ABS sensor achterwiel

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Pikke senior
75 cc
75 cc

ABS sensor achterwiel

Bericht door Pikke senior »

Eergisteren heb ik een grote stommiteit gedaan :x :x :x
Ik ben namelijk vertrokken met mijn schijfremslot nog op :(
Gevolg : kabel van de sensor in het achterwiel over :!: Dus geen ABS meer en ook geen snelheidsmeter en geen kilometerteller (triptellers) meer :!:
Da's dus wreed kl :x
Ik dacht dat vlug even te repareren door de draadjes terug aan elkaar te solderen maar dat hielp dus niet.
Ik veronderstel dat er een reset moet gedaan worden in de ECU, wil het systeem terug werken.
Enfin, ik ben dan maar naar de dealer geweest ; een nieuwe sensor (en dus kabel want dat is in ??n stuk) kost alvast 95? :!:
Nu nog het uurloon en het wordt dus een dure stommiteit :x
Ik vind het wel raar dat er geen foutmelding komt op de display :?:
Trouwens, zonder ABS moet je de achterremhendel dieper intrappen (als de motor draait) om te remmen.
Snorry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: ABS sensor achterwiel

Bericht door Snorry »

Pikke senior schreef:Ik vind het wel raar dat er geen foutmelding komt op de display :?:
ABS codes worden rechtstreeks uitgelezen met een speciaal gereedschap via het ABS aggregaat.

Mvg, :wink:
Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Re: ABS sensor achterwiel

Bericht door Big Jomb »

Pikke senior schreef:Eergisteren heb ik een grote stommiteit gedaan :x :x :x
Ik ben namelijk vertrokken met mijn schijfremslot nog op :(
Ha Pikke Senior,

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Koop u ineens een kabelke dat je koppelt aan je slot en dat je aan je stuur vastmaakt, zo vergeet je nooit meer je schhijfremslot af te doen, kost bijna niks :!: :!: :!:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

ABS kunnen ook via het display uitgelezen worden, als je de witte stekker rechtsonder paneel D kortsluit. Het is ook deze stekker waar je het uitleesapparaat moet inprikken als je de foutcode's wil uitlezen, maar op de display gaat dat net hetzelfde.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Heb ooit dezelfde stommiteit gedaan, nieuwe remschijf, 185 eurokes... :D
Sindsdien heb ik aan mijn slotsleutels een musketon, indien slot bevestigd, hangt deze aan mijn contactsleutel. 8)
Filesurfer
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Filesurfer »

Ik gebruik al meer dan een jaar het schijfremslot ?Xmart? van de firma Luma (voetsteun is schijfremslot) en ben het daardoor ook nooit meer vergeten te verwijderen.
Esthetisch is het wat minder omdat de voetsteun iets meer naar buiten lijkt uit te steken dan de originele. In de praktijk rijd ik hem niet sneller aan de grond dan de rechtse (originele) voetsteun.
Zie:
http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1766
Wees niet te voorzichtig, want durf is veiliger (Rik Torfs)
:colors:
Pikke senior
75 cc
75 cc

Bericht door Pikke senior »

XSmart dat is het inderdaad handig :!: Had ik dat nu eerder geweten, ik had geen 150 Euro moeten uitgeven aan een superstevig schijfremslot dat ik dan nog vergeet af te nemen :( :(

Heb trouwens daarnet naar de dealer gebeld ; mijn wisselstukken zijn nog niet binnen. Niet dat ik gehaast ben ofzo maar binnen 1 week gaan we naar het Zwarte Woud en dan had ik toch graag geweten hoe snel dat ik rijd :D

Het is misschien toeval maar bij vorige gelegenheid heb ik ook lang moeten wachten op wisselstukken. Toch niet typisch Yamaha hoop ik :?:
Gesloten