@ de vorige sprekers:
Wat is het voordeel van koud water tegenover warm water ?
@ coastfjrke
Ik gebruik alleen water als het motorblok volledig is afgekoeld.
Middelen die ik gebruik zijn:
zuurvrije vaseline voor de velgen, tectyl voor bijvoorbeeld de alu-voetsteunen. Na het verwijderen van de kuipdelen gebruik ik WD-40 om het gehele blok te bespuiten. De rest van de brommer spuit ik in met S100-totaalbeschermer (blijft langer zitten dan siliconenspray).
(dek je remschijven, buddyseat, handgrepen en ruit af tijdens het inspuiten).
Tijdens de gehele winterperiode niets meer aan doen, met uitzondering van de lichten, dashboard, spiegels en ruit.
Na de winterperiode kuip eraf.
Met beleid de hogedrukreiniger hanteren inclusief een goede (motor)reiniger (zie
http://www.fjrijders.net/shop/cosmetica/).
Velgen en uitlaten daarna "behandelen" met petroleum en vervolgens de gebruikelijke poetsbeurt met een lichte cleaner en was.