lichten blijven constant branden ??
Moderator: Abeloos
- Bluefjr
- 50 cc
- Contacteer:
lichten blijven constant branden ??
Gisteren hebben wij 255 kms in de regen gereden tot Remouchamps, de Fjr in een box van het hotel binnen gereden en toen met mijn sleutels in hand zag ik mijn staanlichten (?? noem dat zo?) blijven branden !??
Oplossing : negatieve kabel van de batterij afgedaan en we zien morgen...
Deze morgen terugbatterij op en sh... mijn lichten branden terug constant, de twee kleine vooraan en de acherlichten !
Gans de dag zo gereden en deze avond met 587 kms op de w.e. heb ik nog altijd de probleem! Terug batterij af en nu ??
Heeft iemand van u al deze probleem gehad ?? of een idee?
Ze is maar een jaar oud (08/2004) nog op garantie?
Mijn garage (MTS Verlinden) is gesloten, voor vakantie, tot donderdag !
Oplossing : negatieve kabel van de batterij afgedaan en we zien morgen...
Deze morgen terugbatterij op en sh... mijn lichten branden terug constant, de twee kleine vooraan en de acherlichten !
Gans de dag zo gereden en deze avond met 587 kms op de w.e. heb ik nog altijd de probleem! Terug batterij af en nu ??
Heeft iemand van u al deze probleem gehad ?? of een idee?
Ze is maar een jaar oud (08/2004) nog op garantie?
Mijn garage (MTS Verlinden) is gesloten, voor vakantie, tot donderdag !
yep Thats it.
Hey,
Firechief heeft gelijk, voorbij de stand om je motor te starten staat er een veiligheid op voor wanneer je hem langs de weg zet. (of ergens anders)
In die stand blijven er lichten aan zodat je moto zichtbaar is.
Licht ons in als het opgelost is.
Grtz FJRadmin
Ps: ik zou dezelfde vraag moeten stellen over mijn gsm want zijn lichtje blijft ook aan. (lol)
Firechief heeft gelijk, voorbij de stand om je motor te starten staat er een veiligheid op voor wanneer je hem langs de weg zet. (of ergens anders)
In die stand blijven er lichten aan zodat je moto zichtbaar is.
Licht ons in als het opgelost is.
Grtz FJRadmin
Ps: ik zou dezelfde vraag moeten stellen over mijn gsm want zijn lichtje blijft ook aan. (lol)
Voor info: info @ Softidesign.com
@ FJRAdmin,
Aangezien uw GSM-toestel niet van het Yamaha merk is, maar Suzuki-trekken vertoont, zal u zich moeten wenden tot het forum dat support biedt op uw toestel

Instellingen al eens bekeken? Staat er toevallig niet op je scherm aangegeven dat er een accessoire is aangesloten?
Firechief
Aangezien uw GSM-toestel niet van het Yamaha merk is, maar Suzuki-trekken vertoont, zal u zich moeten wenden tot het forum dat support biedt op uw toestel

Instellingen al eens bekeken? Staat er toevallig niet op je scherm aangegeven dat er een accessoire is aangesloten?
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Het zal vast en zeker geen kwaad kunnen om de FJR langere tijd zonder aangesloten batterij te laten staan. Wanneer de motoren van de fabriek komen zijn er ook geen batterijen aangesloten. Ik zou dan toch maar eens het contactslot laten nakijken in jou geval.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

Het kan naar mijn ervaringen geen probleem leveren om de moto 5 maanden zonder batterij te zetten!
Hoe heb ik dat getest?
Door beroepsbezigheden moest ik me 4 maanden in het buitenland settelen om te werken. Tijdens de voorbereidingen bleef ik echter lekker met de moto van hier naar ginder rijden en terug ook natuurlijk. 2 Dagen voor mijn vertrek mijn verzekering opgezegd en dan de moto in de garage en de massa losgemaakt van de batterij. Om de plus los te maken had ik geen tijd meer toen dat moment (waarom ???)
Vorige vrijdag had ik weer alle papieren om veilig de baan op te gaan en heb ik de FJR weer van onder het stof gehaald. Eerst het doek dat erop lag eraf gehaald en ham dan een wasbeurt gegeven (gewoon in de regen gezet en dan terug binnen en afgezeemt
)
Gisteren dan de moto verder in orde gebracht, de batterij terug aangekoppeld en starten maar !
Het heeft wel wat moeite gekost en veel gevraagd van de batterij maar toen ik dacht ik de VTB gecontacteerd moest worden hoorde ik een klein vroempje en bij de volgende poging starte hij lekker!
Heb hem vandaag lekker rustig terug ingereden (zo een 70 km) en alle vitale functies gecontroleerd tijdens rijden (gas geven, remmen, enkel voor rem, enkel achter rem, hernemen in 3de bij 2000 toeren, ... zo van alles een beetje gedaan vandaag). Ook mijn vloeistof peilen gecontroleerd (dit wel voor vertrek natuurlijk ).
Conclusie: een FJR mag gerust 5 maanden zonder batterij staan en hij rijdt erna nog altijd even prettig als ervoor!
(Pas tijdens mijn 4 maanden in het buitenland las ik dat er druppel ladders bestaan, hihi
)
Hoe heb ik dat getest?
Door beroepsbezigheden moest ik me 4 maanden in het buitenland settelen om te werken. Tijdens de voorbereidingen bleef ik echter lekker met de moto van hier naar ginder rijden en terug ook natuurlijk. 2 Dagen voor mijn vertrek mijn verzekering opgezegd en dan de moto in de garage en de massa losgemaakt van de batterij. Om de plus los te maken had ik geen tijd meer toen dat moment (waarom ???)
Vorige vrijdag had ik weer alle papieren om veilig de baan op te gaan en heb ik de FJR weer van onder het stof gehaald. Eerst het doek dat erop lag eraf gehaald en ham dan een wasbeurt gegeven (gewoon in de regen gezet en dan terug binnen en afgezeemt

Gisteren dan de moto verder in orde gebracht, de batterij terug aangekoppeld en starten maar !

Het heeft wel wat moeite gekost en veel gevraagd van de batterij maar toen ik dacht ik de VTB gecontacteerd moest worden hoorde ik een klein vroempje en bij de volgende poging starte hij lekker!
Heb hem vandaag lekker rustig terug ingereden (zo een 70 km) en alle vitale functies gecontroleerd tijdens rijden (gas geven, remmen, enkel voor rem, enkel achter rem, hernemen in 3de bij 2000 toeren, ... zo van alles een beetje gedaan vandaag). Ook mijn vloeistof peilen gecontroleerd (dit wel voor vertrek natuurlijk ).
Conclusie: een FJR mag gerust 5 maanden zonder batterij staan en hij rijdt erna nog altijd even prettig als ervoor!
(Pas tijdens mijn 4 maanden in het buitenland las ik dat er druppel ladders bestaan, hihi

Wat is nu 180Km per dag ? Nikske met een FJR onder de benen!
De mijne heeft 4 weken stilgestaan (met aangesloten accu). Hierna lukt het mij niet echt om de motor aan te laten slaan. Na 5 pogingen (met een uur tussenruimte) sloeg de motor op 2 of 3 pitten aan. Dus zeer onregelmatig lopend blok.Motarke schreef:.................................................. en starten maar !![]()
Het heeft wel wat moeite gekost en veel gevraagd van de batterij maar ..................................
...................
Na wederom een uur wachten heb ik uiteindelijk de handel draaiiend gekregen.
Normaal gesproken staat mijn motor hooguit 2 dagen stil, dus dit verschijnsel was mij onbekend.
Navraag bij de dealer leverde 2 opmerkingen op van de monteur:
- accu niet meer helemaal optimaal. Druppellader zou uitkomst moeten bieden in de toekomst bij langere tijd stilstaan. Loskoppelen accu is dan niet nodig.
- als de motor niet in 1 a 2 keer direct goed aanslaat, beslist niet doorstarten vanwege het mogelijk toebrengen van schade aan de katalysator door onverbrandde benzine. Zet er dan maar een auto naast en start via hulpkabels.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.