Pagina 2 van 4
Re: aankoop banden
Geplaatst: 13 jul 2005, 08:02
door erik
Johan schreef:hallo gasten,
Ik kom net terug van een rond tafelgesprek met enkele " bandenboeren" en de goedkoopste is CASET uit Lichtervelde.
Alle merken en types verkrijgbaar en mits voorleggen van je fjr-lidkaart krijg je de beste korting
prijzen kan je telefonisch aanvragen op nr:051/725512 (vragen om PAUL)
of via E-mail:
service.caset@skynet.be
wel vermelden dat je lid bent van FJRijders
Groeten Johan
Ik heb gisteren een nieuwe bandenset BT020 laten plaatsen bij Caset in Lichtervelde . Eerst telefonisch prijs gevraagd en dan een afspraak gemaakt . Prima ontvangen door Paul en een mooie prijs van 295 euro betaald voor de set ( geplaatst ) . Ik heb bovendien nog vlug geprofiteerd om een extra klein onderhoud op 16.800 km. te laten uitvoeren , ik had de laatste tijd niet veel meer gereden en de olie zat er reeds 10 maanden in .
motorolie vervangen , nieuwe oliefilter , nieuwe bandenset , controle koelvloeistof , bijstellen lichten en nazicht remmen , dit alles voor 370.83 Euro. Dit vind ik een zeer eerlijke prijs .
Paul hield zich bovendien perfect aan de gemaakte afspraak om 13.00 h. Een aangename ervaring !
Erik
Geplaatst: 13 jul 2005, 18:15
door dirkske
Wij hebben dezelfde ervaring, Erik.
Niet gekozen voor de Pirelli Strada ? Beestige band, ben er zelfs contenter van dan de Michelin Pilot en de Bridgestone BT020.
Na 4500 km nog niets afgesleten in het midden van de band, die andere 2 knakkers waren op deze kilometrage al afgevlakt in't midden.
Geplaatst: 13 jul 2005, 23:36
door Vince
@dirkske
Welke bandenspanning steek jij op de Pirelli's? Heb gemerkt na de plaatsing dat er op mijn voorband ook 2,9kg zat. Heb er nu voor 2,6 en achter 3kg opgestoken. Dit is wat Seabiker mij aangeraden had. Ik vertrek komende zaterdag naar Corsica dus laat me nog iets weten. Moet zeggen dat ik deze band ook wel schitterend begin te vinden.
Groeten,
V
Geplaatst: 14 jul 2005, 04:37
door dirkske
Vooraan 2,5, en achteraan 2,9 ...da's helemaal volgens 't boekske.
Voor een lange zware trip mag er zelfs een honderd ? tweehonderd gram bij. (idem als voor de auto).
Bandenspanning altijd meten in koude toestand.
Geplaatst: 14 jul 2005, 07:28
door erik
@ Dirk ,
Niet nagedacht over bandenkeuze , was tevreden over vorige set BT's . Ik zal me volgende keer iets beter documenteren .
Met mijn rijstijl zullen deze bandjes hopelijk opnieuw 16.800 km. meegaan .
Na de bandenwissel valt me wel op dat de remschijven voorraan na 1,5 km. rijden vrij heet aanvoelen .
Het voorwiel loopt niet meer zo vrij als voorheen . Als ik er een slag aan geef ( na inrijden ) loopt het maximaal driekwarttoer verder .
Je hoort het schuren van de remblokken ( bij het uit de garage duwen ) ook merkelijk harder dan voorheen .
Is dit normaal ? Moeten de remblokken zich terug wat aanpassen na het verwijderen van het voorwiel ? Kunnen de remschijven hierdoor vervormen ? Lost dit probleem zich zichzelf op na verloop van tijd ? Ik heb een mailtje naar Paul gestuurd met deze vragen .
groetjes ,
Erik
Geplaatst: 14 jul 2005, 08:46
door Vince
Bedankt dirk

Normaal doe ik het ook volgens 't boekske. Met ons bagage en duo heb ik er toch maar 100g bij gedaan.
Groeten,
V
Re: aankoop banden
Geplaatst: 14 jul 2005, 11:30
door FJbaRt
Erik schreef:
Ik heb gisteren een nieuwe bandenset BT020 laten plaatsen bij Caset in Lichtervelde . Eerst telefonisch prijs gevraagd en dan een afspraak gemaakt . Prima ontvangen door Paul en een mooie prijs van 295 euro betaald voor de set ( geplaatst ) .
Erik
Ik heb ruim een week geleden hetzelfde laten doen bij Caset. Ook BT020. Was na ruim 12.000 km ook tevreden over mijn vorige set BT020. Over de service bij Caset heb ik trouwens nog nooit te klagen gehad. Steeds vriendelijk en correct.
Ik blijf de commentaren over de Pirelli's wel volgen. Volgende keer misschien toch eens van merk veranderen. Ik doe ongeveer een jaar (iets minder) met een bandenset.
Groetjes,
Bart
Geplaatst: 14 jul 2005, 22:19
door Herkules
@Dirk
Ik zou toch even terug gaan en dit melden. Dit is erg sletig voor je remblokken. Neen dat is niet normaal. De remblokken moeten terug even zetten, maar dat is kwestie van minuten. Het zou kunnen dat de "plaquetjes" niet goed schuiven over de assen in de klauw. Kwestie van proper maken en klaar is kees.
Geplaatst: 14 jul 2005, 22:54
door dirkske
euh .... mijne remblokken zijn in orde hoor
Eric, het wiel zou toch vrij moeten draaien ... het is normaal dat je een lichte wrijving voelt of hoort, maar de natte duim regel is :
als je aan de FJR voelt tijdens het stappen dat hem zwaarder duwt, is er toch iets aan de hand.
Dat kan zijn dat de rempompjes een beetje roestvorming kan hebben, ff demonteren en opschuren, inspuiten met WD40 ofzo.
Erger is het, als de pompen niet meer terug willen, dat zijn problemen met de afdichting van de pompjes die niet meer geleiden. Zeker ook om de 2 jaar de remolie vervangen, TIJD is even belangrijk dan het aantal kilometers, omdat remolie na verloop van tijd water begint op te nemen.
Geplaatst: 15 jul 2005, 07:22
door erik
Auto Motocenter Caset,
Erik,
de voorvorkbenen staan zijn zeer gevoelig ten opzichte van de voorwielas,
je zou best de bout die de as omklemt aan de rechterkant onderaan aan as gewoon los zetten vervolgens eens in de straat mee rijden, een paar keer remmen en daarna de bout terug aanspannen dan kunnen de vorkbenen zich een beetje centreren !
moest je twijfelen aan welke bout je moet draaien bel gerust op (inbusbout enkel aan rechter buitenvorkbeen onderaan)
groeten,
Paul.
Dit is het antwoord van Paul , dat ga ik alvast eens proberen .
In princiepe werden de remmen nagezien dus daar zou niets mee fout mogen zijn .
groetjes ,
Erik
Geplaatst: 15 jul 2005, 12:11
door den R1 zot
Dat is ook een mogelijkheid, maar niet te los zetten h?!
Anders gaat ge wreed kort stoppen.
Groetjes,
den R1 zot
Geplaatst: 15 jul 2005, 12:20
door erik
Ik heb de beschreven inbusbout even wat losser gedraaid terwijl de motor nog op de middenstandaard stond . Ik hoorde onmiddellijk een korte krak ( ? ) klak (? ) en vervolgens de bout onmiddellijk terug aangedraaid . Na een kort ritje even gevoeld aan de remschijven voor en achter en voelde nauwelijks een verschil in temperatuur . Ook de test van Dirkske gedaan , ttz. naast de motor gewandeld en dat leek nu terug normaal .
Hopelijk is het nu voorbij .
Bedankt gasten ,
Erik
Geplaatst: 15 jul 2005, 12:50
door dirkske
Succes Erik !
Mocht het vertrouwen toch niet hersteld zijn, wat ik betwijfel, kom er ff mee langs, dan vergelijken we ze naast elkaar, eventueel kijken we de remmen na, demonteren klauwen etc ....
Geplaatst: 15 jul 2005, 18:22
door Gast
Bedankt Dirk , ik heb er nu wel vertrouwen in .
Ge bent nen toffe pee !
groetjes ,
Erik
Geplaatst: 18 jul 2005, 13:13
door Julle
Hierbij de vergelijkende test voor sporttoerbanden zoals die is verschenen in de Motorwereld
1) Metzeler Roadtec Z6 - 7,88/10 (het grote bijkomend voordeel aan deze band is dat hij te verkrijgen is met twee verschillende karkassen voor motoren<240 kg en >240 kg
2) Pirelli Diablo Strada - 7,83/10 (van hetzelfde huis en vergelijkbaar met de Z6 maar voelt iets zwaarder aan vooraan)
3) Dunlop D 220 ST Sportmax - 7,55/10 (initieel ontwikkeld voor de XJR1300 maar daarna doorontwikkeld voor breder palet sporttoerders)
4) Bridgestone BT-020 NT - 7,16/10 (een iets te stijve karkas staat garant voor vele kilometers maar kan wat problemen geven op droog wegdek vooral bij uitaccelereren
5) Michelin Pilot Road - 7,11/10 (is winnaar van 2002 en 2003 en blijft zeer goede neutrale band met dezelfde kwaliteiten als voorheen, alleen is de concurrentie beter geworden.)
6) Continental ContiRoadAttack - 7,05/10 (nieuwkomer die het als de besten doet op droog weer maar moet afhaken op nat wegdek en dan vooral in tweede versnelling waar de anderen hun taak naar behoren blijven vervullen)
7) Avon Azarro - 6,38/10 (manifest gebrek aan grip op nat wegdek maar degelijk op droog wegdek)
Conclusie: De Metzeler Roadtec Z6 behoudt zijn titel, zij het met nipte voorsprong op de nieuwe Pirelli Diablo Strada. Vrij logisch want ze zijn op dezelfde technologische leest geschoeid. De Dunlop is de rechtvaardige derde en de Bridgestone en de Michelin zijn nog steeds goede banden die echter door de nieuwe concurrenten worden voorbijgestoken.
En nu maar kiezen he mannen
Julle
pirelli diablo strada
Geplaatst: 19 jul 2005, 15:14
door snowangel
hoi dirkske ,
Kan je ons eens vertellen hoeveel je op tafel hebt moeten leggen voor de strada ben eens beniewt wat die in jou buurt kosten (als het even kan natuurlijk ) thanks

Re: aankoop banden
Geplaatst: 20 jul 2005, 07:35
door dirkske
Ik heb m'n beide sloffen vervangen door Pirelli's Strada,
in Lichtervelde voor quasi dezelfde prijs. Op een paar euro na is de prijs dezelfde als de BT020.
nr:051/725512 (vragen naar Paul) E-mail:
service.caset@skynet.be
Geplaatst: 21 jul 2005, 21:05
door Gobelijn
ik ben met de Stradas naar de Ardeche gereden en (gelukkig ook)terug. Ik voel niet veel verschil met de road attack. Ik moet er wel bij vertellen dat ik op een camping zat, enkel bereikbaar te voet, De parking enkel te bereiken met een wagen met goeie banden of een crossmoter met trial banden. Ik heb het toch 4 maal geriskeerd met de FJR, tegen 5 a 10 per uur in eerste, pompend remmend van voor en vanachter naargelang mijn voor- of achterwiel tussen de losse keien zat. Helling tussen de 18 en de 23%, echt waar. Het ging wel, maar met volgeladen koffers en een dikke Gobelijn er boven op, soms toch wat bangelijk.
De Stadas zijn wel iets duurder, maar ze zouden langer meegaan. Laat ons maar afwachten.
Banden
Geplaatst: 25 jul 2005, 11:38
door webcommerce
Mijn FJr werd zoals de meeste geleverd met BT020 banden, niets mis mee op zich, ik kende ze trouwens al van mijn vorige fiets, een GSX1200.
Heb er nu na 10.000 km de Metseler Z6B laten opleggen en heb er net 14 dagen Corsica opzitten, en jongens wat een verschil!! Stuurt gewoon veel makkelijker in, geeft enorm veel vertrouwen, zowel op natte als op droge baan en vertoont na ? 4500 km nog niet het minste spoor van slijtage! Gezien de toestand van sommige wegen in Corsica vind ik dit knap.
Geplaatst: 25 jul 2005, 12:21
door Gast
Dan heb jij meer geluk dan ik ! Na 4500 Km moest mijn Mez Z6 eraf wegens bijna versleten. Hij was nog goed voor Max 1500 Km en dat is wat weinig om er mee naar de Dolomieten te rijden h?!
Van het rijgedrag niets negatiefs. Nu ligt er terug een BT 20 op.