Vragen IVM Raad Van Beheer

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

In Extremo schreef:@ Raad van Beheer,

Met hoeveel stemgerechtigde leden zijn we eigenlijk ?

Puur uit curieuziteit .... :oops:

Groetjes,
Michel
@ Michel :wink:

In mijn vorig bericht had ik je vraag even verkeerd begrepen, ik dacht dat je de stemgerechtigden in de raad van beheer bedoelde :oops:

Hoeveel stemgerechtigde leden er juist zijn weet ik niet van buiten, hier zullen we onze admins even moeten voor aanspreken vrees ik :help:

Max 8)
Laatst gewijzigd door FJR-Freak Max op 08 aug 2006, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

In Extremo schreef:@ Raad van Beheer,

Met hoeveel stemgerechtigde leden zijn we eigenlijk ?

Puur uit curieuziteit .... :oops:

Groetjes,
Michel
Blijbaar maar 19! :D :D

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Max,

Ik heb daarstraks mijn laatste posting aangepast, volgend op de posting waarin ik mijn stelling uiteenzette waarin slechts van een "4 voor 3" situatie vanuit gegaan werd. Zoals ik zelf geschreven heb, kan er in andere gevallen moeilijk nagelaten worden om g??n verkiezingen te houden, willens nillens. Eventuele gevolgen van openbare verkiezingen zijn al langer gekend, en onvermijdelijk, het is de bluts met de buil als het ware, ik heb daar geen problemen mee.

@admin : ik heb mijn kandidatuur niet gesteld, ik heb de reden al een paar keer gesteld, en deze zijn nog niet veranderd. Ik hoop dat ik in de toekomst toch nog een idee mag leveren, een voorstel doen, dat niet direct ge?nterpreteerd zal worden als "ge wilt er weer bijzijn".
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

l[/quote]

Blijbaar maar 19! :D :D

Groetjes,
Danneke.[/quote]

Er zullen er nog wel bijkomen , zoals ik . Vind het moeilijk te beslissen als je nog niet elke kanidaat kent. Ga volgende week met de zomerrit ogen en oren goed openhouden , de postings van de kanidaten evalueren en op bassis daarvan mijn stem uitbrengen.

moge de beste winnen

Greetz El Staff.
Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

El Staff schreef:Vind het moeilijk te beslissen als je nog niet elke kanidaat kent. Ga volgende week met de zomerrit ogen en oren goed openhouden , de postings van de kanidaten evalueren en op bassis daarvan mijn stem uitbrengen.

moge de beste winnen

Greetz El Staff.
@ El Staff,

Deze opvatting om je stemming uit te brengen is volgens mij de enige echte die op de juiste manier word volbracht, opserveren dan evalueren en nadien pas uit je eigen conclusies over alle kandidaten je stem op hen uitbrengen is een goede beslissing die je neemt :thumbleft:

Max 8)

Afbeelding
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

hey de mannen :lol:

zou graag verkozen worden (anders had ik mij niet kandidaat gezet)
maar moest het niet zo zijn even gooie vrienden :wink:

groetjes johnny
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

FJR-Freak Max schreef: @ Dirkske,

Ik denk dat je even iets over het hoofd gekeken hebt :roll:

Er is vooropgesteld dat er 7 mensen in de raad van beheer zouden gaan zetelen om onze club in de toekomst gaan te beheren, van die 7 mensen waren er al 4 zeker die hun plaats bleven behouden en dit waren de mensen die de FJRijders club tot stand hebben gehouden, hier waren we het met z'n allen over eens dacht ik :!:
Daar dacht ik dus anders over. Nu heb ik wel al reeds mijn stem uitgebracht maar toch had ik het graag anders gezien. Waarom wordt er maar een verkiezing gehouden voor een halve raad van beheer ? Na alle problemen, was het niet beter geweest om een volledig nieuwe raad van beheer te verkiezen ? Nu wil ik eerst wel duidelijk maken dat ik niet wil dat jullie nu denken dat ik iets heb tegen de 4 reeds benoemde leden van de raad van beheer, integendeel wat jullie voor de club hebben gedaan zou zich zowiezo vertalen in opnieuw verkozen worden. Dus waarom niet :?:
FJR-Freak Max schreef:Er blijven dus nog 3 plaatsen open om aangevult te worden en we hebben 6 kandidaturen binnen gekregen, hier kunnen we dan toch niet zomaar gaan beslissen dat we ze allemaal in de raad van beheer willen nemen omdat we niemand tegen het hoofd zouden stoten wanneer hij niet verkozen zou worden :?
Hier krijg ik weeral de indruk dat jullie een verkiezing houden om het gat in de raad van beheer op te vullen. Hopelijk zullen de verkozen kandidaten iets meer voorstellen dan een aanvulling :roll:
Misschien iets om in de statuten van de nieuwe vereniging op te nemen : herverkiezingen om de 4 jaar van de raad van beheer ?
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Ook ik wist toen ik mijn kandidatuur stelde dat er 3 plaatsen waren.

Wij zijn nu met 6 kandidaten dus heb je 50% kans om verkozen te worden. Mocht het zo verlopen dat ik niet verkozen zou worden dan zullen er van mijn kant ook GEEN hard feelings zijn. Dat is nu eenmaal het spel van democratie.

En dat is nu toch wat wij met z'n allen wilde meer transparantie en democratie binnen de FJRijders.

Groetjes Mariano
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Pakske schreef:
Hier krijg ik weeral de indruk dat jullie een verkiezing houden om het gat in de raad van beheer op te vullen. Hopelijk zullen de verkozen kandidaten iets meer voorstellen dan een aanvulling :roll:
merci voor het vertrouwen
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Begint hier zowat op een verkiezingscampagne te gelijken...Al diegenen die me zondag gaan observeren ?n evalueren (op welke basis?):
ik ga geen stickers noch pamfletten uitdelen...ik ga ook geen pinten geven om daarmee stemmen te ronselen...mensen, waarmee zijn we hier bezig??? Misschien kom ik wel incognito of stuur ik Paolo met haar gebroken voorpoot in mijn plaats.

Ik ga zondag de rit van Bart met mijn FJRke rijden, vooral d??r plezier aan beleven en Bart erkentelijk zijn omdat hij zoveel moeite heeft willen doen om zo'n organisatie in elkaar te boksen...en heu...de dag dag nadien moeten we allemaal weer gaan werken he jongens...

Slaap wel h?,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
co-admin
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door co-admin »

Pakske schreef:Na alle problemen, was het niet beter geweest om een volledig nieuwe raad van beheer te verkiezen ? Nu wil ik eerst wel duidelijk maken dat ik niet wil dat jullie nu denken dat ik iets heb tegen de 4 reeds benoemde leden van de raad van beheer, integendeel wat jullie voor de club hebben gedaan zou zich zowiezo vertalen in opnieuw verkozen worden. Dus waarom niet :?:
[...]
Misschien iets om in de statuten van de nieuwe vereniging op te nemen : herverkiezingen om de 4 jaar van de raad van beheer ?
Je moet de huidige verkiezing zien als een snelle doorstart; het bestuur is te klein om degelijk te werken, maar na de gebeurtenissen is het beter om een snelle verkiezing te houden voor de nieuwkomers dan een verkiezing voor het ganse bestuur met het risico dat 'de andere groep' hergroepeert en de ganse club naar de kl... stemt. Wij kunnen dan enkel hopen op het vertrouwen, want nu willen we bewijzen dat de andere vier bestuursleden wel degelijk goed willen besturen.
De nieuwkomers in de raad zijn zeker geen schaamlapje. Werken zullen ze. Nee echt, we gaan geen halve raad zoeken om ze dan te negeren. Dat is wat er mis liep bij fjrijders versie 1.0, dat gaan we nu vermijden.
Aan alle kandidaten veel geluk toegewenst, alsook voor degenen die nog moeten stemmen. Doe het maar eens, 3 personen uit de 6 pikken die het volgens jou het beste zullen doen voor de club.

Binnen een paar jaar kunnen we dan eens een verkiezing houden voor het ganse bestuur, als de nieuwe raad van beheer niet tegenstemt tenminste :)
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Pakske schreef:
Daar dacht ik dus anders over. Nu heb ik wel al reeds mijn stem uitgebracht maar toch had ik het graag anders gezien. Waarom wordt er maar een verkiezing gehouden voor een halve raad van beheer ? Na alle problemen, was het niet beter geweest om een volledig nieuwe raad van beheer te verkiezen ? Nu wil ik eerst wel duidelijk maken dat ik niet wil dat jullie nu denken dat ik iets heb tegen de 4 reeds benoemde leden van de raad van beheer, integendeel wat jullie voor de club hebben gedaan zou zich zowiezo vertalen in opnieuw verkozen worden. Dus waarom niet :?:

@ Pakske,

Wat maakt er hieruit dan een verschil als we dan toch opnieuw zouden verkozen worden, nu zijn we het en dan werden we het, is dat zo'n groot verschil en mag ik je dan ook vragen wie dit dan allemaal zou gaan geregeld hebben als wij er ook mee zouden gestopt zijn :oops:
Vind je het dan niet meer dan logisch dat we na al hetgene er gebeurt is voor het ogenblik het eigen heft in handen nemen en onze functies als bestuursleden behouden en gewoon de raad van beheer weer optrekken met gemotiveerde leden om dan zo aan een volwaardig bestuur te komen waar iedereen evenwaardig zal zijn met eender welke functie hij ook zal hebben in de raad van beheer :headbang:
Hoe jij hier aan die indruk komt weet ik niet maar wij weten verdomd al te goed wat het is om een gat in een bestuur te moeten opvullen en daarom kan ik je nu wel verzekeren dat dit tot het verleden zal behoren, het dictatuurders beheer is defenitief voorbij en er zal vanaf nu enkel beslist worden door de meerderheid van de samengestelde raad van beheer, samen zullen we sterk uit de nieuwe startblokken komen :wav:

Als je geen vertrouwen hebt in ons beleid waarom heb je je dan niet zelf kandidaat gesteld om ermee voor te zorgen het vaandel van de FJRijders hoog te houden, iedereen was vrij om ziin kandidatuur binnen te brengen om in de toekomst zijn idee?n aan te brengen om in de statuten op te nemen en zelfs een voorstel in te dienen om na elke 4 jaar weer herverkiezingen te houden voor de functies in de raad van beheer

Sorry pakske maar hier moest ik toch ook even mijn gedachten kwijt, jij hebt jou indruk waarom zou ik dan geen indruk mogen uitbrengen :!:

Hopend op je begrip en een verdere goede verstandhouding en samenwerking binnen de FJRijders club naar de toekomst :headbang:

Hoogachtend,

De voorzitter maar achter de schermen gewoon "werkend" bestuurslid :notworthy:

Afbeelding
co-admin
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door co-admin »

danneke schreef:Begint hier zowat op een verkiezingscampagne te gelijken...Al diegenen die me zondag gaan observeren ?n evalueren (op welke basis?):
ik ga geen stickers noch pamfletten uitdelen...ik ga ook geen pinten geven om daarmee stemmen te ronselen...mensen, waarmee zijn we hier bezig??? Misschien kom ik wel incognito of stuur ik Paolo met haar gebroken voorpoot in mijn plaats.

Ik ga zondag de rit van Bart met mijn FJRke rijden, vooral d??r plezier aan beleven en Bart erkentelijk zijn omdat hij zoveel moeite heeft willen doen om zo'n organisatie in elkaar te boksen...en heu...de dag dag nadien moeten we allemaal weer gaan werken he jongens...

Slaap wel h?,
Danneke.
Eigenlijk zouden we raprap een regel moeten toevoegen: de kandidaten mogen niemand trakteren tijdens de rit, maar iedereen zal wel zijn gezond verstand gebruiken.
Danneke en anderen: er gaan wel andere leden naar jullie toekomen en vragen wat jullie zouden willen veranderen aan de club, en daar zal het observeren bij ophouden denk ik. Ik bedoel maar, het is normaal dat ze gaan vragen wat je plan is, en als je dan zegt dat je (ik verzin maar iets) meer snelle ritten met scherpe bochten wilt, en zij zien dat anders... Maar goed, zo weet iedereen voor een deel wat ze aan jullie zullen hebben. Voor de rest gaan ze, net als al de anderen, moeten afgaan op hun gevoel en hun stem daarop baseren.
Nogmaals, ik hoop dat er geen campagne komt, dat niemand de populaire Stef uithangt om stemmen te ronselen. Maar de 6 kandidaten kennende zal dat wel geen probleem zijn.
Voor de rest: veel plezier aan iedereen die meegaat met de rit, dat is uiteindelijk de bedoeling.
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Ik wil me ni moeien, maar even mijn gedacht schrijven mag toch dacht k.

Ja waarom geen 8 of 10 in t bestuur, zeker geen slecht gedacht.
Probeer is samen te komen mee allemaal en alles op een rijtje te zetten.
Brainstormen of hoe noemen ze dat, kan heel vruchtbaar zijn in dit geval.

Max haalt het zelf al aan, het is ni gemakkelijk om iedereen samen op dezelfde dag en uur op dezelfde plaats te krijgen om te vergaderen.
Altijd zal er wel iemand is ni kunnen aanwezig zijn, mee 8 of 10 zal de kans toch groter zijn dat ge mee 4 a 5 gaat zijn, om te vergaderen, en ni mee 2.
Het werk kan veel beter verdeeld worden.
Ni vergeten, bij de meeste moet het allemaal tussen de soep en de patatten gebeuren, opoffering van eigen vrijen tijd.
Het mag voor niemand nen last worden, want dan komen de frustraties.
Zet is wa aktiviteiten op papier die mogelijk zijn mee de Fjrijders voor t volgend jaar, en probeer de taken een bikke gelijk onder mekaar te verdelen.
K peis dat iedereen in t bestuur gaat kontent zijn ni atlijd paraat te moeten zijn, en dat ni altijd dezelfde moeten opdraaien voor t werk, want da blijft ni duren.

Dus voor mij mogen de kandidaten allemaal mee doen, een max van 10 is waarschijnlijk wel aangewezen.
Tis iet voor in de statuten van de VZW he Leo.
Ik ben dus ook voor een VZW, is veel veiliger - beter, voor bestuur en leden.

Nogmaals bedankt aan diegene die zich geroepen voelen om zich in te zetten voor de FJRijders.
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Motorist schreef:Ik wil me ni moeien, maar even mijn gedacht schrijven mag toch dacht k..
Hey Ivo,

Als waardig lid van de FJRijders mag en moet je zelfs voor je eigen mening durven uitkomen, dit is zeker geen vorm van moeien dat je doet maar voorstellen aanbrengen op basis van je eigen mening :idea:

En voor de rest alles ok Ivo :?:
Alvast al een fijn verlof in de Eifel met de bende he maat :thumbup:

Max 8)

Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

co-admin schreef:Eigenlijk zouden we raprap een regel moeten toevoegen: de kandidaten mogen niemand trakteren tijdens de rit, maar iedereen zal wel zijn gezond verstand gebruiken.
:idea: ..... En getrakteerd worden ? :occasion5: Mag datte ??

Groetjes,
:oops: Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

[quote de dag dag nadien moeten we allemaal weer gaan werken he jongens...

Slaap wel h?,
Danneke.[/quote]

Ik kan er zondag al niet bij zijn door mijn werk. :D Dus mij zullen ze al niet moeten observeren. 8)
Aan degenen die van plan waren om er enen te geven...Ik hou hem wel te goed :wink:

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

In Extremo schreef:
co-admin schreef:Eigenlijk zouden we raprap een regel moeten toevoegen: de kandidaten mogen niemand trakteren tijdens de rit, maar iedereen zal wel zijn gezond verstand gebruiken.
:idea: ..... En getrakteerd worden ? :occasion5: Mag datte ??

Groetjes,
:oops: Michel

Michel, wij mogen ZEKER elkaar tracteren!! Een pint bij mijn bollekes in tomatensaus zal smaken! :D :D :D

Tot zondag!
Danneke.
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

... vraagje :?: Is het niet wat vreemd dat niet iedereen van het bestuur en kandidaten gestemd heeft ???

Misschiens een :idea: tje, als voorbeeld naar de leden toe ?

Groetjes,
Michel

In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Mag incognito nog 2 extra mensen kiezen ??

incognito (1)
1 FJbaRt

Kwestie van toch 3 namen te hebben ....

Groetjes,
Michel

Gesloten