Handvatverwarming
Moderator: Abeloos
Handvatverwarming
Hallo allen,
Vraagje: heeft er iemand foto's van een gemonteerde HV verwarming. Wat gebruiken jullie, de originele van yamaha, of zijn er ook onder jullie die een "piraatsysteem" hebben ?
Vraagje: heeft er iemand foto's van een gemonteerde HV verwarming. Wat gebruiken jullie, de originele van yamaha, of zijn er ook onder jullie die een "piraatsysteem" hebben ?
Mijn ervaring met handvat verwarming is dat, als je rijdt bij vriestemperaturen en dus een extra verwarming van pas komt, je tekort komt met de gekende ingebouwde handvat verwarming.
Persoonlijk vind ik de elektrisch verwarmde handschoenen veel beter omdat je dan ook een verwarming hebt op de bovenkant van je hand en als laatste is de prijs ook aantrekkelijker maar verder is het persoonlijk natuurlijk.
Ik was gesteld bij BAER voor 275 euro, met regelbare thermostaat.
Daar heb je geen degelijke handvatverwarming voor.
groetjes.
Persoonlijk vind ik de elektrisch verwarmde handschoenen veel beter omdat je dan ook een verwarming hebt op de bovenkant van je hand en als laatste is de prijs ook aantrekkelijker maar verder is het persoonlijk natuurlijk.
Ik was gesteld bij BAER voor 275 euro, met regelbare thermostaat.
Daar heb je geen degelijke handvatverwarming voor.
groetjes.
@FJRalain,
Die handschoenen van Baehr heb ik gekocht bij MJK-Motorsports Imports in Ranst ( Emblem ).
En als je een beetje meer uitgeeft dan het standaardmodel heb je er een regelbare thermostaat bij! En 2 jaar garantie.
Verder niet te klagen over de warmte, soms zelfs te warm.Ge zult zeker geen koude vingertoppen meer hebben.
De service van de winkel is goed, een herstelling was nodig aan de linkerhandschoen en is in garantie afgehandeld.
Dus zeker een aanrader.
Die handschoenen van Baehr heb ik gekocht bij MJK-Motorsports Imports in Ranst ( Emblem ).
En als je een beetje meer uitgeeft dan het standaardmodel heb je er een regelbare thermostaat bij! En 2 jaar garantie.
Verder niet te klagen over de warmte, soms zelfs te warm.Ge zult zeker geen koude vingertoppen meer hebben.
De service van de winkel is goed, een herstelling was nodig aan de linkerhandschoen en is in garantie afgehandeld.
Dus zeker een aanrader.
Kijk ook maar eens op
http://fjrijders.net/forum/viewtopic.ph ... =verwarmde
Toebehoren-Elektrisch verwarmde motorkleding
http://fjrijders.net/forum/viewtopic.ph ... =verwarmde
Toebehoren-Elektrisch verwarmde motorkleding
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Ik heb er de orriginele HV opgezet. Afgelopen week bij -6 werden mijn handen warm genoeg gehouden. Volgens mij zijn het precies dezelfde alsdat er bij Hein Gerricke of Motorzoom verkocht worden, de handleiding was zelfs niet specifiek voor een Yam, ze zijn orig enkel 2X zo duur(ongeplaatst). Indien je er plaatst moet je eerst wat voorbereidend werk doen nl de aansluitdraden inkorten want die zijn veel en veel te lang, daaraan kan je ook zien dat ze niet voor de FJR zijn gemaakt
Pretttige Kerstdagen nog
Pretttige Kerstdagen nog
Dankjewel Ronny
Prettige kerstdagen en nog een heel fijn en gezond 2005 !
Ik ga mijn licht eens opsteken bij Hein G ... Ik heb ook ergens op een FJR site een mooie montage gezien voor de bediening. Direct in de linkerstuurhelft. heel netjes gedaan ... zie deze link:
http://micapeak.com/bike/FJR1300/howto/switchgear.html
nog vele veilige kolmeters in 2005 !
Prettige kerstdagen en nog een heel fijn en gezond 2005 !
Ik ga mijn licht eens opsteken bij Hein G ... Ik heb ook ergens op een FJR site een mooie montage gezien voor de bediening. Direct in de linkerstuurhelft. heel netjes gedaan ... zie deze link:
http://micapeak.com/bike/FJR1300/howto/switchgear.html
nog vele veilige kolmeters in 2005 !
PatrickFJ,
Ik heb er de originele Yamaha HV opstaan, en ik heb die zelf gemonteerd. Dat verwarmde handschoenen beter zijn, lijdt geen twijfel. Maar de HV helpt toch al, en je moet niet steeds die draden aansluiten. Wel handen goed rond het handvat sluiten, en niet rijden met 2 vingers op de koppelingshandle bv. Op de maximum stand van de regelaar wordt het zelfs al gauw t? warm, dus zelfs bij het koudste weer tot nog toe, staat de regelaar uiteindelijk op ong. 3/4. Ik heb de regelaar wel op een andere manier gemonteerd, als dat Yamaha het voorschrijft. Zodat ik hem kan bedienen zonder mijn linkerhand van het handle te moeten halen. Bij aankoop zat er bij mij w?l een originele Yamaha documentatie bij, in 4 talen zelfs (ref. no. MNL-W0792-20-02), en de montage heeft niet het minste probleem opgelevered. Succes ermee !
Ik heb er de originele Yamaha HV opstaan, en ik heb die zelf gemonteerd. Dat verwarmde handschoenen beter zijn, lijdt geen twijfel. Maar de HV helpt toch al, en je moet niet steeds die draden aansluiten. Wel handen goed rond het handvat sluiten, en niet rijden met 2 vingers op de koppelingshandle bv. Op de maximum stand van de regelaar wordt het zelfs al gauw t? warm, dus zelfs bij het koudste weer tot nog toe, staat de regelaar uiteindelijk op ong. 3/4. Ik heb de regelaar wel op een andere manier gemonteerd, als dat Yamaha het voorschrijft. Zodat ik hem kan bedienen zonder mijn linkerhand van het handle te moeten halen. Bij aankoop zat er bij mij w?l een originele Yamaha documentatie bij, in 4 talen zelfs (ref. no. MNL-W0792-20-02), en de montage heeft niet het minste probleem opgelevered. Succes ermee !
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
-
- 75 cc
Ik heb er EUR 304,77 - 10% korting voor betaald. Exclusief installatie, die heb ik zelf gedaan, en dat ging volledig zoals het bijgevoegde boekje voorschrijft. W?l moet ik zeggen dat de toegang tot de batterij om de draden aan te sluiten wat moeilijk is, omdat het rechter zwarte paneel van je kuip eruit moet, maar onoverkomelijk is dat nu ook weer niet. Wel voorzichtig doen, want supersterk zijn die dingen niet.
Ik heb eigenlijk nooit naar andere merken gekeken, omdat ik mijn HV samen met een hogere ruit, een topbox + zijn drager + zijn ruggesteuntje, de voetschelpen en een batterijlader heb gekocht.
Ik heb eigenlijk nooit naar andere merken gekeken, omdat ik mijn HV samen met een hogere ruit, een topbox + zijn drager + zijn ruggesteuntje, de voetschelpen en een batterijlader heb gekocht.
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
handvatverwarming !
Heb ze standaart gemonteerd, en juist 1 handvat laten vernieuwen in garantie! werkte helemaal niet meer.
Ze doen hun werk zeer goed ook bij -10
Op de hoogste stand worden ze wel te heet doch dit hangt af van de isolatiewaarde van de winterhandschoenen!
Met zomerhandschoenen kan ik enkel de laagste stand gebruiken.
Maar heb nu ook Suzuki Storm VL1000 handbeschermkappen gemonteerd!
OOk een hele verbetering zeker in de regen!
Montage is vrij simpel, doch aanpassingen met dremel zijn noodzakelijk anders passen ze nooit!
Het werkt en foto is verkrijgbaar op verzoek!
Mail naar rudie.cools@pandora.be
Allen beestige kms gewenst in 05
Ze doen hun werk zeer goed ook bij -10
Op de hoogste stand worden ze wel te heet doch dit hangt af van de isolatiewaarde van de winterhandschoenen!
Met zomerhandschoenen kan ik enkel de laagste stand gebruiken.
Maar heb nu ook Suzuki Storm VL1000 handbeschermkappen gemonteerd!
OOk een hele verbetering zeker in de regen!
Montage is vrij simpel, doch aanpassingen met dremel zijn noodzakelijk anders passen ze nooit!
Het werkt en foto is verkrijgbaar op verzoek!
Mail naar rudie.cools@pandora.be
Allen beestige kms gewenst in 05