Ik en mijn vrouwtje zijn van plan met de motor, FJR 2006 met een goeie 3500 km op de teller

Ik had echter nog een paar vraagjes, ik vermoed dat er reeds FJR-rijders de trip al gemaakt hebben, waaronder Yamaha bvb, met dank voor de prachtige
http://lucsa1.be/Schotland2006/schotland.2006.htm reisverslagen en tips trouwens.
De bootreis is al geboekt, bij P&O ferries van Rotterdam naar Hull, vertrek 21 juli 2007 om 21:00 uur. De meeste Bed and Breakfasts liggen ook al vast, dus da's ook al geregeld. de TomtomRider is ook gemonteerd, en werkt nog ook, dus da's ook in orde (met dank aan TomH voor de bevestigingstips).
Voor de bootreis had ik echter nog een vraag: Hoe leggen jullie de motor vast? Moet ik zelf voor spanbanden zorgen? En waar moet ik die dingen bevestigen? Zet je de motor op de middenbok of op de zijstandaard? Spanbanden over het zadel trekken en beschermen door bvb een nylonkous of zoiets, of door de wielen vooraan en achteraan? Hoe doen jullie ervaren globetrotters het?
Hoe zit het met het tanken in de Highlands, vooral op de meer afgelegen plaatsen of valt het wel mee?
De reisroute ziet er ongeveer als volgt uit: Merksem - Rotterdam/Europoort, Hull - Whitby - Gateshead - Penicuik (B&B) voor de eerste twee dagen, Penicuik - Stirling - Inverness (B&B voor dag drie en vier, Inverness - Arisaig (B&B) en Highlandgames op 25/07(dag 5), Arisaig en Hadrian's Wall in de buurt van Brampton (dag 6), Wakefield en omgeving (verplichte stop want mijn eega heeft daar een vriendin wonen, wij twee mannen willen dan in de buurt (National Park) gaan rondrijden), voor dag 7 en 8, en dan naar Hull terug met nog een bezoekje aan het havenstadje voor de laatste dag en dan terug met de boot naar Belgenland via Rotterdam.
What about the midgets???
Indien er nog tips, oa wat nog te bezoeken enzo, zijn, laat maar weten.
Indien er per ongeluk nog motards zijn die op of rond dezelfde periode deze richting uitgaan, laat ook maar weten

Nota: vind het FJR forum klasse en de

Groetjes allemaal, Divvy & Diva.