klacht - ook niet in regen...
Vergelijken onder de FJRijders en hieruit conclusies trekken is mijn inziens zeer moelijk - De levensduur van een motorband is namelijk recht evenredig vebonden met de dagdagelijkse rij-attitude.....
D.w.z. Hoe zwaar accelereer je ? Hoe diep ga je in de ankers ? Als referentie geef ik ook even mijn criteria door : Met dezen FJR heb ik nu een 14.000 km gereden en als ik naar de slijtings indicatoren kijk ( en mm. meet in vergelijking met de nieuwe toestand ), dan ben ik juist over de helft van de totale levensduur van deze banden. Dit alles uiteraard te wijten aan een defensieve rijstijl die ik me eigen gemaakt heb, vooral om mezelf ervan te overtuigen dat motorrijden best wel veilig kan, indien de brains permanent connectie hebben met de rechterhand....( Laat ons hopen dat mijn beschermengel altijd op mijn duozit blijft zitten, he ).
Hoe dan ook - Voor diegenen die de rubbers sneller verslijten : Je kan er maar het plezier van hebben , niet ? Niet dat ik het hiervoor doe, maar feit is , dat ik zoals boven toegelicht, die schijnbare DUBBELE levensduur ten opzichte van andere FJRijders en de winst hiermee( +300 Euro winst ) , lekker kan spenderen aan andere dingen...
Enjoy it !
Yam Patje
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Als het om banden gaat dan is het ieder (bijna) voor zich.
We hebben allemaal onze eigen rijstijl en gevoel op de motor.
Er zullen er zijn die zweren bij BT ... en er zullen er zijn met een andere band. Voor het grootste deel zit het toch tussen onze oren naar mijn gevoel. Maar ??n ding is zeker, slechte banden worden niet meer gemaakt alleen slechte/verkeerde keuzes.
Sorry dat ik het zeg maar er zijn er weinig die de band echt kunnen testen op het scherp van de snee zoals men zegt.
Bij droog weer zal de ??ne al wat sneller dan de andere zijn grip verliezen en beide telkens op hun eigen manier (met of zonder waarschuwing).
Bij nat weer juist hetzelfde.
Het is niet omdat persoon X die band goed vindt dat jij dat ook zal vinden.
Maar zoals altijd, wijze raad kan nooit kwaad.
Ben je blij met wat je hebt, blijf erbij.
En zoals ik al zij ik denk niet dat er iemand al klachten heeft over de hoeveelheid grip die de banden bieden.
Het is het ventje met het gevoel dat het'm doen.
(Vertrouwen is meer dan grip)
Groetjes,
We hebben allemaal onze eigen rijstijl en gevoel op de motor.
Er zullen er zijn die zweren bij BT ... en er zullen er zijn met een andere band. Voor het grootste deel zit het toch tussen onze oren naar mijn gevoel. Maar ??n ding is zeker, slechte banden worden niet meer gemaakt alleen slechte/verkeerde keuzes.
Sorry dat ik het zeg maar er zijn er weinig die de band echt kunnen testen op het scherp van de snee zoals men zegt.
Bij droog weer zal de ??ne al wat sneller dan de andere zijn grip verliezen en beide telkens op hun eigen manier (met of zonder waarschuwing).
Bij nat weer juist hetzelfde.
Het is niet omdat persoon X die band goed vindt dat jij dat ook zal vinden.
Maar zoals altijd, wijze raad kan nooit kwaad.
Ben je blij met wat je hebt, blijf erbij.
En zoals ik al zij ik denk niet dat er iemand al klachten heeft over de hoeveelheid grip die de banden bieden.
Het is het ventje met het gevoel dat het'm doen.

(Vertrouwen is meer dan grip)
Groetjes,

Hallo Erik,
Over dat versneld slijtingsproces, nadat de helft reeds weggesleten is, kan je best wel eens gelijk hebben, hoor. Ikzelf denk dat een 20 @ 22 tot de mogelijkheden moet behoren met den BT020 N, onder voorbehoud van een rustige rijstijl. 'k was enkel benieuwd ofdat andere FJRijders dit kunnen bevestigen en 'k heb alleen nog maar FJRonny dit zien bevestigen...
Hou het veilig,he...
Moto groet
Yam Patje
Over dat versneld slijtingsproces, nadat de helft reeds weggesleten is, kan je best wel eens gelijk hebben, hoor. Ikzelf denk dat een 20 @ 22 tot de mogelijkheden moet behoren met den BT020 N, onder voorbehoud van een rustige rijstijl. 'k was enkel benieuwd ofdat andere FJRijders dit kunnen bevestigen en 'k heb alleen nog maar FJRonny dit zien bevestigen...
Hou het veilig,he...
Moto groet
Yam Patje
@ LeoGobelijn schreef:............ (vrijdag) de road attack er op gezet, voor en achter. ...................
Wat was je kilometrage met je Pirelli's?
Waarom overgestapt van de Dragon naar Road Attack?
@ iedereen
En voor liefhebbers van testberichtjes (Duitstalig) over diverse motorbanden:
http://www.testberichte.de/testsieger/l ... _1240.html
en ook nog een andere uit 2004:
http://www.motorradonline.de/static/spe ... en_04.html
CU