Federale Wegpolitie

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Federale Wegpolitie

Bericht door dirkske »

De Federale Wegpolitie is tevreden van de FJR, maar over het windscherm zijn ze iets minder te spreken.
Het is geweten, de windbescherming ten opzichte van de RT waar ze vroeger mee reden, is beduidend minder.

Hier bij fjrijders.net wisten we dat natuurlijk al langer, en een groot deel van de mensen heeft hier een andere oplossing.
Er is de Laminar-lip, er zijn schermen van MRA in omloop, en er zijn de schermen van CeeBailey's.

Hun technische sectie is momenteel bezig met een aantal bestaande Yamaha-schermen te verbouwen/aan te passen.
Zou er misschien een kans zijn, dat we hen kunnen helpen op ??n of andere manier ? Om te beginnen zou ik graag een overzichtje hebben van de verschillende mogelijkheden die in onze club voorhanden zijn, zodat we weten welk type scherm bv. het meest gebruikt wordt, of misschien zelfs als "beste koop" wordt ervaren.

Ziet er iemand een voorstel, om naar de Federale te formuleren, om een keer de praktijk te testen ?
Een voorbeeld is bv. dat we gezamelijk afspreken en naar de kazerne rijden, mogen deze Witte Ridders van de Weg onze motoren met hun scherm eens testen ? (Of ne keer van motor wisselen ofzo :wink: )
Of misschien wil iemand zijn scherm een dag missen, er wordt transport voorzien van/naar etc. zodat het getest kan worden ....

Mogelijkheden genoeg, ik peil eens naar de belangstelling, alvorens ik een voorstel naar de Federale doe.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Sinds vorige week heb ik de iets hogere versie van Yamaha.....
Ik ben daar kontent van.

Laat maar iets weten Dirk.

Groetjes,

den R1 zot, da's allemaal nie waar zene van da rap rijden. :lol:
Afbeelding
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Ik rijd in de zomer gewoon met het origineel scherm en in de winter met de iets hogere van yamaha.
In de zomer mag er wat meer wind gevangen worden voor de warmte h?
In de winter wil ik iets meer bescherming voor de koude natuurlijk.
Voor mij persoonlijk vind ik dit een goeie oplossing maar zoals hier op het forum al zo vaak gezegd is het is vooral een persoonlijke zaak.

Groetjes Mariano
Den Boete
Clublid
Clublid

Re: Federale Wegpolitie

Bericht door Den Boete »

dirkske schreef:Ziet er iemand een voorstel, om naar de Federale te formuleren, om een keer de praktijk te testen ?
Een voorbeeld is bv. dat we gezamelijk afspreken en naar de kazerne rijden, mogen deze Witte Ridders van de Weg onze motoren met hun scherm eens testen ? (Of ne keer van motor wisselen ofzo :wink: )
Of misschien wil iemand zijn scherm een dag missen, er wordt transport voorzien van/naar etc. zodat het getest kan worden ....

Mogelijkheden genoeg, ik peil eens naar de belangstelling, alvorens ik een voorstel naar de Federale doe.
:shock: :shock: Mijn motor of materiaal uitlenen aan de flikken ? :shock: :shock:

:evil: Zijt gij niet goed wijs of wat ? Nog in geen honderdduizend jaar ! :twisted:

Vandaag staan ze samen met jou te lachen en de 'jovialen tiep' uit te hangen :lol: , terwijl ze u morgen met dezelfde glimlach een boete uitschrijven :D waar ge een maand moet naar sparen om het bedrag bijeen te schrapen. Ik noem zoiets dwangarbeid.
De toeren die hier in 'Z?ro-tolerance-Lokeren' met die kerels gebeuren tarten gewoon alle verbeelding.
Ik ga geen namen noemen of concrete voorbeelden noemen, uit vrees voor repressie, maar In een persoonlijke ontmoeting wil ik echter graag ??n en ander toelichten.

Misschien dat ik met die mensen ooit nog wel meewerk, maar dan zal ik toch wel al enige tijd Alzheimer-pati?nt moeten zijn.

Voor de moraalridders onder jullie protesteren : ik hou me tamelijk goed aan de verkeersregels, maar heb reeds enkele malen mogen ondervinden dat de wet hier in Absurdistan meer naar de letter dan naar de geest wordt ge?nterpreteerd. Gevolg : ik kreeg reeds enkele serieuze boetes voor dingen die elders pietluttigheden worden genoemd en dus worden getolereerd.

Trekt zelf uw besluiten, maar als ge die mannen met raad en daad bijstaat en ge komt bedrogen uit, komt dan achteraf hier niet bleiren zulle.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Boete, ik kan u volgen. Ik heb ook liever dat ze er afwaaien dan dat zij me tochtvrij kunnen volgen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

in nederland op de beurs in utrecht zag ik voor de nederlanse politie een volledig omgebouwde kuip waar door ge volledig achter de kuip zit

was wel voor een prijs vanomen bij de 2000 euro
ik heb er nog wel doc . van liggen zal ik een op zoeken

groet pol
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Polarend schreef:in nederland op de beurs in utrecht zag ik voor de nederlanse politie een volledig omgebouwde kuip waar door ge volledig achter de kuip zit

groet pol
Specifieke kuip-aanpassingen FJR (t/m model 2005) zou ook voor particulieren te koop zijn bij Schurgers Design:
http://www.schurgersdesign.com/
Overigens is op deze site nog geen info te vinden voor de FJR, wel is tijdens Motorbeurs Utrecht papieren info verstrekt.

Schurgers heeft eveneens een "eigen" ruit in ontwikkeling voor de FJR

Welke (kuip)aanpassingen er op de NL politie- en koninklijke marechaussee zijn toegepast kun je vinden op:
http://www.yamaha-motor.nl/politie/index.jsp

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
V4-lover
50 cc
50 cc

Bericht door V4-lover »

Mij heeft er gisteren een pakkeman met nen BMW mij aangehouden toen ik met men remork met steentjes voor madan haar vijver aan het zeulen was en het was nen braven :D maar hem kon geen goed woord zeggen over een FJR.

Je kon er niet deftig mee over een borduur rijden of de kuip schuurde!!! enz...

T'was wel ne goeien want heb geen boete gekregen en hij had het duidelijk meer voor BMW. :shock:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Op zijn achterwiel trekken terwijl ge den borduur afgaat.....
Of kon hij da nie? :D

Ochja da's just die komen van nen BMW, die hebben nog nooit veel vermogen gehad onder hun gat. :D

Groetjes,

den R1 zot, da van da rap rijden is allemaal deftig overdreven zene... :lol:
Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

V4-lover schreef:Mij heeft er gisteren een pakkeman met nen BMW mij aangehouden toen ik met men remork met steentjes voor madan haar vijver aan het zeulen was en het was nen braven :D maar hem kon geen goed woord zeggen over een FJR.

Je kon er niet deftig mee over een borduur rijden of de kuip schuurde!!! enz...

T'was wel ne goeien want heb geen boete gekregen en hij had het duidelijk meer voor BMW. :shock:
Ik ben er een drietal tegen gekomen als we wielertoeristen mochten begeleiden,
die willen toch niet meer naar die lompe bmw-bakken ....
Die hadden misschien al opleiding gekregen voor de fjr ...

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

De onze komen als alles goed is binnen 2 weken binnen.

Al van voor nieuwjaar besteld, maar uiteraard speciaal naar het nieuwe model gevraagd, vandaar dat het wat langer duurde.
Ik kijk er al naar uit !

p.s. Met nen RT kunde ook niet over een hoge borduur :lol:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Da's eindelijk eens een juiste opmerking Varadero!

Ne moto is om mee te rijden op de openbare weg en niet op den borduur.... :D
Ocharme al die voetgangers...... nie moeilijk dat de politie nen slechte naam heeft. :lol:

Groetjes,

nen brave zot.
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Ik kom van een BMW en ben overgestapt naar een FJR 2006.
Vergelijk ? :P Vergelijk dan ook eens een goeie zandloper met een Zwitsers uurwerk, da's ongeveer hetzelfde :P
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Vandaag 2 zwaantjes met ne nieuwe FJR den E17 zien opdraaien aan den oprit Sint-Niklaas West.

Die mannen reden daar precies beter mee dan met hunne BMW.

Groetjes Mariano
den R1 zot
Clublid
Clublid

Warschijnlijk veel sneller. :wink:
Afbeelding
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Polarend schreef:in nederland op de beurs in utrecht zag ik voor de nederlanse politie een volledig omgebouwde kuip waar door ge volledig achter de kuip zit

groet pol
Ik heb eindelijk de documentatie van Schurgers Design gevonden.

De Yamaha FJR 1300 Schurgers Design Comfort set bestaat uit:
Kuipverbreders ter hoogte van de handen, bovenbenen, onderbenen en voeten voor optimaal comfort en wind/weersbescherming.
? 1.500,00 inclusief montage en in kleur gespoten.

CU Ruud
Groeten Ruud
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

PC800 schreef:Ik heb eindelijk de documentatie van Schurgers Design gevonden.

Kuipverbreders ter hoogte van de handen, bovenbenen, onderbenen en voeten voor optimaal comfort en wind/weersbescherming.

CU Ruud
@ Ruud :wink:

En waar op het net heb je die set dan terug gevonden als ik dat mag vragen :idea:

Alvast bedankt voor de info die je met ons wil delen :!:

Tot hoors,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Frank met zijn zijspan
50 cc
50 cc

Bericht door Frank met zijn zijspan »

Het schijnt dat de valbeugels op d'n RT beter waren :(

http://www.kapaza.be/detail/2865911/Yam ... _euro.html

Als er iemand de fotootjes van de vermelde site hier kan plaatsen ipv de link zou dat tof zijn, op kapaza blijft dat maar tijdelijk staan en mijn kennis hieromtrent is maar beperkt. :oops:
Verbeter de wereld. Begin bij jezelf.
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Frank met zijn zijspan schreef:Het schijnt dat de valbeugels op d'n RT beter waren :(

http://www.kapaza.be/detail/2865911/Yam ... _euro.html

Als er iemand de fotootjes van de vermelde site hier kan plaatsen ipv de link zou dat tof zijn, op kapaza blijft dat maar tijdelijk staan en mijn kennis hieromtrent is maar beperkt. :oops:
Hij geraakt precies niet verkocht...wat wil je, 5500 knotsen voor een wrak waar minstens voor evenveel euros kosten aan zijn. Zonder dat je weet of het frame nog in orde is, en dan zit je nog met een politie-uitvoering :? .

http://www.mdmschademotors.com/

Het opgegeven modeljaar klopt ook al niet, 't is een 2005.
Nil volentibus arduum
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

FJR-Freak Max schreef:
PC800 schreef:Ik heb eindelijk de documentatie van Schurgers Design gevonden.

CU Ruud
@ Ruud :wink:

En waar op het net heb je die set dan terug gevonden als ik dat mag vragen :idea:

Alvast bedankt voor de info die je met ons wil delen :!:

Tot hoors,

Max 8)
Hi Max, sri voor latere reactie zat namelijk "tijdje" met de brommer in buitenland :D .
Info heb ik niet van het Net, maar destijds van Schurgers zelf die op motorbeurs stond (met gemodificeerde FJR) in Utrecht.
Indien nadere info gewenst dan kun je het beste contact opnemen met Schurgers
http://www.schurgersdesign.com/

CU Ruud
Groeten Ruud
Gesloten