fjr vrijzetten naar full power

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Harry
50 cc
50 cc

fjr vrijzetten naar full power

Bericht door Harry »

Ik ga binnenkort mijn inlaatrubbers vervangen door de open exemplaren maar ik had toch nog een vraagje voor de techneuten onder ons.
Er word gevraagd om een draad van de control-unit door te knippen en te verbinden met een andere. Dit zou er voor zorgen dat de toerentalbegrenzer 250tr./min. later ingrijpt. Is dit wel de juiste uitleg want ik kan me toch moeilijk voorstelen dat die extra 250tr./min. verantwoordelijk kunnen zijn voor zo'n grote vermogenstoename. Indien hier niemand kan op antwoorden denk ik er aan alleen mijn rubbers te vervangen en van het electronische gedeelte af te blijven,of het moet natuurlijk zijn dat die verandering naar de control-unit nog iets anders regelt.
In ieder geval al op voorhand bedankt om een antwoord te sturen.

Grtzzz Harry :lurk:
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi Harry,
rechtsboven bevindt zich de zoekfunctie.
De uitleg en de foto's staan ergens op het forum.

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=20

Grtjs
:P :P :P
Harry
50 cc
50 cc

Bericht door Harry »

Edje,bedankt voor de reactie maar kan er mij iemand uitleggen wat het doorverbinden van die draadjes juist doet ?
Indien niemand dit hier weet zal ik deze draadjes ook (omdat het zo blijkbaar hoort)wel doorverbinden
maar ik weet nu ??n keer graag wat ik daar juist mee beinvloed.
Heeft hier niemand ervaring met het plaatsen van een power commander ? Let op,ik zoek van mijn fjr geen
racemachien te maken maar als ik in de electronica ingrijp is het toch geruststellender als je weet wat er juist verandert.
En ja,ik ben een moeilijk mens als ik iets niet te weten kom dat me interesseerd.

Grtzzz Harry :banghead:
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi Harry

Neem eens contact op met je (een) dealer, die zal je wel de juiste uitleg geven denk ik.
Dat is altahans mijn ervaring met mijn dealer.

Grtjs
:P :P :P
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Harry, de antwoorden op jouw vragen interesseren mij ook wel. Als je meer te weten komt doe je mij er in ieder geval plezier mee om deze antwoorden hier neer te schrijven.
En wat ik ook al lang zou willen zien is de vermogenmeting voor en na de ingreep. Als jouw dealer een testbank heeft moet dat hem toch ook wel interesseren denk ik ! t' Is misschien een vraag waard.
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Grotere keeldiameter betekend meer luchtinlaat -> meer koppel (en dus ook vermogen)
De kablagewijziging verlaat de toerentalbegrenzer, meer toeren -> meer vermogen.
Door zijn grote cilinderinhoud heeft de FJR een tamelijk vlakke koppelcurve, met die powercommander zul je wel enige koppelwinst boeken, maar of die de extra kosten waard zijn is zeer twijfelachtig.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Harry
50 cc
50 cc

Bericht door Harry »

Bedankt voor de reakties en ik zal uiteraard iets laten
weten als ik op mijn vragen een antwoord vind Peet !

Grtzzz Harry
ROCO
75 cc
75 cc

Bericht door ROCO »

Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met de power commander ,en wat is het resultaat na het plaatsen ?
Groetjes uit Evergem
ROCO

LITTLE THINGS MAKE LIVE JUST PERFECT !
ROCO
75 cc
75 cc

Bericht door ROCO »

ROCO schreef:Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met de power commander ,en wat is het resultaat na het plaatsen ?
Ik zou de achtervering willen vervangen ,twijfel tussen verschillende merken wp, uhlings ...
Yam heeft 60.000 km, wordt altijd met twee bereden en goed bepakt .
Groetjes uit Evergem
ROCO

LITTLE THINGS MAKE LIVE JUST PERFECT !
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

ROCO schreef: Ik zou de achtervering willen vervangen ,twijfel tussen verschillende merken wp, uhlings ...
Yam heeft 60.000 km, wordt altijd met twee bereden en goed bepakt .
Ik rij meestal met 2 en dikwijls (vakantie's) (over-)beladen, gewoonlijk redelijk sportief,
dus heb ik er WP's onder laten leggen.

Rijcomfort voor piloot alsook passagier is enorm verbeterd, drempels-slechte weg-wegligging,
rijgedrag is totaal nieuw en veel beter, dus ook veel veiliger als met de originele veren.
Beste 1000 ? die je aan je moto kan besteden !

WP Suspension
Postelarenweg 227
2400 Mol
014 32 37 69
link

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gesloten