beste fjr rijders
jullie weten dat mijn fjr te koop staat
nu krijg ik telefoon van een nederlander die intresse heeft
kan er mij iemand vertellen hoe dat nu zit
of hij invoerrechten moet betalen van Belgie naar Nederland en hoeveel dat is
zodat ik ook op de hoogte ben en dat hij mijn geen blazen wijs maakt
om de prijs naar beneden te krijgen
bedankt al
groetjes
Walter
inschrijving motor buitenland
Moderator: Abeloos
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
- FJRrider38
- 1300 cc
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
- Locatie: Peer
- Contacteer:
Hij betaald gewoon de prijs die JIJ vraagt, de invoerrechten zijn zijn probleem.
Mvg,
Hans
Mvg,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Laat hem in Nederland contact opnemen met de douane en RDW , die hebben alle info en tarieven.
Weet niet van welk bouwjaar uw FJR is maar bij ons kun je alle voertuigen van 100 maanden en ouder zonder kosten invoeren, is deze jonger dan dient er rest BTW en BPM( luxebeasting) betaald te worden. Alleen een technische keuring bij het RDW is dan noodzakelijk voor het kenteken.
Zoals Hans al aangaf is dat eigenlijk zijn probleem.
groet Martain
Weet niet van welk bouwjaar uw FJR is maar bij ons kun je alle voertuigen van 100 maanden en ouder zonder kosten invoeren, is deze jonger dan dient er rest BTW en BPM( luxebeasting) betaald te worden. Alleen een technische keuring bij het RDW is dan noodzakelijk voor het kenteken.
Zoals Hans al aangaf is dat eigenlijk zijn probleem.
groet Martain
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
beste fjrrijders
ik heb nog antwoord gekregen van die nederlander
invoer hoeft hij niks voor te betalen ( benelux)
maar in nederland blijft de nr plaat telkens bij de auto of motor bij verkoop hier is dat anders
nemen onze nr plaat mee naar het volgende voertuig
dus om een nieuwe nr plaat aan te vragen moet de motor terug ingeschreven worden
en conform met de nederlandse wetgeving ( controle)
hij zei dat dat voor hem op zo een 1000euro zou komen en dat het dan niet meer zo
voordelig zou uitkomen een motor in te voeren van belgie naar nederland
dat was zijn uitleg
groetjes
walter
ik heb nog antwoord gekregen van die nederlander
invoer hoeft hij niks voor te betalen ( benelux)
maar in nederland blijft de nr plaat telkens bij de auto of motor bij verkoop hier is dat anders
nemen onze nr plaat mee naar het volgende voertuig
dus om een nieuwe nr plaat aan te vragen moet de motor terug ingeschreven worden
en conform met de nederlandse wetgeving ( controle)
hij zei dat dat voor hem op zo een 1000euro zou komen en dat het dan niet meer zo
voordelig zou uitkomen een motor in te voeren van belgie naar nederland
dat was zijn uitleg
groetjes
walter
In Nederland kost een nieuwe FJR zo'n 1500 ? meer dan bij ons.fjr.silver.nkt schreef:beste fjrrijders
ik heb nog antwoord gekregen van die nederlander
invoer hoeft hij niks voor te betalen ( benelux)
maar in nederland blijft de nr plaat telkens bij de auto of motor bij verkoop hier is dat anders
nemen onze nr plaat mee naar het volgende voertuig
dus om een nieuwe nr plaat aan te vragen moet de motor terug ingeschreven worden
en conform met de nederlandse wetgeving ( controle)
hij zei dat dat voor hem op zo een 1000euro zou komen en dat het dan niet meer zo
voordelig zou uitkomen een motor in te voeren van belgie naar nederland
dat was zijn uitleg
groetjes
walter
Dat vertaalt zich ginder ook in de tweedehandsprijzen.
Je kan dus gerust je prijs handhaven, hij zal hem ginder niet goedkoper vinden.
Als het een ernstige koper is beseft hij dat, en komt terug.
Bij de verkoop van mijn GS hebben er ook noorderburen gereageerd, telkens met een absurd bod.
Ze hebben het recht om te proberen, maar tenslotte bepaal jij wel de prijs.
Groetjes,
Frankie
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A