ongeval / verzekering?

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
den R1 zot
Clublid
Clublid

ongeval / verzekering?

Bericht door den R1 zot »

Hallo,

Ne maat van mij (schoonbroer) hebben ze deze ochtend proberen te overrijden met nen camion.
Dankzij veel geluk en ervaring heeft ie de moto kunnen platleggen en is hij tegen de camion geschoven en de moto er onder.... :shock: :shock: :shock:
(kunnen wegduwen tijdens de val)
Natuurlijk is de motor plat/vuilbak werk.... hij zelf een gebroken pols en de nodige kwesturen aan de ribben en knie & nek....
De sporen van de camion staan zelfs op z'n vest en broek (van de bumper)! :shock:
Nie nodig om te zeggen dat dit veel slechter had kunnen aflopen.
De haven is nu eenmaal een omgeving waar de camion koning is en een moto of auto daar moeten ze niet voor stoppen h?. :evil:
Maar ik ben het uitweiden ne niewaar...
Hoe alles claimen dat beschadigd is (helm, laarzen, GPS, etc...)
Kan je eisen dat alles wordt vernieuwd door de tegenpartij?
Afbeelding
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Ik heb een paar jaar geleden ook een ongeval gehad met de motor en was in mijn recht, auto kwam uit zijstraat en had mij niet gezien :evil:
Bij mij is toen alles vergoed zowel de schade aan de motor als de kledij. Je moet dit wel direct ook melden aan de verzekering dat er schade is aan de kledij. Als de schade aan de kledij over een groot bedrag gaat dan komt er een expert enkel voor de kledij (dit is niet dezelfde expert dan deze die komt voor de motor). In mijn geval was de schade niet zo groot, het was enkel het motorpak dat naar de boem was en ik heb dat volledig teruggetrokken door een copie van de factuur binnen te geven.

Groetjes Flitser
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Johnny,

eerste en vooral wens ik je schoonbroer veel sterkte en een snelle genezing van zijn frakturen.
Om te antwoorden op je vraag;

bij mijn ongeval op 29-12-2006 was alle kledij beschadigd, van laarzen tot handschoenen en helm. Zelfs de trui en t-shirt, die doorgeknipt waren geweest door de hulpdiensten.
En de tegenpartij heeft al deze kledij vergoed, van de eerste euro tot de laatste. Alle kledij was maximum ??n jaar oud, en er is door mijn vrouw een bestek opgemaakt van de nieuwprijs van elke kledingstuk. En de totaalsom hebben ze volledig uitgekeerd.
Men heeft zelfs geen expert gestuurd, noch de originele fakturen opgevraagd. En alles tesamen was dat toch een som van een 1700 euro.
Net zoals Mariano was ik mijn recht, en heb ik de som uitgekeerd gekregen enkel maanden na het ongeval, dankzij de hulp van mijn makelaar.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Johnny,

Wens je schoonbroer veel sterkte toe en een vlug herstel van de kwetsuren die hij heeft opgelopen :!:

Wat betreft de kledij zal zoals je van bovenstaande personen (Mariano & Serge) al gelezen hebt, wel alles terug betaald worden door de tegenpartij :idea:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Als je in je recht wordt gesteld is alle geleden schade vergoed .
Indien enkel materi?le schade en geen betwisting is de uitbetaling vrij snel .
Bij (blijvende)letsels duurt dit langer (onderzoeken , opvolging ,etc ?)

Toen ik in maart 95 het voorwiel van mijn Fzr 1000 in mijn motorblok ramde , en mijn eigen versie van Waregem - koerse nabootste ( hindernis -zweef) , duurde het tot augustus 99 dat het eindsaldo werd uitbetaald (motor , vergoeding letsel + intrest ) .
Kledij , helm en hospitalisatie werd vrijsnel terugbetaald door eigen verzekering .

Groeten El Staff .
Afbeelding
Copantwerp
Clublid
Clublid

Bericht door Copantwerp »

veel sterke aan je schoonbroer

Het is inderdaad zo , als je in je recht bent wordt alles vergoed.
MAAR: je zult facturen moeten voorleggen aan de inspecteur van de tegenpartij (is bij mij naar huis gekomen, stappen ging nogal moeilijk voor mij :P )
Daarna gaan ze de ouderdom van de items na, en trekken naargelang de ouderdom een percentage af.
Zodoende als je geen spiksplinternieuwe kledij , helm hebt verlies je altijd een percentage.
Zou niet mogen maar is zo :oops:
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Bij mij was het ook zo. Van alles een procentje afgetrokken. De expert was "vergeten" te komen en toen heeft mijn verzekeringsagent een briefje gestuurd dat hij nog welgeteld ??n week had om alles te komen controleren. Toen hij kwam (te laat) was alles weg en heeft hij ongeveer 15% ingehouden van de nieuwprijs van alle kleding en helm
Wens hem veel succes en een spoedig herstel
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Copantwerp
Clublid
Clublid

Bericht door Copantwerp »

het geen dat ik nog was vergeten te melden : als je wordt uitbetaald heeft de verzekering het recht om de beschadigde stukken mee te nemen (helm, vest, broek , laarzen, handschoenen, zonnebril, uurwerk)
Als deze geen deel uitmaken van het onderzoek (politie) bv helm met spiegel of donkerscherm kan worden in beslag genomen omdat deze doorgaans niet benor gekeurd zijn (staat meestal op de schermen zelf) dus als je schoonbroer er een droeg ........... best vervangen naar een ongekleurd. :wink: (verzekeringen maker er tegenwoordig problemen van , is iets nieuws om te kunnen aantonen dat de bestuurder niet in staat was om alle handelingen uit te voeren KB 01/12/1975 art 8.3) spreken hiet over onvoldoende gezichtsveld door het dragen van niet (benor) gekeurde schermen :roll: :roll:

indien nog verdere info nodig mail maar :lol:
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bedankt voor de tips!

Hij draagt altijd een helder vizier maar zijn helm is zekers voor de vuilbak.
Er staan sporen op van de bumper van de camion.... :shock:
Zijn motor is frontaal op de voorkant gegaan en dan weggekatapulteerd richting voetpad.... hijzelf met de beentjes eerst en zijn hele lijf onder de voorzijde tegen het rechter voorwiel. :shock: :shock: :shock:
Hij is er nog van onder den indruk......
Al een geluk dat de camion niet meer vooruit bolde want het was voorbij geweest, hij is er nog zelf onderuit kunnen kruipen.
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Zoals iemand op het MAG forum zo mooi verwoordde: "maar al te weinig bestuurders van auto's en vrachtwagens zijn zich bewust van het feit dat een klein blutske bij hen onze dood kan betekenen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Dolf
1000 cc
1000 cc

Bericht door Dolf »

Johnny

Veel sterkte aan je schoonbroer toegewenst.

De verzekeringen zullen inderdaad tot uitkering van geleden schade overgaan indien zij niet anders kunnen.
Iedere verzekeringsmaatschappij wordt bijgestaan door experts en allerlei juristen. Pas wanneer zij geen kant meer op kunnen en duidelijk is dat je in je recht bent, zullen ze je vergoeden.
Maar toch oppassen geblazen bij dergelijke gevallen en veelal ben je zelf als motorrijder niet in de mogelijkheid(gekwetst) om dit na te gaan.
Laat steeds bij twijfel over de verantwoordelijkheid in een ongeval de politie de vaststellingen doen.
Probeer foto's te nemen van de plaatsgesteldheid (stand van de voertuigen)
Zijn er getuige(n) ? . . . en wat vooral belangrijk is, is de verklaring van tegenpartij en deze van eventuele getuige(n).
Als die persoon verklaard in fout te zijn geweest en er is akte van genomen dan ben je op de goeie weg.
Zelfs heb ik al geweten dat verzekeringsagenten van de tegenpartij de slachtoffers van een ongeval in het ziekenhuis gaan bezoeken en daar dan van de omstandigheden gebruik maken om de bedlegerige iets te laten tekenen dat het goede verloop van de zaak in het gedrang zou kunnen brengen om alsnog niet tot enige uitkering te moeten overgaan.
Probeer er voor te zorgen dat de schets die werd opgesteld door de vaststellende eenheid(politie) klopt met de werkelijkheid. Stand van de voertuigen na het ongeval en de richting vanwaar de voertuigen respectievelijk kwamen.
Eveeneens de nagelaten sporen op de rijbaan zijn zeer belangrijk.
Bij uitspraak op de rechtbank is dit het eerste wat de voorzitter op tafel legt en dat is de schets van het ongeval.

Greetz

DOLF
Mijn thuis is waar mijn
Mechelse herders wachten
den R1 zot
Clublid
Clublid

Hey Bedankt Dolf,

De expert (zogezegd) is reeds bij de dealer geweest en het was gene vette. :?
Motoke is perretotal maar als ie een andere nieuwe wil zal ie aardig wat moeten opleggen. :evil: :evil: :evil:
En dan zou ie nog een nieuwe helm en GPS etc... moeten aanchaffen.
OK de motor is reeds 2 of 3 jaar oud maar ik blijf het schandalig vinden dat je als slachtoffer nog steeds uit uw eigen vatje moet tappen wil je terug hetzelfde gerief hebben!!
En daarmee bedoel ik een nieuwe helm (lees ongeval vrij), motorkledij zonder sheuren, motorfiets in nieuwe staat, etc... m.a.w. zoals het was voor het ongeval!
De MUG & Politie waren er snel bij toen het ongeval gebeurde ...

Wordt vervolgd ...
Afbeelding
Gesloten