Model 2004 = 2005 ?

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Deauby

Model 2004 = 2005 ?

Bericht door Deauby »

Ik heb na jullie goede raad beslist er volledig voor te gaan en ben toch voor een nieuwe FJR gaan informeren (dan eten we maar wat minder). De handelaar had nog een nieuwe FJR van 2004 staan voor 12.990 euro (incl. zijkoffers) i.p.v. 14.990 euro voor een nieuwe van 2005. Hij beweert dat er na 2004, buiten de kleur niets aan de FJR veranderd is. Kloptda? Als het klopt lijkt het mij wel een koopje. Of zit er een addertje onder het FJRgras? De verkoper is ook redelijk ver van mijn deur, zodat ik de onderhoud wat dichter bij huis zou willen laten doen: is dat volgens jullie ervaring een probleem? Morgen moet ik beslissen (heb hem tot dan kunnen opzij laten zetten). Alvast dank voor jullie opmerkingen. :wink:
Magnum
75 cc
75 cc

Bericht door Magnum »

Wel beste gast,

Niet twijfelen zou ik zeggen.
Voor zover ik weet is er inderdaad niet veel veranderd.
Waarom zou je een supergoede motor veranderen. Een kleine aanpassing misschien hier en daar.

Wat het onderhoud betreft, moet je daar gaan waar men zich goed voelt. De tarieven zullen niet ver uit elkaar liggen. Het zal vooral de service zijn die het hem doet.

Voor de rest zie je maar eens op deze link.
http://ymedc.introweb.nl/en/archive/tou ... 0.shtml#f2

Veel succes met de (logische) keuze.

Groeten
Willy
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Wel opletten voor de doorverkoopwaarde . ' T is dan wel een model 2004 !

Erik
Lazarus
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

Ik denk ook dat veel mensen die doorverkoopwaarde vergeten. Tenslotte is die motor op papier toch al een jaar oud.Wat je nu meer betaald voor een 2005, zal zich bij de wederverkoop zeker terugbetalen. Misschien is dit overzicht van de cataloguswaarden een hulp.

http://www.moto80.be/moto80/PXO.qry?function=search
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

@lazarus
dat zal hem toch geen 2000 euro schelen
Johan

Bericht door Johan »

@ lazarus,
niet twijfelen, er is niets veranderd aan model 2005 tov. 2004 of het is de bi-tone kleur :!:
De garantie geldt voor alle yamaha dealers, dus voor onderhoud kan je gaan waar je wil.
Groeten Johan
Lazarus
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Lazarus »

Na enkele dealers bezocht te hebben komt het er op neer dat ze bijna allemaal 10 % korting geven bij de aankoop van een nieuwe motor zonder overname.Cataloguswaarde 14800 Euro - 10% = 13320 Euro(2005 model)
Dat maakt dan geen verschil van 2000 Euro. Het verschil is dan nog 330 Euro en een FJR van een jaar jonger.Of zie je het anders??
seabiker

Bericht door seabiker »

Wanneer je de motor doorverkoopt is het de datum van eerste inschrijving die telt en deze zal zeker 2005 zijn!! Wie beweert dat mijn 2005 fiets niet in 2004 is gefabriceerd!

Opgepast hier!! niet missen in het Bouwjaar & het inschrijvingsjaar!!

Koop maar met een gerust gemoed de 2004, enige verandering op een 2005 is het bitone kleur.
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Je hebt hier een punt Seabiker , maar toch ligt het soms wat gevoeliger bij een potenti?le koper . Het bouwjaar wordt nogal snel gevraagd en vermeld . Het is soms een gevoelskwestie , maar je hebt natuurlijk gelijk de inschrijvingsdatum is veel belangrijker !

Erik
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

ik zou hier ook geen probleem bij zoeken daar er tussen model 2004 en 2005 niets veranderd is (buiten die bi-color).
Bij verkoop zal men steeds om het inschrijvingsboekje vragen met de daarin vermelde inschrijvingsdatum van eerste gebruik. :wink:

Trouwens, wanneer je een nieuwe wagen koopt is ie ook soms reeds 6 maand geleden gemaakt hoor :roll:
Ronny H
50 cc
50 cc

Bericht door Ronny H »

Deauby,

Ik heb er ook een gekocht van 2004 en hem pas laten inschrijven in 2005 en mijn dealer zegt dat er bij verkoop naar de datum van eerste ingebruikstelling word gezien.
En ik kom ook van een Deauville en moet zeggen er is een groot verschil tussen beide in het voordeel van de FJR maar was ook tevreden van de Deauville maar na 5 jaar wil men wel eens iets anders

Ronny H
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Sorry makkers, :D

Koop gewoon die motor van 2004 en datum van inschrijving is 2005!
Meerwaarde voor een 2005?
Je kan enkel spreken van meerwaarde als er echt iets nieuw is of aangepast etc.. om nog maar te zwijgen van een nieuw model.
Dan heb je inderdaad minder inruilwaarde voor uw "ouder" beestje.
Maar er is geen verschil tussen 2004 & 2005 op de bi-tone kleur na.

Die 2000 euro maak je zeker niet goed als je een andere wil.
Dus kopen die fiets. :wink:
Afbeelding
Gesloten