FJR - Vakantieplannen ?
Moderator: Abeloos
FJR - Vakantieplannen ?
Heb jij vakantieplannen met de FJR ? Een reisje, een daguitstap, een weekend voor de boeg ? Schrijf ze hier neer, en laat anderen mee genieten van jouw ervaringen. Ik bijt alvast de spits af, de eerste week van mei doen we een week Ard?che met de FJR. Het zal mijn eerste lange motorvakantie zijn, zonder begeleiding van een auto. Dus, ik zoek nog tips in verband met "het hoogst noodzakelijke gerief" mee te nemen. De duo is al bezet door mijn vrouw, maar wat mag ik zeker niet vergeten ?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Ik ben eerder bevreesd om ergens in panne te geraken. k'Wil eigenlijk het liefst van al mijn gehele garage-set meenemen, inclusief krik etc. ...maar ja ... dan blijft er niet veel over. Ik heb hier op het lijstje staan : bandenherstelset, een 10-tal Colson-bandjes, tape, een universele tang, schroevedraaierset met bitjes, ijzerdraad, electriciteitsdraad,en een kwalitatief goede Engelse sleutel. Iemand nog suggesties ?
N 51°6.165 E 4°20.060

- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
hewel Dirkske,
't is zoals je zelf al allemaal aangeeft qua gereedschap heb je de juiste dingen al bij maar dat wat francis aanhaalt (setje om uw banden op te blazen) neemt ge best ook mee, in de winkel noemen ze dat "bommetjes"
Normaal kan je met een bommetje je band terug oppompen maar ze worden gewoonlijk per twee verkocht, neem ze voor de zekerheid toch maar allebij mee.
Het is wel de bedoeling dat je waneer je zo'n bommetje heb gebruikt je enkel doorrijd tot aaan het volgende benzinestation om daar uw luchtdruk te meten en eventueel bij te blazen.
Als je na een lekke band ( bv. nageltje, bij scheurtje is er geen soelaas) je band mbv. je reparatie set terug hebt opgelapt, volstaat het niet met ??n "bommetje" om je band terug op spanning te krijgen, daarvoor dient dan het tweede.
Inderdaad wat plaatsbesparing in de koffers betreft kan je best je kledij voor vertrek vacuum trekken! je pul en hemd zien er niet uit bij het openmaken, maar je heb lekker veel plaats in de koffer
Bij langere reizen laat je best je ondergoed achter telkens je die verwisseld( al wat je achterlaat moet je niet mee terug brengen naar huis, want na het openen van de zak waar pulls enzo inzitten ben je vlug heel wat plaats terug kwijt!)
Bereid je voor op de kou, je kan beter een pull uittrekken dan er helemaal geen bijhebben.
Ga voor vertrek even langs bij je dealer en vertel hem wat je van plan bent , hij zal daar de nodige conclusies uit trekken ( hoop ik) Banden, staat van de remmen, koel en andere vloeistoffen , ets...........
Heb je een reisbijstandsverzekering
DOEN
Ik spreek uit ervaring
Vraag maar aan enkele mensen die mee waren tijdens de rit in Zeeland
o ja, nog dit zware spullen steek je best in je tankzak evenals dingen die vaak nodig hebt. Ook al heb je GPS neem toch nog maar een kaart mee, je weet maar nooit
Mischien zijn er nog wel dingen maar ik kan er voorlopig nu effe niet opkomen
Have fun
ps Als je wil kan je je keldij bij mij komen vacuum trekken
't is zoals je zelf al allemaal aangeeft qua gereedschap heb je de juiste dingen al bij maar dat wat francis aanhaalt (setje om uw banden op te blazen) neemt ge best ook mee, in de winkel noemen ze dat "bommetjes"

Het is wel de bedoeling dat je waneer je zo'n bommetje heb gebruikt je enkel doorrijd tot aaan het volgende benzinestation om daar uw luchtdruk te meten en eventueel bij te blazen.
Als je na een lekke band ( bv. nageltje, bij scheurtje is er geen soelaas) je band mbv. je reparatie set terug hebt opgelapt, volstaat het niet met ??n "bommetje" om je band terug op spanning te krijgen, daarvoor dient dan het tweede.
Inderdaad wat plaatsbesparing in de koffers betreft kan je best je kledij voor vertrek vacuum trekken! je pul en hemd zien er niet uit bij het openmaken, maar je heb lekker veel plaats in de koffer

Bij langere reizen laat je best je ondergoed achter telkens je die verwisseld( al wat je achterlaat moet je niet mee terug brengen naar huis, want na het openen van de zak waar pulls enzo inzitten ben je vlug heel wat plaats terug kwijt!)
Bereid je voor op de kou, je kan beter een pull uittrekken dan er helemaal geen bijhebben.
Ga voor vertrek even langs bij je dealer en vertel hem wat je van plan bent , hij zal daar de nodige conclusies uit trekken ( hoop ik) Banden, staat van de remmen, koel en andere vloeistoffen , ets...........

Heb je een reisbijstandsverzekering

o ja, nog dit zware spullen steek je best in je tankzak evenals dingen die vaak nodig hebt. Ook al heb je GPS neem toch nog maar een kaart mee, je weet maar nooit

Mischien zijn er nog wel dingen maar ik kan er voorlopig nu effe niet opkomen

Have fun
ps Als je wil kan je je keldij bij mij komen vacuum trekken
Saluu De Bakker

Dirkske,
Vooral letten op de gewichtsverdeling. Zoals reeds aangehaald, de zware stukken in een tanktas. Misschien ook een lijst meenemen van de Yamahaverdelers in de streek waar je naartoe trekt. Altijd handig als je wisselstukken nodig hebt. Je vindt die lijsten bij yamaha.com.
Lijstje maken van wat je allemaal wil meenemen. Daarna lijstje nog eens aflopen en de zaken die je onmisbaar vindt aanduiden. Als je dan nog plaats overhebt, kan je kiezen uit de rest van de lijst.
Ik doe dit jaar ook mijn eerste reis met mijn FJR. In september trek ik samen met enkele collega motards voor een weekje naar Bussang in de Vogezen. Het is mijn tweede motorreis. Vorig jaar met mijn diversion 600 naar Normandi? geweest. Het was een prachtige ervaring. Ik hoop dat het dit jaar weer zo is.
Bart
Vooral letten op de gewichtsverdeling. Zoals reeds aangehaald, de zware stukken in een tanktas. Misschien ook een lijst meenemen van de Yamahaverdelers in de streek waar je naartoe trekt. Altijd handig als je wisselstukken nodig hebt. Je vindt die lijsten bij yamaha.com.
Lijstje maken van wat je allemaal wil meenemen. Daarna lijstje nog eens aflopen en de zaken die je onmisbaar vindt aanduiden. Als je dan nog plaats overhebt, kan je kiezen uit de rest van de lijst.
Ik doe dit jaar ook mijn eerste reis met mijn FJR. In september trek ik samen met enkele collega motards voor een weekje naar Bussang in de Vogezen. Het is mijn tweede motorreis. Vorig jaar met mijn diversion 600 naar Normandi? geweest. Het was een prachtige ervaring. Ik hoop dat het dit jaar weer zo is.
Bart
Bart ... Bussang ... COL DE BUSSANG ? Toevallig toch niet het weekend van 10 en 11 september ? k'em dan een Eifel-Vogezen trip gepland. Vertrek op vrijdag, s'avond lekker de voeten onder tafel, en zaterdag een paar cols wegmalen. s'Zondags op het gemakske terug de neus naar het vaderland.
N 51°6.165 E 4°20.060

Hallo,Magnum schreef:Dirkske,
Wij vertrekken normaal gezien op 17.5.2004 ook in die richting. Wij rijden evenwel door tot in Spanje - Tossa. Het is voor ons de eerste keer zo ver. (rijden met de moto h?)Dus als er nog aanbevelingen zijn voor onderweg (overnachten,...) laat het weten h?.
Groeten
Willy
Welke kant neem je om tot Spanje te rijden? Indien je via Bordeaux gaat kan ik je wel een gezellig adresje geven in de P?rigord.
Mijn zus heeft daar een 'Chambres d'h?tes' te Ponteyraud op een 80 km van Bordeaux en op een 900 km van Brussel.
Wijzelf vertrekken op 7 juni ook naar daar. Welliswaar moeten wij reeds op 11 juni terug zijn.

't is beter dat dan niks.
Je kan altijd contact met ons opnemen. Wij hebben de route tot daar reeds op GPS ook.
Groetjes,
Seabiker.
banden
Hoeveel km rijden jullie met de banden? Ik zelf achterband 10.000km
Voorband 20.000km remmen 40.000km ik heb met verschillende merken gereden en de km bleven ong gelijk wat wel een groot verschil was tussen de onderliggende banden,was de manier van vervorming naarmate de slijtage vorderde alsook het rijgedrag.Niet zo eenvoudig de juiste band kiezen volgens je rijstijl en welke baan.Jacky.
Voorband 20.000km remmen 40.000km ik heb met verschillende merken gereden en de km bleven ong gelijk wat wel een groot verschil was tussen de onderliggende banden,was de manier van vervorming naarmate de slijtage vorderde alsook het rijgedrag.Niet zo eenvoudig de juiste band kiezen volgens je rijstijl en welke baan.Jacky.
Inderdaad Dirkske. Wij waren daar vorig jaar ook en het hotel viel daar best mee. Weliswaar buiten het seizoen dus moet je wat geluk hebben met het weer. We dachten het dit jaar eens met de motor te doen. Nu kwestie van daar te geraken... Dat lukt wel.dirkske schreef:Ik zie daar staan 'Tossa' ... is dat Tossa del Mar, net boven Lloret ?

Beste FJR-rijders(ters),
het weekend van 20 mei rij ik voor een paar dagen richting Picardie met verblijf in Sailly-Flibeaucourt. Zijn er onder jullie die mij bezienswaardigheden of mooie routes kunnen aanbevelen?
Ge moet naar geen kilometerke
kijken!
Alvast bedankt
grtz
haga
het weekend van 20 mei rij ik voor een paar dagen richting Picardie met verblijf in Sailly-Flibeaucourt. Zijn er onder jullie die mij bezienswaardigheden of mooie routes kunnen aanbevelen?
Ge moet naar geen kilometerke

Alvast bedankt
grtz
haga
Na Fjr nu met FZ1, beiden toffe machines.