Sinds mijn Corbin zadel onder mijn poepke, al veel problemen gehad. Moeilijk om het eraf te halen als je om een of andere reden onder het zadel moet zijn. Maar nu is het erger : het slot van het zadel zit geblokkeerd. Hoe krijg ik dat nu nog open ?
En mijn GSM zit eronder, ik kan niet eens meer bellen nu.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
eens proberen om op de plaats waar het slot onder het zadel zit van terwijl je de sluitel draait druk te geve nop het zadel ,kan zijn dat het zadel teveel spant en de aanslag niet kan lossen ,dus eens goed duwen naar beneden ,tis te proberen, aan de kabel (om aan te rekken)zelf kan je bijna niet ,das bijna niet te doen.
laat eens horen of het gelukt is he
Ik had hetzelfde voor zowel bij het monteren als verwijderen van het zadel wou het slot niet goed dicht of open.
Eigenlijk zijn er 2 oplossingen:
1) er zitten op dezelfde as als de 'slothaak' op het zadel 2 rubbers die het zadel op hoogte houden. Deze een beetje korter maken zal dit probleem verhelpen.
2) vraag aan je vrouw/vriendin/partner/moeder/gebuur even of ze een beetje druk wil uitoefenen op de sleutel terwijl je jezelf op het zadel laat 'vallen' (motor op middenbok zetten!!). Dit zorgt ervoor dat de rubbertjes kortstondig worden ingedrukt, en zodoende komt het zadel genoeg naar beneden om te sluiten/ontsluiten.
Ik zelf ben geen voorstander van het inkorten van de rubbertjes, want ik vermoed dat deze vanzelf voldoende gaan afslijten na een paar duizend kilometerkes, en dan perfect passen.