Continental Road Attack

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Peet
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 mar 2005, 07:30
Locatie: Hamme

Bericht door Peet »

Dag mannen en vrouwen,
Bedankt voor de info, toch denk ik dat Caset geen merkdealer maar een bandenboer is of heb ik dit mis?
Ik rij inderdaad slechts zelden op grote banen, liefst doe ik ritten zoals de Herfstrit en op reis naar de bergen, maar bijna nooit via autostrades, en dat zal natuurlijk wel invloed hebben op de bandenslijtage.
sideleaner
75 cc
75 cc
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2004, 21:04
Locatie: Lochristi

Bericht door sideleaner »

De discussie over kilometers met banden is eindeloos en nutteloos. Je hoeft niet te rijden als een slak om 15 a 20dkm te doen met een band. Er zijn zoveel faktoren die een rol spelen, voornamelijk de soepelheid in schakelen en remmen. Ik doe altijd veel km met banden en remblokken, zowel met de wagen als met de moto, en ik rij helemaaal niet als een slak. Dan kan het ook nog aan de band liggen, ik heb in de jaren 80 ooit eens een band versleten op 1800 km, met een Suzuki gs 400 van amper 40 pk. Mijn dealer had nog nooit zoiets gezien, die was niet gemaakt van rubber maar van schuimrubber denk ik.
Greetz
Pascal
Gebruikersavatar
PC800
1300 cc
1300 cc
Berichten: 320
Lid geworden op: 17 sep 2004, 19:32
Locatie: Regio Rotterdam (NL)

Bericht door PC800 »

sideleaner schreef:De discussie over kilometers met banden is eindeloos en nutteloos. Je hoeft niet te rijden als een slak om 15 a 20dkm te doen met een band. .......................................Greetz Pascal
Hoi Pascal,

ben ik het niet helemaal mee eens. Discussie is volgens mij altijd nuttig. Ik kan alleen maar mijn voordeel doen met de ervaringen en suggesties van anderen.
Indien er een oordeel geveld wordt is het een ander verhaal.

Ikzelf ben overigens ook zo iemand van 50+, die 15.000 a 20.000 doet met zijn achterband. De eerste remblokken zitten er nog om met 48.000 op de teller. En als iemand mij in de categorie "slak" zet neem ik dat ter kennisgeving aan :D
Ik voel mij prettig met mijn manier van rijden, waarbij ik open sta voor suggesties hoe ik een beter motorrijder kan worden :wink:
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
tinus
50 cc
50 cc
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2005, 22:44
Locatie: wintelre

Bericht door tinus »

Ben nu toe aan mijn derde achterband 14.500 km eerste met 8.500 vevangen vanaffabriek .Voorband vervangen met 10.500 km nu moet er de derde al op ,wat doe ik verkeerd .(teveel gas geven denk ik ) o ja er liggen de bt 020 n op niet de nt


tinus
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Oei!

Na enig telwerk kom ik uit op ongeveer 350 a 450 km per setje. :shock:
En dan neem ik nog niet de zachtste compound.
Maar da's niet met de FJR op straat. :lol:

En voor elke "voor" zijn er evenveel "tegen".

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gebruikersavatar
Polarend
125 cc
125 cc
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:11
Locatie: vlijmen
Contacteer:

Bericht door Polarend »

mannekes ik heb het setje road atack van alain erop liggen en de eerste 56km mee gereden we zullen moeten afwachten

waar ik mijn fjr zag staan zeiden ze dat geen road atack was voor de fjr

dus afwachten en arthur mij moog ge dat verslag je wel doorsturen


groeten pol
YAM Patje

Bericht door YAM Patje »

Hallo FJRijders,

Misschien kan ik wel wat advies van de ervaren rijders gebruiken...

Ik heb zonet bij het 20.000 km onderhoud van mijne troetel mijn voorband laten vervangen, de achterband kan gemakkelijk nog een 4.000 km meer bollen volgens den dealer. Dit was nog steeds het eerste setje banden. Ja, ik weet het - Dit getuigt volgens den dealer van een uitzonderlijk rustige rijstijl - maar ja, waarom zou ik scheuren op mijn voor 90% woon-werk verkeer.....

Ik heb voor den BT020 N voorband 180 Euro betaald.

Vraagjes ?
Wat zijn nu weer de gangbare prijzen van de BT020 N voorband & achterband ?

Ik heb ooit eens ergens opgevangen dat je ergens aan de codes op de banden het jaartal van de sloefkes kan checken. Hoe zat dat nu weer ?

Heb ook eens ergens gelezen, meen ik, dat er voor den FJR nen speciale BTO20 zou bestaan ??? Wie kan me uitleggen ?

Dank bij voorbaat
& moto groet

Yam Patje
Gebruikersavatar
stropke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mei 2005, 09:03
Locatie: Gent (Sint-Amandsberg)

Bericht door stropke »

bij lammens motors in wetteren bt020 voor en achter:275?

groeten uit gent
stropke :lol:
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Bij Willems in Herk de Stad 250,00? voor het setje
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Gobelijn
1300 cc
1300 cc
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 sep 2004, 13:04
Locatie: Herselt

Bericht door Gobelijn »

Laatste bevindingen met mijn road attacs. Ik heb nu 2 setjes versleten, na ongeveer 10.000 per paar.
- ze plakken inderdaad goed op de baan,
- ik verslijt ze even snel als de pirellis die ik vroeger had (weet niet welk type)
- ik ga de nieuwe pirelli's nu eens proberen, ik kan geen namen onthouden maar het is een nieuw type voor toering motoren.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

stropke schreef:bij lammens motors in wetteren bt020 voor en achter:275?

groeten uit gent
stropke :lol:
Stropke,

Vergis je je niet? Heb vorig jaar op 4/9/2004 bij Lammens ?352.00 betaald, en dan was er nog 20% korting af!
Moet binnenkort eveneens van sloffen veranderen, zal eens een mailke aan Lammens sturen voor een prijsopgave zie...

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
geert1
50 cc
50 cc
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2005, 14:33
Locatie: Heule

continental

Bericht door geert1 »

Uitgebreide test:
http://www.motornet.be/accessoires/band ... conti.html
Mijn BT020 waren "klets" na 8000 & 11000 km

Geert
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Geert,
Even meegeven dat de test gaat over de SportAttac en niet over de RoadAttac

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Vince
125 cc
125 cc
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 feb 2005, 13:14
Locatie: Roeselare

Bericht door Vince »

Heb gisteren een setje van die nieuwe Pirelli Diablo Strada bandjes laten zetten bij Caset (295?). Heb er nog niet echt lang met gereden, maar ik heb al de indruk dat ze soepeler rijden dan de Bt020's. Vertrek volgende week naar Corsica dus zal daarnaa meer weten.
8)
Gebruikersavatar
dartagnan
1300 cc
1300 cc
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 jul 2004, 18:13
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door dartagnan »

Hallo Vince,

ge zult veel plezier beleven aan die Pirelli's. Heb dezelfde geplaatst v??r ik naar Oostenrijk en Itali? ging en heb daar veel plezier mee gehad.
Hoelang ze meegaan weet ik niet, bij mij liggen ze er momenteel 6.000 km op.
Veel en veilig rijplezier in Corsica

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Hier nog zo ne Pirelli Diablo Strada's eronder voor minder dan 300 euro.
Tevredenheidsfactor groter dan de Michelin Pilot Roads, al vanf kilomter 1, ze zitten er 4000 km onder, k'ga afwachten wat ze op de lange duur doen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten