Nieuwe motoren voor de politie

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gast

Bericht door Gast »

dirkske schreef:................................een speciale site voor opgericht hebben..................
Afbeelding
Ook Yamaha Nederland heeft een aparte "site"
http://www.yamaha-motor.nl/politie/index.jsp

Niet alleen groen in Duitsland maar ook ...:
Afbeelding

CU Ruud
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

[quote="dirkske"]De politie van zone IEPER is zodanig tevreden van hun nieuwe machine's dat ze er zelfs een speciale site voor opgericht hebben.
Lees het verhaal, bekijk de vele foto's, en vergeet ze niet te groeten onderweg, ze lezen hier mee.

http://www.fjr-politie-ieper.tk
[quote]
Ik heb een paar van deze FJR's over een paar weken tegen gekomen in Ieper, 3 stuks en tot mijn grote verbazing reed er ook nog een grijze tussen bereden met nen agent (oranje helm op zijne kop met kostuumpje !) zouden ze dan ook met 1 anonieme FJR rond rijden :?: :?: :?:
Gunner

Bericht door Gunner »

Pakske, dienen grijze is er ??ntje dat ze in bruikleen hebben in afwachting van hun nieuwe (je weet wel wegens ombouw etc)
CU
Dr
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

We hebben de mannen uitgenodigd voor een drankske in ons clubhuis, dus het kan goed zijn dat we binnenkort een witte gestreepte FJR voor de P?niche zien staan.

Zeker niet vergeten de duim op te steken :wink:
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Gunner schreef:Pakske, dienen grijze is er ??ntje dat ze in bruikleen hebben in afwachting van hun nieuwe (je weet wel wegens ombouw etc)
CU
Dr?
De grijze FJR en ??n van de gestreepte zijn enkel ter beschikking gesteld voor de opleiding. Voorlopig zijn er maar twee gestreepte FJR's aangekocht door de zone IEPER. Ze zijn er inderdaad zeer tevreden over.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
[egres]

Bericht door [egres] »

Als lid van de politiezone Kempenland ( www.politiekempenland.be )had ik onlangs het genoegen om de FJR te testen. Men gaat in onze zone overgaan tot aankoop van 2 motors, de keuze zal door de mensen uit het op te richten motroteam gemaakt worden.

De keuze gaat tussen de FJR1300 en de BMW 1200RT.

Er werden een x-aantal personen geselecteerd, die ervaring met de motor hebben, eerdaags zullen deze personen een opleiding genieten om met de motors ten velde te gaan.

Wat mij betreft is de FJR zeer goed meegevallen, een zeer soepele, wendbare en comfortabele motor is.

Het viel me wel op dat de motor redelijk dorstig is.... (missch. 'n foute indruk omdat ie redelijk extreem getest werd)

Het nadeel t.o.v. de BMW zal volgens mij het feit zijn dat de BMW in politieversie kan geleverd worden; de door ons geteste FJR (ter beschikking gesteld door 'D IETEREN Belgie) was een exemplaar dat na fabricatie omgebouwd werd tot politievoertuig.
De afwerking liet wat mij betreft te wensen over helaas.

Daarenboven komt het feit dat de BMW op termijn een hoge rest/inruilwaarde behoudt hetgeen me doet vermoeden dat de uiteindelijke keuze zal bepalen.

Ik moet er niet van overtuigd worden dat die Beemer een degelijke motor is doch na de ritten met de FJR moet ik zeggen dat het een zeer fijne motor is, ik durf haast te zeggen dat ik niet uitsluit dat ik in de toekomst ga FJR'n ;)

o ja ....
FJR02 schreef:wat zou er onder dat duozadel-kastje zitten...
daar zit de politieradio onder weggewerkt en is er de mogelijkheid tot opberging van formulieren (grootte A4)
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Afbeelding

Hier is goed te zien hoe zeer de kuip t.o.v. het standaard model verbreed is om de motorrijder optimaal te beschermen tegen weersinvloed.

Afbeelding

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Dit zijn de nieuwe voor de politie!

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

den R1 zot :tongue3:
Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

2 nieuwe fjr motoren sinds twee weken bij ons in de politiezone, ene motor heeft 1600 km op de teller en de koppeling sleept al door. Binnengedaan bij de hersteller, ene schijf volledig afgesleten.... Deze ene motor werd gebruikt tijdens de motorcursus lokale motorrijder... Blijkbaar te veel met de koppeling gespeeld bij het rijden van de 8'tjes... De baas kon er niet om lachen! :D
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

BUTCH schreef:........................... ene motor heeft 1600 km op de teller en de koppeling sleept al door. ........................................... Deze ene motor werd gebruikt tijdens de motorcursus lokale motorrijder... ......................
66.500 op de (Nederlandse) klok en nog steeds de eerste koppelingsplaten. :D
Hierin zitten ook de kilometers EN 8'tjes draaien tijdens een Belgische "motorcursus" :evil: .

Vraagjes:
Met welk toerental hebben jullie die 8'tjes gedraaid ?
En hoe bevalt een FJR?
Probeer een Ollander eens uit te leggen wat een "motorcursus lokale motorrijder"...is.

CU Ruud
Groeten Ruud
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Motorcursus "lokale motorrijder" op http://www.fjr-politie-ieper.tk

Het is niet de eerste koppeling die sneuvelt op lage kilometrage, maar om te stellen dat het nu enkel exclusief aan die 8'tjes en de maneuvers zou liggen ... lijkt me vreemd.

Ik durf stellen dat ik vrij veel oefen op 8'tjes en trage maneuvers waarbij veel op de koppeling gereden wordt (ik kan het daarom niet als de beste, maar dat heeft een andere reden), en met 55.000km op de Belgische teller (de NL-tellers zijn iets zuiniger, heb ik me laten vertellen :) ) ben ik ik best tevreden van de koppelingsplaten.

De kabelboom daarintegen .....
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Ik kan niet antwoorden op de vraag welk toerental maar het is wel zo dat de ene cursist meer dan de andere met de koppeling 'speelt'. Een hoog toerental zal dat wel niet zijn...
Om op je tweede vraag te antwoorden ga je inderdaad best naar de door Dirkske vermelde site.
Zelf ben ik heel tevreden over de fjr (eigen fjr heeft 35.000 km) van de koppeling heb ik inderdaad nog nooit last gehad en ik draai ook regelmatig m'n 8'tje maar van de cardan daarentegen... Ik heb steeds olieverlies op mijn achterste velg.

Alles begon met corrosie op de cardankast. Na een schrijven naar Yamaha mocht mijn verdeler hem in garage herspuiten. Zover Zogoed. Blijkbaar hadden ze alles hersteld maar de oude dichting van de cardan hergebruikt, gevolg olieverlies op de velg (wat ik niet direct had opgemerkt totdat het olieverlies zo erg was dat de olie mijn achterwiel besmeurde en ik bijna mijn achterwiel ter hoogte van mijn stuur zag bij het nemen van het Kennedyrondpunt in Oostende....
Mijn verdeler viel uit de lucht en heeft de dichting dan ook vervangen, maar af en toe heb ik nog wat olieverlies op de velg zij het in mindere mate. Blijbaar begint ??n van de politiemotoren nu ook te lekken thv. de cardan... Alleszins geen mooie introductie van de Yamaha in ons korps maar laten we hopen...
In de winter durft mijn fjr ook geregeld niet starten maar voor de rest ben ik heeeeeeel tevreden over de motor.
Wat wel opvalt is het feit dat Yamaha de motor iets te vlug in politieuitvoering heeft gestoken (dit in vgl. met Bee M Wee). Alles ziet er wat amateuristisch op gemonteerd zoals achterste zwaailicht, voltmeter en knopjes op het linkeropbergkastje, cruise controlvijs.... Maar ondanks dit alles rij ik nog steeds 10 x liever met de Yamaha dan me de Bee M Wee. Al was het allen maar om het rijgedrag en zwaartepunt va de motor...

Groetjes :!:
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Awel s? Butch dat doet me plezier s?.

Die lek is inderdaad zeer vreemd en zou echt niet mogen volgens Yamaha normen. :(

Die koppeling? Ik heb nog nooit (hout vasthouden) mijn plaatjes moeten vervangen op mijn motoren en ik durf nogal eens pitsen of bandjesmoor doen. :D

Mag ik mijn handje opsteken als ge aan't werken zijt? :lol:

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

BUTCH schreef:............................Ik heb steeds olieverlies op mijn achterste velg.
...............Alles begon met corrosie op de cardankast. .

.............................................. In de winter durft mijn fjr ook geregeld niet starten maar ...............................

Wat wel opvalt is het feit dat Yamaha de motor iets te vlug in politieuitvoering heeft gestoken (dit in vgl. met Bee M Wee). Alles ziet er wat amateuristisch op gemonteerd zoals ............................
Groetjes :!:
Thx BUTCH voor de info.

ik had geen corrosie op de cardankast, maar wel "verfblazen".
Door dealer gedemonteerd, gespoten en wederom gemonteerd. Nooit olieverlies gehad, en nu 40.000 na deze herstelling ook geen spatje cardanolieverlies.

Alleen tijdens zomervakantie staat mijn FJR stil. Afgelopen zomer na 4 weken stilstand was het starten een groot probleem.
Misschien voor jouw een optie om jouw FJR tijdens winter aan een druppellader te leggen.

V.w.b. B-politieuitvoering van de FJR.
Is denk ik niet te vlug, maar men heeft bij Yam denk ik nog niet genoeg ervaring hiermee. Volgens mijn info worden de Bee M Wee's af fabriek al voor politiegebruik geprepareerd. Maar de duitser heeft dan ook al jaren ervaring tenslotte. Evenals de frima Schreurgers voor de kuip.
Van wat ik gezien heb van de NL-politie-FJR en de NL-ambulance FJR is er volgens mij ook verschil. NL-ambulance-FJR lijkt "mooier" aangepast te zijn dan de NL-politie-FJR.

CU Ruud
Groeten Ruud
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

JvuxR1 schreef:..........................
Mag ik mijn handje opsteken als ge aan't werken zijt? :lol:

Groetjes,

den R1 zot
Kweet nie hoe het in B is, maar in NL beslist geen probleem. Voetje uit mag trouwens ook :D
De meeste motor-overheidsdienaren in NL doen het wel, een enkeling niet.
Gelijk de gewone motard zoals u en ik.

CU Ruud
Groeten Ruud
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Er zijn al een aantal signalen gehoord, die telkens wijzen op een defecte olie-keerring die het cardanhuis afsluit.
Als je merkt dat er wat "zweet" rondom de ring komt, goed opvolgen, en dealer raadplegen als hij begint te lekken.

De politie-FJR's hebben idd wat last van kinderziektes bij hun toeters en bellen. Ik heb reeds enkele agenten die opmerking weten geven.Geen verwijt naar Yamaha, want Yamaha levert enkel de motoren, en de volledige ombouw inclusief spuitwerk en electronica gebeurt door een externe Belgische firma in Aalst.
Het verschil met de Beier is dus dat die 'fabriek-af' komt, terwijl de Yam via de dealer geleverd wordt, en daarna wordt omgebouwd.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Inderdaad Dirk, Ruud en den R1 zot,

alles wat jullie bemerken moet ik bijtreden, en ja als motor- overheidsdienaar (die ollanders met hun moeilijke woorden ... :lol: ) steek ik zeker de hand op. Dus als we elkaar ooit ontmoeten.... :hello2:

groeten!
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

BUTCH schreef:..........................en ja als motor- overheidsdienaar (die ollanders met hun moeilijke woorden ... :lol: ) .................................!

Andere varianten:

- motordiender

- gemotoriseerde kit (wordt alleen plaatselijk gebruikt :wink: )

CU Ruud
Groeten Ruud
Genieter

Bericht door Genieter »

Vind het heel spijtig dat er zoveel kleinigheden haperen aan zo een prachtige motor.
Daarom blijf ik twijfelen er een te kopen voor vrouwke.
Een acht draaien kan ook zonder kopeling te gebruiken jongens.
Maar weet dat niet iedereen dit kan ligt vooral aan de manier dat je het aanleerde.
Kijk of volg eens een cursus in het voc brugge.
Zie http://www.voc-brugge.com/
En ook http://www.10geboden.be/

Groetjes
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Genieter schreef:Vind het heel spijtig dat er zoveel kleinigheden haperen aan zo een prachtige motor.
Ik hoop vooral dat je onze eerlijkheid op prijs stelt, als we het over enkele negatieve punten hebben. Beter dat, dan de nek in 't zand steken zoals een groot merk het jaren geleden presteerde, en z'n toerbuffel uit de Top5 van de verkoopscijfers zag donderen.

Geen enkele motor is perfect, lees er de diverse fora van andere motoren er maar eens op na. Ze hebben allemaal hier en daar wat "aandachtspunten", en dat is telt voor de goedkoopste Jap tot de duurste Beier (om nog maar te zwijgen van de Italiaanse merken).

De oefeningen en de maneuvers die we hier besproken hebben, kun je eenvoudigweg niet maken zonder koppeling te gebruiken.
Daarvoor is de snelheid op vrijloop te hoog. Ook in Brugge.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Gesloten