hallo allen
heeft iemand het al mee gemaak dat na een snel optrek
dan alles uit valt
dus tellers op digitaal weg motor uit
kontact afzetten en terug op zetten en terug starten
endat allemaal terwijl je aan uit bollen zijt met achter op
komend verkeer
ook ben ik weer aan sukkelen met als een tijd traag rijd dat de moter begin te stotteren en wil stil vallen
groeten pol
uit vallen kontact
Moderator: Abeloos
Pol,
dealer contacteren !
Ik gok op een los contact, eventueel een stekkerverbinding ...
Probleem zal natuurlijk zijn dat de motor niet altijd bij optrekken dat fenomeen heeft, dus moeilijk op te sporen.
Alle stekkerverbindingen losmaken, inspuiten met contact-spray, en terug monteren.
Sputterende motor lage toerentallen en willen stil vallen :
synchroniseren ! (km stand ? laatste beurt ?)
dealer contacteren !
Ik gok op een los contact, eventueel een stekkerverbinding ...
Probleem zal natuurlijk zijn dat de motor niet altijd bij optrekken dat fenomeen heeft, dus moeilijk op te sporen.
Alle stekkerverbindingen losmaken, inspuiten met contact-spray, en terug monteren.
Sputterende motor lage toerentallen en willen stil vallen :
synchroniseren ! (km stand ? laatste beurt ?)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Ik heb vroeger ook zo'n masjientje gehad.
Een Suzuki Vulcan 750 met identiek dezelfde problemen.
Zonder enige verwittiging viel plotseling het ganse electrsiche circuit weg. Heel leuk als je net op het derde rijvak van de autostrade zit. Moet je helemaal zonder signalisatie naar de pechstrook geraken.... Het angstzweet me verschillende keren een natte t-shirt gegeven.
De oorzaak van het probleem was nooit gevonden. Wel heeft hij een tijdje beter gereden toen ze alle massa (negatief) contacten vernieuwd hebben (van batterij naar kader, kader verf weggeschuurd). Maar bij zo'n nieuwe moto zou ik dat toch niet verwachten.
Een vriend van mij heeft ook iets soortgelijk gehad met een goldwing. Toen bleek de hoofdzekering (in dat soort moto is dat een heuse plaat!) al gedeeltelijk weggesmolten te zijn. En telkens bij een te grote stroomafname gaf de moto de geest (zonder echter de zekering te smelten).
Het lijkt me toch ook een slecht contact ergens te zijn. Zeker als je het niet kan 'reproduceren' en het op alle mogelijke momenten zich voordoet zonder dat er een patroon in zit.
Hopelijk kan dit euvel snel verholpen worden en kan je weer genieten van je fiets.
Een Suzuki Vulcan 750 met identiek dezelfde problemen.
Zonder enige verwittiging viel plotseling het ganse electrsiche circuit weg. Heel leuk als je net op het derde rijvak van de autostrade zit. Moet je helemaal zonder signalisatie naar de pechstrook geraken.... Het angstzweet me verschillende keren een natte t-shirt gegeven.
De oorzaak van het probleem was nooit gevonden. Wel heeft hij een tijdje beter gereden toen ze alle massa (negatief) contacten vernieuwd hebben (van batterij naar kader, kader verf weggeschuurd). Maar bij zo'n nieuwe moto zou ik dat toch niet verwachten.
Een vriend van mij heeft ook iets soortgelijk gehad met een goldwing. Toen bleek de hoofdzekering (in dat soort moto is dat een heuse plaat!) al gedeeltelijk weggesmolten te zijn. En telkens bij een te grote stroomafname gaf de moto de geest (zonder echter de zekering te smelten).
Het lijkt me toch ook een slecht contact ergens te zijn. Zeker als je het niet kan 'reproduceren' en het op alle mogelijke momenten zich voordoet zonder dat er een patroon in zit.
Hopelijk kan dit euvel snel verholpen worden en kan je weer genieten van je fiets.