roadbook roller systeem
Moderator: Abeloos
roadbook roller systeem
heeft er iemand ervaring met roadbook roller systemen?
Ie zo'n ding waarin je je reisweg kan stoppen en deze kan laten door draaien door aan een wieltje te draaien?
Ik ben niet zo gewonnen voor GPS systemen (ik gebruik zelfs voor professioneel gebruik nog telkens de kaart) en vind het iets te riskant geworden om telkens naar de tanktas te kijken. Deze zijn trouwens bijna allemaal iets te klein/smal wat maakt dat je de plaatsnamen te klein begint te schrijven, wat het moeilijker leesbaar maakt.......
Ik heb trouwens plek nodig voor opmerkingen (voorbeeld: volg richting XYZ, de straat-namen (D5, N791, etc).
cheers,
Geert
Ie zo'n ding waarin je je reisweg kan stoppen en deze kan laten door draaien door aan een wieltje te draaien?
Ik ben niet zo gewonnen voor GPS systemen (ik gebruik zelfs voor professioneel gebruik nog telkens de kaart) en vind het iets te riskant geworden om telkens naar de tanktas te kijken. Deze zijn trouwens bijna allemaal iets te klein/smal wat maakt dat je de plaatsnamen te klein begint te schrijven, wat het moeilijker leesbaar maakt.......
Ik heb trouwens plek nodig voor opmerkingen (voorbeeld: volg richting XYZ, de straat-namen (D5, N791, etc).
cheers,
Geert
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
Weg met de moto gaan bollen.
Hoi Geert, ik heb er enkele gehad nl: booster, chalmet, en travelroad. Voor- en nadelen,
booster:
: moeilijk te monteren op fjr, groot (neemt het zicht weg) en lelijk, je moet de papieren plakken met tape.
: niet zo duur, werkt goed, kan tegen de regen, is met verlichting te verkrijgen.
Chalmet:
: het papier in folie komt los maar dit is op te lossen door een extra rekker te plaatsen, neemt het zicht weg, kan niet zo goed tegen de regen, is nog lelijker dan de booster en werkt ook niet zo goed.
: is goedkoper dan booster, gemakkelijk om het papier in te steken.
Travelroad:
: werkt perfect, neemt het zicht niet weg van de tellers, heel gemakkelijk te monteren(op fjr in 5min), kan tegen de regen, met licht te verkrijgen, mooi om te zien, en twee jaar garantie.
: Duur, en je moet de papieren aan elkaar plakken met tape.
je kunt het al raden, ik heb er nu ??ntje van travelroad op staan.
H? succes met je keuze!!
Groetjes
Arthur
booster:

Chalmet:

Travelroad:

je kunt het al raden, ik heb er nu ??ntje van travelroad op staan.

H? succes met je keuze!!

Groetjes
Arthur
Hoi geert, die indruk had ik bij travelroad eerst ook maar dat is niet het geval. Je kunt in ??n lijn de roller en de tellers zien, ik ben 1.85m en mijn roller staat er met de gewone beugel op. In het slechste geval kun je de langere beugels nemen maar ik denk dat je dan al groter dan 1.90m moet zijn om daar het verschil in te merken. De beugels staan op een breekplaat die bij een ongeval onderaan breken zodat je die dingen niet in je zachte weefsel krijgt. Ik heb geen ervaring met het systeem van afour maar ik kan je wel vertellen dat op mijn vorige motor de roller op de kuip stond en dat ik het veiliger vindt om nu de roller op mijn stuur te verdraaien dan vroeger op de kuip.
stuur: handje los, 10cm naar rechts en draaien aan die handel.
Kuip: handje los, arm strekken, naar voor buigen en dan pas draaien aan die handel.
Smaken verschillen natuurlijk dus ik zou zeggen zoek een dealer of iemand die ??n van de rollers heeft die je wil kopen, test vergelijk en maak dan pas een keuze.
grtzz
Arthur
stuur: handje los, 10cm naar rechts en draaien aan die handel.
Kuip: handje los, arm strekken, naar voor buigen en dan pas draaien aan die handel.
Smaken verschillen natuurlijk dus ik zou zeggen zoek een dealer of iemand die ??n van de rollers heeft die je wil kopen, test vergelijk en maak dan pas een keuze.
grtzz
Arthur
roadboook roller
hallo Geert, ik rij al 8 jaar met een Calmet en ben daar zeer tevreden over, kan 14 vel A4 in. De plaatsing bij mij is zodanig dat ik nog voledig zicht heb op hetgeen ik moet zien. Als ik zonder roller moet rijden dan is deze in een wip verwijderd. Als je wil mag je komen kijken
Groetjes SLURF
Groetjes SLURF
Op langere trips rij ik ondertussen met een N?B?, het breedste (A4 breedte) ?n hoogste type die ze hebben. Ik heb er inmiddels een trip van 22 bladzijden ingedraaid, maar dat leek wel het maximum te zijn. Ik heb gekozen voor het hoogste type, omdat je dan vanuit MS Autoroute dan ook een roadbook kan uitprinten die ook kruispunt-situaties grafisch uitprint. De N?B? leek me verder de beste te zijn, omwille van de lekker grote bedieningsknoppen, en dat is me onlangs op een kouwelijke oudejaarsdagtrip naar Cap Gris Nez, niet ongemakkelijk gebleken.
Gekocht bij Moto2000 in Gent, incl. de montage-set voor montage op het stuur, dat dat de beste manier is kan ik alleen maar beamen. Lekker gemakkelijk dicht bij de hand. Zo gemonteerd dat ik verder het hele dashboard nog in 1 oogopslag kan zien. Het geheel is gemonteerd/afgemonteerd op 2 minuten tijd.
Gekocht bij Moto2000 in Gent, incl. de montage-set voor montage op het stuur, dat dat de beste manier is kan ik alleen maar beamen. Lekker gemakkelijk dicht bij de hand. Zo gemonteerd dat ik verder het hele dashboard nog in 1 oogopslag kan zien. Het geheel is gemonteerd/afgemonteerd op 2 minuten tijd.
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
Helaas, Ronny, beschik ik nog niet over een digitaal fototoestel, ik ben nu eenmaal ??n van die ouderwetse types, die bovendien ook nog met een roadbookholder rondrijdt, i.p.v. GPS. Als je wat geduld hebt, kan ik daar m.b.v. een vriend misschien wel een mouw aanpassen.
Anders, kom je op 30 Januari naar Wetteren voor de Zwalm/Vlaamse Ardennen trip (zie Toerritten & Meetings), dan heb ik de N?B? roadbookholder erop staan, met roadbook erin gedraaid.
Anders, kom je op 30 Januari naar Wetteren voor de Zwalm/Vlaamse Ardennen trip (zie Toerritten & Meetings), dan heb ik de N?B? roadbookholder erop staan, met roadbook erin gedraaid.
Foto's van de N?B? roadbookholder gemonteerd op het stuur van de FJR zijn te verkrijgen op simpele aanvraag aan email adres : fijaro@telenet.be
Er is ook een reeks roadbookhouders bij touratech www.touratech.de
tussentijd heb ik ook een gebruikbaar kilometer teller gevonden op http://www.trailtech.net/computer.htm want den originele kilometerteller van de FJR vondt ik niet gemakkelijk om te gebruiken

tussentijd heb ik ook een gebruikbaar kilometer teller gevonden op http://www.trailtech.net/computer.htm want den originele kilometerteller van de FJR vondt ik niet gemakkelijk om te gebruiken

Hallo mannen,
Een collega van me maakt in zijn vrije tijd roadbookrollers met of zonder licht inbegrepen de montage en ze zijn spatwaterdicht
Wanneer er iemand ge?nteresseerd mocht blijken dan vraag ik eens wat meer info en prijzen
Laat maar komen
Julle
Een collega van me maakt in zijn vrije tijd roadbookrollers met of zonder licht inbegrepen de montage en ze zijn spatwaterdicht
Wanneer er iemand ge?nteresseerd mocht blijken dan vraag ik eens wat meer info en prijzen
Laat maar komen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
@ JulleJulle schreef:.......................dan vraag ik eens wat meer info en prijzen
............................Julle
Voor mij mag je info en prijzen opvragen.
Ook graag afbeelding(en) en wijze waarop het op een FJR bevestigd kan worden.
Thx mate
Laatst gewijzigd door PC800 op 19 feb 2005, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.