Voor de liefhebbers, een grondige test van Pirelli en Metzeler banden. Heel interesant is ook het gesprek met de mensen die de rubbers maken...
http://www.bikeland.org/articles/Diablo ... c%20Z6.pdf
Banden
Moderator: Abeloos
-
- 125 cc
Banden
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Re: Banden
Schoon stukske literatuur.webcommerce schreef:Voor de liefhebbers, een grondige test van Pirelli en Metzeler banden. Heel interesant is ook het gesprek met de mensen die de rubbers maken...
http://www.bikeland.org/articles/Diablo ... c%20Z6.pdf
De banden zijn dus toch niet hetzelfde als zoveel beweerd wordt.
Mijn volgende zijn zonder twijfel Pirelli Diablo Strada.
Bedankt webcommerce,
pessere
Ik heb 75.000 km gereden met Pirelli Dragon GTS, zonder ooit enig probleem. Aangezien de Dragon niet meer te leveren is ben ik overgestapt op de Diablo Strada. Heb er nu 5000 km mee gereden maar bevalt niet helemaal. In bochten en nattigheid dik in orde. Rechtuit rond 70 km "slaan" van het stuur en vanaf 120 is de motor onrustig/zoekerig/wiebelig/waggelig. Bandenboer neemt de zaak zeer serieus en heeft al diverse pogingen ondernomen.pessere schreef: ...........................................Mijn volgende zijn zonder twijfel Pirelli Diablo Strada................
pessere
Het "slaan" van het stuur bij 70 doet zich weer niet voor bij een andere fjr, maar weer wel hetzelfde vanaf 120.
Het wachten is nu op het oordeel van de technische man van Pirelli of het volgende voorstel van mijn bandenboer.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
- GTRichard
- 125 cc
- Contacteer:
Het waggelen heb ik iets last van in snel genomen bochten, maar dan met 2 man erop en volle belading, 2 koffers vol en een rol achterop.PC800 schreef:............................................ onrustig/zoekerig/wiebelig/waggelig. Bandenboer neemt de zaak zeer serieus en heeft al diverse pogingen ondernomen.pessere schreef: ...........................................Mijn volgende zijn zonder twijfel Pirelli Diablo Strada................
pessere
CU Ruud
Als dit eraf is het ook nog iets, maar dan moet de bochtensnelheid erg hoog zijn in goed doorlopende bochten
Richard.
Hi Richard,FJRichard schreef: Het waggelen heb ik iets last van in snel genomen bochten, maar dan met 2 man erop en volle belading, 2 koffers vol en een rol achterop.
Als dit eraf is het ook nog iets, maar dan moet de bochtensnelheid erg hoog zijn in goed doorlopende bochten
Richard.
bij mij betreft het "onrustig/zoekerig/wiebelig/waggelig" gedrag juist bij rechtuit vanaf 120. Solo met of zonder zij- en/of topkoffer maakt geen reet uit. Bij snelheid tot 190 wordt het niet erger en ook niet minder.
Afgelopen weekeinde in de Eiffel gereden met zij/topkoffers en duo(tje). Effecten zijn niet minder of erger.
In de bochten (met mijn snelheden) heb ik nergens last van. Maar ik kom in de Eiffel zelden aan de +120 in de bochtjes met dochterlief als duo.
CU Ruud
Groeten Ruud
Hoi mannen,
Ik heb de Pirelli's nog niet op gehad maar naar ik hoor van Dirkske zijn ze echt wel OK. Ik heb wel al drie setjes MEZ6 roadtec gehad en dit tot volle tevredenheid. Nu op de nieuwe staan Bridgestone BT020 (af fabriek) en die geven geen ankel vertrouwen, ze zullen er dus niet lang opliggen temeer daar ik nog een set MEZ6 liggen heb. Wat het wiebelen betreft (achteraan) dit kan te maken hebben met je veerinstelling (mss uitgaande iets zachter zetten) Vooraan beginnen trillen wanneer je het stuur loslaat heb ik met alle banden gehad behalve dus met de MEZ6.
Groetjes
Julle
Ik heb de Pirelli's nog niet op gehad maar naar ik hoor van Dirkske zijn ze echt wel OK. Ik heb wel al drie setjes MEZ6 roadtec gehad en dit tot volle tevredenheid. Nu op de nieuwe staan Bridgestone BT020 (af fabriek) en die geven geen ankel vertrouwen, ze zullen er dus niet lang opliggen temeer daar ik nog een set MEZ6 liggen heb. Wat het wiebelen betreft (achteraan) dit kan te maken hebben met je veerinstelling (mss uitgaande iets zachter zetten) Vooraan beginnen trillen wanneer je het stuur loslaat heb ik met alle banden gehad behalve dus met de MEZ6.
Groetjes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways