Hallo iedereen,
vandaag nog een tripje naar het zuiden van ons landje gedaan en nu hebben we dus in totaal een dikke 1000 km gereden met onze pas enkele weken geleden aangekochte FJR. Bevindingen tot nu toe: zeer goede handelbaarheid en zitpositie (ook de duo is vol lof over de zit), voldoende vermogen en koppel, verbruikt slechts 5,5 liter MAAR beetje te weinig grondspeling...Effe schrikken toen ik hem in de voormiddag eerst aan de linkerkant aan de grond reed en na de middag aan de rechterkant....Met mijn vorige motor (Yam GTS) had ik dit probleem een stuk minder. Misschien iets trager en minder gaan "hangen" in de bochten, maar dit is net zo fijn met de FJR....Een tweede zaak die elke keer pijn doet is de "klak" van neutraal naar 1, rest van de bak gaat als boter. Mijn GTS had dit ook, maar enkel bij koude motor(olie), eens opgeward was dit veel minder. De FJR blijft het doen, ook bij warme motor. Wat ik nog ondervind is dat hij gevoelig is aan minieme wijzigingen in bandendruk, ik rijd nu 2,6 vooraan en 2,9 achteraan. Motor geeft wel wat warmte af maar dat is nu al goed te verdragen!
groetjes,
Michel
Bevindingen FJR
Moderator: Abeloos
Moet Michel gelijk geven, motor is gevoelig voor de "juiste bandenspanning"
Rij ook met 2,6 en 2,9 en als ik vertrek en de motor stuurt zwaar dan weet ik dat het tijd is om de bandenspannig eens te controleren.
100 gr meer is voldoende om weer als een trein op de rails te rijden.
Naar mijn indruk is vooral de voorband zeer gevoelig aan de juiste bandenspanning.
Ben blijkbaar geen sportieve rijder want mijn steppjes hebben nog geen kennisgemaakt met het asfalt
Heb nog zo een centimetertje over op de flanken van de band, dus motor kan stukken dieper maar de rijder durft het nog niet
Groetjes Luc
Rij ook met 2,6 en 2,9 en als ik vertrek en de motor stuurt zwaar dan weet ik dat het tijd is om de bandenspannig eens te controleren.
100 gr meer is voldoende om weer als een trein op de rails te rijden.
Naar mijn indruk is vooral de voorband zeer gevoelig aan de juiste bandenspanning.
Ben blijkbaar geen sportieve rijder want mijn steppjes hebben nog geen kennisgemaakt met het asfalt

Heb nog zo een centimetertje over op de flanken van de band, dus motor kan stukken dieper maar de rijder durft het nog niet

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
Lucske,Lucvh schreef::
Heb nog zo een centimetertje over op de flanken van de band, dus motor kan stukken dieper maar de rijder durft het nog niet![]()
Groetjes Luc
Je hebt uw band waarschijnlijk volledig moeten betalen dan mag je hem ook volledig gebruiken he




Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Even oefenen op een rotonde of klaverblad, je gaat geleidelijk dieper en na enkele malen 'toucheren' weet je hoe diep je kan gaan.Lucvh schreef:Ben blijkbaar geen sportieve rijder want mijn steppjes hebben nog geen kennisgemaakt met het asfalt![]()
Heb nog zo een centimetertje over op de flanken van de band, dus motor kan stukken dieper maar de rijder durft het nog niet![]()
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Bij linkse bochten je voet opheffen, en de zijstandaard raakt zelfs de grond.
Tom
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
Zoals je al eerder vermelde Julle:
"dienen band is helemaal betaald, dus moet hij helemaal gebruikt worden"
Tom



Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?