Corbin zadel.

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
seabiker

Corbin zadel.

Bericht door seabiker »

Hallo,

Sedert enkele maanden ben ik de trotse bezitter van een Corbin zadel.
De zit op het zadel is werkelijk subliem uitgezonderd ??n detail
ik glij van voor naar achter en van achter naar voor
amai mijn :bootyshake:
Vraag? is dit doordat het zadel te nieuw is, hebben andere corbin rijders hetzelfde fenomeen, is het omdat ik geen lederen broek draag of is het beter zonder broek?:pottytrain2:

Groetjes,
Seabiker
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Seabiker :wink:

Ik heb ook zo'n pracht van een zadel dat ik niet meer zou willen missen maar zit met hetzelfde probleem als jij, ik schuif er op rond als een tol :scratch: en mijn vrouwtje als duo heeft dit ook :la:
Onlangs heb ik het er met mijn beste vriend Johan uit Moen nog over gehad en het probleem zou wel degelijk zijn opgelost als wij een ledere broek :pottytrain2: zouden aanschaffen.
Nu ging hij ook nog eens navraag doen of er geen andere oplossing zou zijn voor ons probleem :ky: , nu weet ik uit ervaring dat we het volste vertrouwen mogen hebben in Johan want hij heeft voor alles en nog wat een oplossing hoor :thumbup:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

Hallo gasten,
Ik ga inderdaad contact opnemen met Corbin Duitsland en daar de vraag stellen. Met een lederen broek heb je het probleem wel veel minder, je blijft een beetje plakken aan je zadel :D
hou jullie op de hoogte...
Johan
Lion
50 cc
50 cc

Bericht door Lion »

Mijn veranderd en aangepast FJR zadel is beter zulle, ik heb tenminste "Antislip" op de beide zitvlakken :!: 8) 8) :D :D
Volgens Johan is het bij de laatste nieuwe versie van de "Corbin's" nu ook zo :!: 8)
Allez, als ik het goed voorheb zullen er een paar onder de clubleden die "Corbin" rijden dank zij deze informatie wakker geschud zijn en zal men binnenkort op de site koopjes kunnen doen van, jonge okkazie "corbin's" met mogelijkheid tot schuiven naar alle kanten:!: :wink: :wink: :lol: :lol:
groeten,
Lion
DRIVING A FJR MAKES LIFE BETTER!!
seabiker

Bericht door seabiker »

Lion schreef:Mijn veranderd en aangepast FJR zadel is beter zulle, ik heb tenminste "Antislip" op de beide zitvlakken :!: 8) 8) :D :D
Volgens Johan is het bij de laatste nieuwe versie van de "Corbin's" nu ook zo :!: 8)
Allez, als ik het goed voorheb zullen er een paar onder de clubleden die "Corbin" rijden dank zij deze informatie wakker geschud zijn en zal men binnenkort op de site koopjes kunnen doen van, jonge okkazie "corbin's" met mogelijkheid tot schuiven naar alle kanten:!: :wink: :wink: :lol: :lol:
groeten,
Lion
Hallo Lion,
Bij mijn weten is ons zadel reeds van de nieuwe generatie? Het zadel van Johan is nog een van de vorige fabricage. Mijn zadel zit werkelijk enorm goed, maar zo glad?? Momenteel leg ik er een klein lapje antislip dat men gebruikt in scheepskasten en dienborden erop en dan is het euvel verdwenen maar het kan toch niet de bedoeling zijn! Over de ganse wereld rijden er duizenden mensen met een Corbin zadel, hebben ze allen last van schuiven??

Groetjes,
Seabiker
slurf
Clublid
Clublid

corbin zadel

Bericht door slurf »

bij www.splash-design.be kan je een hulpje verkrijgen(kopen), het noemt duostop maar kan ook gebruikt worden door de piloot
groetjes
seabiker

Bericht door seabiker »

@ slurf,

Bedankt voor de tip.

@ iedereen,
Heb eerst geprobeerd met een gewone lederen broek en inderdaad geen probleem meer met het weg en weer glijden.
Natuurlijk stan dik daar met mijn textielbroeken, eventjes gaan navragen bij de verdeler van Richa en ja, de oplossing kwam.

Broek terug naar Richa om het zitvlak in leder te steken. Prijs van de operatie ? 25, geen probleem meer op m'n corbin en 't is nog mooi ook!!

Gelukkige groetjes,
Seabiker
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

Hier enkele voorbeelden van ruggesteuntjes voor duo's.
Of het mooi is aldan niet laat ik in het midden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes,
Seabiker
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

seabiker schreef:

Broek terug naar Richa om het zitvlak in leder te steken. Prijs van de operatie ? 25, geen probleem meer op m'n corbin en 't is nog mooi ook!!

Gelukkige groetjes,
Seabiker
Francis,

Hoelang heb je de broek moeten missen ? Ik zit met een scheurtje in het zitvlak van mijn richa-broek. Heb vanavond ondervonden dat dit negatieve gevolgen heeft voor de waterdichtheid. Na een ritje door een hevige regenbui voelde ik nattigheid aan mijn edele delen :D :oops: .
Ik denk erover na om het zitvlak ook in leer te laten zetten.
Ik vraag me wel af of de broek dan nog waterdicht is. (leer en nattigheid gaan niet samen)
Heb je de broek binnengegeven bij een dealer, of ben je rechtstreeks bij richa gegaan ?

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Bart,
'k heb mijn broek bij Caset binnengedragen en in +/- 7 dagen was ze terug.
Inderdaad, leder en waterdichtheid gaan inderdaad niet samen maar de lederen lap komt gewoon op de textielbroek waardoor enkel de stikkingen niet waterdicht zouden zijn.
Ikzelf heb nog niets ondervonden van insijpeling in m'n broek ( 'k weet het 't is een beetje raar gezegd)
Ben zeer tevreden van het resultaat en van de prijs.
Super service van Caset en van Richa.

Groetjes,
Seabiker
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

seabiker schreef:@ Bart,
'k heb mijn broek bij Caset binnengedragen en in +/- 7 dagen was ze terug.
Inderdaad, leder en waterdichtheid gaan inderdaad niet samen maar de lederen lap komt gewoon op de textielbroek waardoor enkel de stikkingen niet waterdicht zouden zijn.
Ikzelf heb nog niets ondervonden van insijpeling in m'n broek ( 'k weet het 't is een beetje raar gezegd)
Ben zeer tevreden van het resultaat en van de prijs.
Super service van Caset en van Richa.

Groetjes,
Seabiker
OK, bedankt. Ik zal mijn broek ne keer moeten achterlaten bij Caset. :D

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Bart,

Zolang da je ze maar daar achterlaat kan het geen kwaad. :D :D

Groetjes,
Seabiker
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Geen Corbin-zadel, maar ik kwam hier met wat surfwerk de volgende link tegen. Een Belgisch bedrijf, dat motorzadels volledig aanpast en/of opnieuw bekleedt. Misschien een nuttige tip die ooit nog eens van pas komt.

www.artistiek.be
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

Over Corbin: ik hou dit achter hand moest het huidig zadel ooit beschadigd raken of zo. Hoe zit dat met de regen- en andere weersomstandigheden? Moet je dat zadel dan ook behandelen om de soepelheid te behouden?
* If it works, don't fix it *
Pascal

Bericht door Pascal »

Is het originele zadel dan niet goed genoeg, omdat jullie massaal corbins plaatsen ? Ik dacht dat het originele zadel ongeveer zoals een corbin gemaakt is, dwz met 2 afzonderlijk "zitkuilen" Is het te hard, te zacht of is er een andere reden ? Groetjes, Pascal
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Het originele zadel is m??r dan voldoende, zelfs voor een ruglijder als ikke. Een Corbin oogt niet enkel mooi, maar het zit nog beter, dat staat buiten kijf.

Vergelijk het met : waarom plaatst iemand andere velgen, een ander stuur, andere zetels in zijn wagen. Daar ligt de reden meestel zuiver in het optische, niet in "het is beter want het originele voldoet niet".
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten