Windbescherming op de nieuwe 2006
Moderator: Abeloos
Windbescherming op de nieuwe 2006
Zoals ik kan lezen uit de ervaringen van onze Nederlandse vrienden die reeds over hun nieuwe 2006 beschikken zijn er weinig goede reacties over de ruit die op de nieuwe 2006 staat.
Er zou meer gebulder zijn dan bij de vorige FJR's. Midi zou reeds aan het werk gaan om een andere aftermarket ruit te testen.
Stof die moet opgevolgd worden.
Groeten,
Seabiker
Er zou meer gebulder zijn dan bij de vorige FJR's. Midi zou reeds aan het werk gaan om een andere aftermarket ruit te testen.
Stof die moet opgevolgd worden.
Groeten,
Seabiker
Ik kan dat niet helemaal onderschrijven, Seabiker.
Er is geen sprake van meer gebulder en er is wel degelijk sprake van een verbetering.
Maar de meesten hadden een revolutionaire verbetering verwacht en dat valt tegen.
Komt trouwens bij dat dit onderwerp door eenieder zeer persoonlijk wordt ervaren.
Ik ken ook al iemand die heel tevreden is over het nieuwe windscherm.
Dus...... wie heeft gelijk.
Ik ga in ieder geval ook de Laminar Lip weer eens proberen, hoewel ik in principe
ook zou kunnen leven met het nieuwe standaard scherm.
Er is geen sprake van meer gebulder en er is wel degelijk sprake van een verbetering.
Maar de meesten hadden een revolutionaire verbetering verwacht en dat valt tegen.
Komt trouwens bij dat dit onderwerp door eenieder zeer persoonlijk wordt ervaren.
Ik ken ook al iemand die heel tevreden is over het nieuwe windscherm.
Dus...... wie heeft gelijk.
Ik ga in ieder geval ook de Laminar Lip weer eens proberen, hoewel ik in principe
ook zou kunnen leven met het nieuwe standaard scherm.
Erik,
Sorry, maar da vind k wel veel euro's voor een scherm.
Ik ben ook niet volledig tevreden met de originele ruit,
Dit is alleen wanneer er veel ottostrade wordt gereden, dan heb k het graag een bikke stilder rond mijn oren.
Nen helen dag op ottostrade, dan ben k s' avonds pot doof peis k, k gebruik namelijk geen oordopjes, kan k ni verdragen.
Buiten de ottostrade voldoet de ruit perfekt, en moet da ni meer zijn.
Maar zoals walrus al schreef, dit is erg persoons gebonden, iedereen heeft zijn eigen gevoel en afmetingen.
Sorry, maar da vind k wel veel euro's voor een scherm.
Ik ben ook niet volledig tevreden met de originele ruit,
Dit is alleen wanneer er veel ottostrade wordt gereden, dan heb k het graag een bikke stilder rond mijn oren.
Nen helen dag op ottostrade, dan ben k s' avonds pot doof peis k, k gebruik namelijk geen oordopjes, kan k ni verdragen.
Buiten de ottostrade voldoet de ruit perfekt, en moet da ni meer zijn.
Maar zoals walrus al schreef, dit is erg persoons gebonden, iedereen heeft zijn eigen gevoel en afmetingen.
- Ed vollegaas
- 250 cc
- Contacteer:
Ik denk dat de lichaamslengte ook een rol speelt, voor mij voldoet het scherm, rij enkel met scherm omhoog bij regen of vriestemperaturen. Voel graag de wind op mijne gevel.
Als je volledig uit de wind wil zitten kan je net zo goed een auto kopen of een goldwing.
Greetz Ed
D'ont drink and drive if you can smoke and fly
Als je volledig uit de wind wil zitten kan je net zo goed een auto kopen of een goldwing.
Greetz Ed
D'ont drink and drive if you can smoke and fly
Ed, je kan ook het scherm eraf halen, dan voel je nog beter de wind op je gevel.
Wat mij betreft, ik heb er ook een Yamaha verhoogd scherm op zitten, en vind het toch wel een verbetering t.o.v. het vorig model, ook met verhoogd scherm. Om comfortabel te rijden moet het scherm slechts lichtjes verhoogd worden voor mijn 1,72 m, waardoor het ook niet ver naar voor gaat, en dat is volvens mij wel belangrijk om uit het gebulder te blijven.
Wat mij betreft, ik heb er ook een Yamaha verhoogd scherm op zitten, en vind het toch wel een verbetering t.o.v. het vorig model, ook met verhoogd scherm. Om comfortabel te rijden moet het scherm slechts lichtjes verhoogd worden voor mijn 1,72 m, waardoor het ook niet ver naar voor gaat, en dat is volvens mij wel belangrijk om uit het gebulder te blijven.
Re: Windbescherming op de nieuwe 2006
[ik heb zeker geen gebulder rond de helm maar tijdens de rit naar antwerpen klaagde freija van windstoten achteraan wat ze vroeger nooit had tegen 130km /u en dat ik met gans open vizier de wind naar binnen krijg , had ik vroeger met de verhoogde ruit ook niet daarom een verhoogde ruit besteld.Het remmen met de pedaal op voor en achterrem gelijktijdig, mag je hard goed doseerbaar mee remmen en ik maak me ongerust als ik die gewoonte aankweek en met de motor van freija doorduwt op de achterrem dat mijn achterste mij voorbij steekt, de voorrem werk perfect.zadel op het hoogste geplaatst waardoor kniehoek aangenamer is,stuur korste naar mij toe voor rechtere rug, nieuw harder zadel moet aan mijn kont nog aanpassen maar zit al goed,display goed zichtbaar laat mij soms verleiden hoeveel direct je verbruik bij welke toeren in welke versnelling ik zet hem daarvoor op gemiddeld verbruik, buiten temp afleesbaar ,tof maar niet noodzakelijk,warmte nog niets gevoelt,veeeel betere verdeling van de versnellingen lagere toerental bij dezelfde snelheid dan vroeger,de koppeling blijft te kort zeker bij het hernemen of is het wennen?.knie s uit de wind met de verbreding van de zijvlakken zeker met deze koude is het verschil groot.algemene betere afwerking en zeker de kwaliteit van de verf.
en het is nen motor die mag gezien worden.de lichten zijn al rijdend regelbaar,de wendbaarheid is beter geworden maar aan de hand voelt hij veel zwaarder ann , vreemd. dit zijn mijn eertse bevindingen groeten jacky
en het is nen motor die mag gezien worden.de lichten zijn al rijdend regelbaar,de wendbaarheid is beter geworden maar aan de hand voelt hij veel zwaarder ann , vreemd. dit zijn mijn eertse bevindingen groeten jacky
Re: Windbescherming op de nieuwe 2006
tijdens de rit naar antwerpen klaagde freija van windstoten achteraan wat ze vroeger nooit had tegen 130km /u en dat ik met gans open vizier de wind naar binnen krijg
Kom dat maar eens tegen!
Groetjes,
Danneke.
Kom dat maar eens tegen!

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
hallo,
K'ben voor 99% eens jacky met je bevindingen.
Verder kan ik er nog aan toevoegen wat die warmte betreft hier in PORTUGAL is het toch al 27 graden.
Dat wat ik voelde op mijn vorige 2004 Mod kwa warmte er op het nieuwe Mod 2006 niks van van te voelen is daar hebben ze wel flink werk van gemaakt bij YAMAHA.
groetjes yvan & johanita
K'ben voor 99% eens jacky met je bevindingen.
Verder kan ik er nog aan toevoegen wat die warmte betreft hier in PORTUGAL is het toch al 27 graden.
Dat wat ik voelde op mijn vorige 2004 Mod kwa warmte er op het nieuwe Mod 2006 niks van van te voelen is daar hebben ze wel flink werk van gemaakt bij YAMAHA.
groetjes yvan & johanita
Oost west thuis best
Met mijn meterenentachtig heb ik minst lawaai met de ruit in de laagste stand.
Bij harde buitenwind is echter de hoge stand de beste.
Alleszins is de verbetering op vlak van windbescherming en lawaai enorm tegenover mijn vroegere BMW R1150GS.
Bewijs : op de GS stond het volume van mijn MP3-spelertje altijd op 20, anders hoorde ik hem nauwelijks. Nu is 15 reeds voldoende.
MP3 met Sony-oortjes is echt de max, kan ik iedereen aanbevelen. Ik heb van alles geprobeerd, maar dit is echt de beste oplossing.
De geluiden van buiten worden gedempt, maar zijn nog goed hoorbaar. De oortjes voel je niet zitten, ook niet na een ganse dag in het zadel. De geluidskwaliteit is zeer goed. De duurzaamheid is goed.
Welke oortjes zijn dat nu ? Sony MDR-EX71SL.
De steeltjes om ze in je oren te steken heb ik iets ingekort omdat die anders tegen de helm duwen.
Bij harde buitenwind is echter de hoge stand de beste.
Alleszins is de verbetering op vlak van windbescherming en lawaai enorm tegenover mijn vroegere BMW R1150GS.
Bewijs : op de GS stond het volume van mijn MP3-spelertje altijd op 20, anders hoorde ik hem nauwelijks. Nu is 15 reeds voldoende.
MP3 met Sony-oortjes is echt de max, kan ik iedereen aanbevelen. Ik heb van alles geprobeerd, maar dit is echt de beste oplossing.
De geluiden van buiten worden gedempt, maar zijn nog goed hoorbaar. De oortjes voel je niet zitten, ook niet na een ganse dag in het zadel. De geluidskwaliteit is zeer goed. De duurzaamheid is goed.
Welke oortjes zijn dat nu ? Sony MDR-EX71SL.
De steeltjes om ze in je oren te steken heb ik iets ingekort omdat die anders tegen de helm duwen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Hallo mannen,
Niet alleen de lichaamslengte is belangrijk voor het aanvoelen van wind op de torso maar wel de lengte van het bovenlichaam en de lengte van de armen. Eerst vertellen dat ik 1.76 m ben en lange benen heb voor een kort lichaam. Op mijn vorige FJR 2003 heb ik een lagere en smallere ruit laten plaatsen met een veel beter resultaat tot gevolg. Nu met de 2006 kan ik mij volledig uit de wind zetten met het scherm op de hoogste stand maar dan krijg ik een continu druk op de rug ter hoogte van de longen. Is mijn vrouw erbij dan gaat de windgeleiding anders gaan werken en zij zit dan wel veel comfortabeler uit de wind. Ieders body is verschillend en soms ben je echt beter af met een lager dan met een hoger scherm
Julle
Niet alleen de lichaamslengte is belangrijk voor het aanvoelen van wind op de torso maar wel de lengte van het bovenlichaam en de lengte van de armen. Eerst vertellen dat ik 1.76 m ben en lange benen heb voor een kort lichaam. Op mijn vorige FJR 2003 heb ik een lagere en smallere ruit laten plaatsen met een veel beter resultaat tot gevolg. Nu met de 2006 kan ik mij volledig uit de wind zetten met het scherm op de hoogste stand maar dan krijg ik een continu druk op de rug ter hoogte van de longen. Is mijn vrouw erbij dan gaat de windgeleiding anders gaan werken en zij zit dan wel veel comfortabeler uit de wind. Ieders body is verschillend en soms ben je echt beter af met een lager dan met een hoger scherm
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
-
- 500 cc
- Contacteer:
Met mijn 1.87cm heb ik ook de indruk dat de windbescherming beter kan,
(het is veel beter dan mijn vorig machien R1100GS desierto),maar toch
ik heb eens rondgeneust via andere forums, en meestal komen de cee-baileys en de windschermen van california scientific als de betere naar boven.
Daar ik dagelijks 170km woon-werk verkeer afleg,
waarvan toch zo'n 120km snelweg zoek ik voor deze winter toch wat meer bescherming,;de windschermen van california-scientific hebben tot hier toe mijn voorkeur ,zijn er gasten die zo'n scherm hebben.
http://motorcycleinfo.calsci.com/FJR1300prod.html
http://www.fjrforum.com/forum//index.ph ... =7315&st=0

ik heb eens rondgeneust via andere forums, en meestal komen de cee-baileys en de windschermen van california scientific als de betere naar boven.
Daar ik dagelijks 170km woon-werk verkeer afleg,

http://motorcycleinfo.calsci.com/FJR1300prod.html
http://www.fjrforum.com/forum//index.ph ... =7315&st=0
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
-
- 500 cc
- Contacteer:
yes ,
Ik heb vorige week maandag een calscri windscherm besteld via het net , en woensdag L.L. kwam een vriendelijke man
van Taxi post mij het pakje brengen
Toen ik de doos openmaakte was mijn eerste indruk, amaai das precies een deur
Het scherm was mooi verpakt in een hoes met een busje schoonmaak produkt.
Het is iets dikker dan het standaard scherm van Yamaha, maar wel een stuk groter (ik had met mijn 1.87m voor de X-Tall uitvoering gekozen.)
Eerste bevindingen.
- in de laagste stand geeft dit voor mij hetzelfde resultaat als org. scherm in de hoogste stand. nogal veel turbulentie rond mijne kop,
- In de hoogste stand zit ik werkelijk voledig uit de wind en hoor ik enkel het gezoem van de 4cylinder en de mechanische geluiden van de Fjr
- Naar mijn gevoel vind ik dat de positie beneden plus een 3cm mij het beste resultaat geeft. (eigenlijk had de Tall versie ook wel gekunt,dit is orgineel plus3.5inch, het X-Tall scherm is orgineel plus 4.5inch)
let wel dit zijn maten voor het model 2006.Toen ik op de A8 tegen 130km mijn schem van mijn helm openzette, was ik verbaast dat deze al openstond
Ik vind het een goeie oplossing zeker voor de winter maanden die aankomen, wat het scherm geeft in de regen zal ik ??n dezer dagen eens vertellen
en eigenlijk vallen de afmetingen nog mee
Het plaatsen van het scherm koste mij 10min van mijn leven
dus belange niet moeilijk.
De prijs: Wel 187euro plus 9.90euro voor vadertje staat.
Levertijd : iets meer dan een week vanuit het zonnige California
Kwaliteit ziet er goed uit
Alle info via http://www.calsci.com/motorcycleinfo/FJR1300prod.html
Ben ik content ......JOAK ik ben content.

laagste stand

laagste stand

hoogste stand

hoogste stand

Greetz

Ik heb vorige week maandag een calscri windscherm besteld via het net , en woensdag L.L. kwam een vriendelijke man
van Taxi post mij het pakje brengen

Toen ik de doos openmaakte was mijn eerste indruk, amaai das precies een deur

Het scherm was mooi verpakt in een hoes met een busje schoonmaak produkt.
Het is iets dikker dan het standaard scherm van Yamaha, maar wel een stuk groter (ik had met mijn 1.87m voor de X-Tall uitvoering gekozen.)

Eerste bevindingen.
- in de laagste stand geeft dit voor mij hetzelfde resultaat als org. scherm in de hoogste stand. nogal veel turbulentie rond mijne kop,
- In de hoogste stand zit ik werkelijk voledig uit de wind en hoor ik enkel het gezoem van de 4cylinder en de mechanische geluiden van de Fjr

- Naar mijn gevoel vind ik dat de positie beneden plus een 3cm mij het beste resultaat geeft. (eigenlijk had de Tall versie ook wel gekunt,dit is orgineel plus3.5inch, het X-Tall scherm is orgineel plus 4.5inch)
let wel dit zijn maten voor het model 2006.Toen ik op de A8 tegen 130km mijn schem van mijn helm openzette, was ik verbaast dat deze al openstond

Ik vind het een goeie oplossing zeker voor de winter maanden die aankomen, wat het scherm geeft in de regen zal ik ??n dezer dagen eens vertellen

Het plaatsen van het scherm koste mij 10min van mijn leven

De prijs: Wel 187euro plus 9.90euro voor vadertje staat.
Levertijd : iets meer dan een week vanuit het zonnige California
Kwaliteit ziet er goed uit
Alle info via http://www.calsci.com/motorcycleinfo/FJR1300prod.html
Ben ik content ......JOAK ik ben content.

laagste stand

laagste stand

hoogste stand

hoogste stand

Greetz

Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
- Pikke senior
- 75 cc
Hey Gorky ! Bedankt om die info hier mee te delen. Ik heb nog maar een goeie 1400 km op mijn nieuwe FJR en totnogtoe was het niet kouder als een 12-tal graden de afgelopen week maar inderdaad, in de winter zou het er wel eens fris op kunnen worden. Maar wat me vooral stoort is dat gebulderGorky schreef:yes ,
van Taxi post mij het pakje brengen![]()
: