HETE FJR
Moderator: Abeloos
HETE FJR
NA ONZE REIS DOOR DE PYRENEES ORIENTALES VEEL WARMTE GEHAD
BEN DAN EENS VERDER GAAN KIJKEN
MIJN RADIATOR VERTOOND LINKS EN RECHTS VAN HET VOORWIEL SPATBORD DUIDELIJK
OMGEPLOOIDE LAMELLETJES
JUIST ACHTER HET VOORWIEL NIET (HEB ZO EEN FENDA GEPLAATST)
MINDER DOORSTROMING IN RADIATOR IS MEER HITTE NORMALE LOGICA ZONDER TECHNICUS TE ZIJN
WAAR KAN IK MIJN RADIATOR LATEN RECHTBLAZEN ONDER HOGE DRUK UIT DE ANDERE RICHTING?
HEB VAN DEZE OPLOSSING GEHOORD
VERDER ZAAG IK VOLGENDE LENTE DIE DRIEHOEK UIT DE CARDINAGE ONDERAAN
EN VERVANG DAT MET EEN INOX ROOSTER
ALS DE RADIATOR OPNIEUW RECHT IS PLATS IK EEN BESCHERMGRILLE
HEB NU BIJNA CONTINUE 3 BLOKJES IN AUGUSTUS 2006
HAD DAT VROEGER NIET
FJRM
BEN DAN EENS VERDER GAAN KIJKEN
MIJN RADIATOR VERTOOND LINKS EN RECHTS VAN HET VOORWIEL SPATBORD DUIDELIJK
OMGEPLOOIDE LAMELLETJES
JUIST ACHTER HET VOORWIEL NIET (HEB ZO EEN FENDA GEPLAATST)
MINDER DOORSTROMING IN RADIATOR IS MEER HITTE NORMALE LOGICA ZONDER TECHNICUS TE ZIJN
WAAR KAN IK MIJN RADIATOR LATEN RECHTBLAZEN ONDER HOGE DRUK UIT DE ANDERE RICHTING?
HEB VAN DEZE OPLOSSING GEHOORD
VERDER ZAAG IK VOLGENDE LENTE DIE DRIEHOEK UIT DE CARDINAGE ONDERAAN
EN VERVANG DAT MET EEN INOX ROOSTER
ALS DE RADIATOR OPNIEUW RECHT IS PLATS IK EEN BESCHERMGRILLE
HEB NU BIJNA CONTINUE 3 BLOKJES IN AUGUSTUS 2006
HAD DAT VROEGER NIET
FJRM
Beste,
Mag ik je eerst en vooral vragen om in je volgende postings gebruik te maken van gewoon schrift en niet van hoofdletters. Het gebruik van hoofdletters geeft de indruk van "ROEPEN" en dat doen we hier niet.
Om verder te gaan op je vraag:
Vertel ons eerst en vooral eens in welke temperaturen je hebt gereden in de Pyrene?n. Dat je radiator geplooide lamellen heeft is niet meer dan normaal. Doe maar eens de motorkap open van je auto en je zal zien dat het daar net zo is. Dit doet echter weinig tot niets aan het koelvermogen van je radiator. Heb je hier bij deze temperaturen momenteel nog steeds 3 blokjes??? Indien ja, dan zou ik eerst en vooral maar eens het koelwaterniveau na gaan kijken. Tijdens de maand juli hier in belgie denk ik dat bijna iedere motard last had van de warmte.
Je radiator laten rechtblazen???? Dat is het eerste dat ik hiervan hoor en volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft u ferm in het ootje genomen. De dingen die geplooid zitten op je radiator zijn de koelvinnen. Deze zijn echter niet hol binnenin, maar dienen enkel om de warmte van het water naar buiten toe te geleiden om daar te kunnen worden afgekoeld door de rijwind of de wind van de ventilator die aanspringt als je dan eventjes stilstaat. Daar er dus geen holtes in zitten, kan je dus ook onmogelijk deze terug recht blazen dmv hoge druk uit de andere kant zoals je het beschrijft.
De driehoek die je wil uitzagen zou kunnen een oplossing zijn,a lhoewel ik hier ook nog steeds mijn bedenking over heb. Als je achter deze driehoek gaat kijken dan merk je dat de uitlaatcollector hier achter zit, het heetste deel van de motor. Betekent dus ook dat je deze hete lucht ook nog eens naar boven of naar je benen gaat jagen, dus nog meer warmte.
Ik zou zo zeggen dat je er beter eens over nadenkt en eens afwacht welke reacties er hier verder nog volgen vooraleer je domme dingen gaat doen en proberen. Mochten deze dingen echt nut hebben hadden ze deze aanpassing wel gemaakt op het nieuwe model.
Firechief
Mag ik je eerst en vooral vragen om in je volgende postings gebruik te maken van gewoon schrift en niet van hoofdletters. Het gebruik van hoofdletters geeft de indruk van "ROEPEN" en dat doen we hier niet.
Om verder te gaan op je vraag:
Vertel ons eerst en vooral eens in welke temperaturen je hebt gereden in de Pyrene?n. Dat je radiator geplooide lamellen heeft is niet meer dan normaal. Doe maar eens de motorkap open van je auto en je zal zien dat het daar net zo is. Dit doet echter weinig tot niets aan het koelvermogen van je radiator. Heb je hier bij deze temperaturen momenteel nog steeds 3 blokjes??? Indien ja, dan zou ik eerst en vooral maar eens het koelwaterniveau na gaan kijken. Tijdens de maand juli hier in belgie denk ik dat bijna iedere motard last had van de warmte.
Je radiator laten rechtblazen???? Dat is het eerste dat ik hiervan hoor en volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft u ferm in het ootje genomen. De dingen die geplooid zitten op je radiator zijn de koelvinnen. Deze zijn echter niet hol binnenin, maar dienen enkel om de warmte van het water naar buiten toe te geleiden om daar te kunnen worden afgekoeld door de rijwind of de wind van de ventilator die aanspringt als je dan eventjes stilstaat. Daar er dus geen holtes in zitten, kan je dus ook onmogelijk deze terug recht blazen dmv hoge druk uit de andere kant zoals je het beschrijft.
De driehoek die je wil uitzagen zou kunnen een oplossing zijn,a lhoewel ik hier ook nog steeds mijn bedenking over heb. Als je achter deze driehoek gaat kijken dan merk je dat de uitlaatcollector hier achter zit, het heetste deel van de motor. Betekent dus ook dat je deze hete lucht ook nog eens naar boven of naar je benen gaat jagen, dus nog meer warmte.
Ik zou zo zeggen dat je er beter eens over nadenkt en eens afwacht welke reacties er hier verder nog volgen vooraleer je domme dingen gaat doen en proberen. Mochten deze dingen echt nut hebben hadden ze deze aanpassing wel gemaakt op het nieuwe model.
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 



Met slechts 3 blokjes komt je motor niet op bedrijfstemperatuur.
De oorzaak van zoiets is meestal een defecte thermostaat.
Als deze niet afsluit bij de gewenste temperatuur blijft het koelcircuit koelen, ook als is dat niet nodig.
Geen paniek : een thermostaat is niet echt duur
De oorzaak van zoiets is meestal een defecte thermostaat.
Als deze niet afsluit bij de gewenste temperatuur blijft het koelcircuit koelen, ook als is dat niet nodig.
Geen paniek : een thermostaat is niet echt duur

Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
EUh ik rij al 14000km met gem. 3 blokjes ,das den helft . normaal dacht ikDen Boete schreef:Met slechts 3 blokjes komt je motor niet op bedrijfstemperatuur.
De oorzaak van zoiets is meestal een defecte thermostaat.
Als deze niet afsluit bij de gewenste temperatuur blijft het koelcircuit koelen, ook als is dat niet nodig.
Geen paniek : een thermostaat is niet echt duur


Je hebt gelijk El Staff, de temperatuurbalk heeft bij mij wel een blokje of 10, en bedrijfstemperatuur is 4-5 blokjes.El Staff schreef:@ Den Boete
Fjrm rijdt met ne 2004 ikke met ne 2005 jij met uwe HI-TEC.(2006)kan mischien wat anders zijn he
![]()
Greetz El Staff.
Sorry om jullie op het verkeerde been te zetten.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Radiatoren van auto's of motoren.
Daar bestaat zo'n klein 'kammetje' voor, om al de lamellekes mooi terug rechtopstaand te krijgen.
Ik heb jaren rondgereden met een radiatorbeschermer, de radiotor in perfecte staat, sinds maart is hij eraf, en ligt er ook een groot stuk van de lamellekes onder een hoekske. Even met 'de kam' over, en alles ligt mooi terug recht.
Daar bestaat zo'n klein 'kammetje' voor, om al de lamellekes mooi terug rechtopstaand te krijgen.
Ik heb jaren rondgereden met een radiatorbeschermer, de radiotor in perfecte staat, sinds maart is hij eraf, en ligt er ook een groot stuk van de lamellekes onder een hoekske. Even met 'de kam' over, en alles ligt mooi terug recht.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Hi Dirk,dirkske schreef:Radiatoren van auto's of motoren.
Daar bestaat zo'n klein 'kammetje' voor, om al de lamellekes mooi terug rechtopstaand te krijgen.
Ik heb jaren rondgereden met een radiatorbeschermer, de radiotor in perfecte staat, sinds maart is hij eraf, en ligt er ook een groot stuk van de lamellekes onder een hoekske. Even met 'de kam' over, en alles ligt mooi terug recht.
graag foto van zo'n klein 'kammetje',
waar die dingen te koop zijn en een prijsindicatie.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Met normale temperaturen rij ik nu al 90 k met 2 blokjes.El Staff schreef:EUh ik rij al 14000km met gem. 3 blokjes ,das den helft . normaal dacht ikDen Boete schreef:Met slechts 3 blokjes komt je motor niet op bedrijfstemperatuur.
De oorzaak van zoiets is meestal een defecte thermostaat.
Als deze niet afsluit bij de gewenste temperatuur blijft het koelcircuit koelen, ook als is dat niet nodig.
Geen paniek : een thermostaat is niet echt duur
Bij hogere temperaturen en/of lage snelheid 3 blokjes.
En bij 4 blokjes slaat de ventilator aan.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Is wel geweten dat het motorblok een temperatuur afgeeft en bij mij vooral op linker scheenbeen
Ben deze zomer naar evians les bains geweest op reis en dwars door de steden lausanne en montreux gereden
conclusie: door mijn gorotexbroek een brandwonde op scheenbeen, een blaas van ongeveer een 2 tal centimeter. moet er wel bijzeggen dat de voetbeschermers er nog op gemonteerd stonden.
grtjs
Ben deze zomer naar evians les bains geweest op reis en dwars door de steden lausanne en montreux gereden
conclusie: door mijn gorotexbroek een brandwonde op scheenbeen, een blaas van ongeveer een 2 tal centimeter. moet er wel bijzeggen dat de voetbeschermers er nog op gemonteerd stonden.
grtjs
Waarom heb je die radiatorbeschermer er afgehaald? Ik overweeg namelijk ook de aankoop van een radiatorbeschermer bij Meissner.dirkske schreef:Radiatoren van auto's of motoren.
Daar bestaat zo'n klein 'kammetje' voor, om al de lamellekes mooi terug rechtopstaand te krijgen.
Ik heb jaren rondgereden met een radiatorbeschermer, de radiotor in perfecte staat, sinds maart is hij eraf, en ligt er ook een groot stuk van de lamellekes onder een hoekske. Even met 'de kam' over, en alles ligt mooi terug recht.
Dank voor antwoord,
Hoy ,ik heb altijd al rond gereden zonder iets te veranderen en demijne komt met het warme weer ook aan 3 blokjes (model 2005 ) bij 4 springt de ventilator op en dan is het even warm als je stilstaat maar het moment dat je verder rijdt koelt hij al terug wat af naar 3 . Heb er geen probleem mee .
Grtjs Luc
Grtjs Luc
Tijdens een grondige poetsbeurt is hij er een keertje afgeweest, en ik heb hem na het reinigen er niet terug opgeplaatst met het gedacht ... 'dat doen we morgen wel'. En zo is dat blijven aanslepen, hij ligt nog altijd in de garage. Zit trouwens een flinke deuk in, als die in het radiatorveld had terechtgekomen, had die gegarandeerd lek geweest.pessere schreef:Waarom heb je die radiatorbeschermer er afgehaald?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
HalloLiThiLu schreef: door mijn gorotexbroek een brandwonde op scheenbeen, een blaas van ongeveer een 2 tal centimeter. moet er wel bijzeggen dat de voetbeschermers er nog op gemonteerd stonden.


Ne moto die uw benen letterlijk opstookt ofwa ?
Zeker dat er gene verfafbrander onder uw kuip gesukkeld was ?
Nil volentibus arduum
Hallo iedereen, ik kan van een vriend een FJR overkopen, van 2004 met slecht 8000 km. Ik ga hem volgende week eens halen voor een proefritje en dan moet ik nog va mijn RTke af geraken ... Het enige waar ik me wat zorgen over maak is de felle warmte afgifte van het blok, nu zal ik het niet meer zo goed voelen omdat de zomerperiode eigenlijk voorbij is. Is de warmte van de motor voor model 2004 nog steeds zo'n probleem of werden er voorzieningen tegen getroffen ?
Als ik soms lees dat er door de kledij door lichte brandwonden ontstaan heb ik toch een beetje mijn twijfels ! Wat ondervinden jullie ??
Als ik soms lees dat er door de kledij door lichte brandwonden ontstaan heb ik toch een beetje mijn twijfels ! Wat ondervinden jullie ??
