bagagerek

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
webcommerce
125 cc
125 cc

bagagerek

Bericht door webcommerce »

Ik dacht vanmorgen, weeral een maandagmorgen zoals een andere...
Tot ik plotseling een harde "klop" hoorde. Direct aan de kant gezet en gekeken wat er mis kon zijn, maar op het eerste zicht niks mis.
Ik dacht dus misschien een steentje of zo opgesprongen?
Opstappen en wegwezen. Na een paar honderd meter hoor ik weer zo'n geklop, minder hard maar toch.
Ik terug aan de kant en ik loop zo eens rond men motor om de zaak vanop een afstand te bekijken.
Tiens, mijn topkoffer staat niet meer mooi recht!!
Wat blijkt? Mijn bagagerek is afgebroken op 3 plaatsen en het enige bevestigingspunt is dat stukje dat verbonden is met het stuk waar oa het achterlicht in zit.
Als wij op reis gaan hebben wij (veel) meer gewicht bij dan door de week als ik naar mijn werk rij. Wat kleding, laptop en niet te vergeten mijn boterhammekes!
Mijn dealer is normaal gezien gesloten maar hij was wel zo vriendelijk op de telefoon af te nemen en heeft het onderdeel onmiddellijk besteld.
Al bij al nog geluk gehad. Mocht dat ene bevestigingspunt ook de geest hebben gegeven dan denk ik niet dat het draadje van het remlicht op mijn Givi het zaakje had kunnen redden...
Zo'n topcase, die tegen 90km/h of zo de baan op vliegt kom je liever niet tegen als andere weggebruiker!
Ze maken die dingen tegenwoordig allemaal in kunststof en dat is toch minder sterk dan bv alluminium of zo...
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Nogmaals topcase drager van FiveStar van Hein-Gericke, gene plastiek, oerdegelijk en perfect passend.
114 ? + 6,5 ? voor slotkit

Afbeelding

Afbeelding

Bij montage geen gaten boren, wel aangeraden om de inbus die in het midden van het rekje komt iets langer te kiezen.

Jarenlange ervaring mee, onder zware overbelasting en slechte wegen !

Groetjes,
Michel
Laatst gewijzigd door In Extremo op 26 feb 2007, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Bagagedrager van Givi "SOLID STEAL"!
En de Koffer past er perfect op :D

Grtjs
:P :P :P
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

edje schreef:Bagagedrager van Givi "SOLID STEAL"!

Grtjs
Ik ben er ook tevreden over maar ik meen te weten dat die van de Gobelijn ook al eens afgebroken is

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

Mijn bagagerek is afgebroken op 3 plaatsen
Wat voor bagagerek heb je dan, de originele Givi?
webcommerce
125 cc
125 cc

bagagerek

Bericht door webcommerce »

Mijn verhaal van gisteren heeft nog een staartje gekregen. In de namiddag moest ik naar een klant, een ritje van 50km via de autosnelweg. Zonder koffer natuurlijk, de giviplaat stond nog vast met 1 bout. Na ongeveer een 20km breekt plotseling die bout ook af. Hing die plaat (?1kg) te wapperen in de wind aan de draad van het Givi stoplicht! Sommige autobestuurders begonnen tekens te geven dat er iets mis was. Ik heb me even aan de kant gezet en zag toen wat er aan de hand was.
Ik had niks bij om dit vast te maken dus heel voorzichtig tot bij die klant gereden, daar met een koort de zaak vastgemaakt.
Vanmorgen bij mijn dealer gestopt

Mijn dealer heeft de GIVI bevestigingsplaat gemonteerd op de originele beugel van Yamaha.
Is mooi en de koffer staat niet te hoog, ergens op het forum moeten er nog foto's van circuleren...
We zijn er mee naar Corsica geweest 2 jaar geleden en vorig jaar naar Sardinie en talloze ritten in de ardennen, in totaal ? 50000km, in april heb ik hem 2 jaar.
Nooit iets ondervonden van onstabiliteit of loskomen, tot nu.

Shit happens, mijn dealer gaat wel het achterste stuk, waar het licht inzit ook vervangen omdat het beschadigd is geraakt door die rondvliegende plaat.

Volgende week mijn fjrreke binnenbrengen en het zaakje wordt weer perfect in orde gemaakt :P
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Julle schreef:
edje schreef:Bagagedrager van Givi "SOLID STEAL"!

Grtjs
Ik ben er ook tevreden over maar ik meen te weten dat die van de Gobelijn ook al eens afgebroken is

Julle
Dat klopt Julle, maar achteraf bleek (duidelijk te zien aan de roestvlekken aan de breuk) dat het rekje reeds stuk was toen ik hem (2de hands) kocht. Waarschijnlijk een accident mee gedaan.
Die breuk is dus gewoon stilletjes verder gescheurd.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Leo,
Dat is natuurlijk wat anders maar ik herinnerde me nog vaag iets van een breuk.
Dat Givi dragertje voor de nieuwe 2006 ziet er wel sterk uit vind ik maar je weet inderdaad maar nooit

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

Mijn dealer heeft de GIVI bevestigingsplaat gemonteerd op de originele beugel van Yamaha
Er zijn er meer geweest die problemen hebben gehad met deze manier van bevestigen.
Ik zelf rijd met het originele rekje van Givi. Nooit problemen mee gehad en verwacht dat ook niet. Is een zeer degelijk geheel
Gesloten