slot van fjr 1300
Moderator: Abeloos
slot van fjr 1300
ik heb een u slot gekocht maar het past niet orgineel van fjr 1300
heeft er soms ook iemand probleemen mee.
het past juist onder het zadel YMD-L0CK1-20-00
maar het past niet aan mijn wielen aan de fork
heeft er soms ook iemand probleemen mee.
het past juist onder het zadel YMD-L0CK1-20-00
maar het past niet aan mijn wielen aan de fork
Als je een beetje probeert en studeert, krijg je het ergens toch wel door je schijfrem. Ik heb hetzelfde probleem en ben nu ook aan het uitkijken naar een ABUS kettingslot. Het enige wat me een beetje tegenhoudt, is de vraag of ik me beter niet eenzelfde slot koop als het merendeel van de leden, zodat de sloten aaneenkoppelbaar zijn en zo meerdere motoren tegelijk kunt vastleggen wat potentiele dieven ook al wat meer afschrikt.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

De ervaring die ik al gezien heb, is dat verschillende fjrijders een ander type van ABUS kettingslot hebben, welke we wel eens aan elkaar vasthaken. Remember de stervorm die we in de Auvergne gedaan hebben.
Ik plaats zo snel mogelijk een foto.
Deze kosten ongeveer 100 euro, voor de versie 1,4 meter, terwijl de afgebeelde ketting van FJR02 ongeveer het dubbele kost.
(als ik me nie vergis, ze hangen beide te koop bij EKO).
Ik plaats zo snel mogelijk een foto.
Deze kosten ongeveer 100 euro, voor de versie 1,4 meter, terwijl de afgebeelde ketting van FJR02 ongeveer het dubbele kost.
(als ik me nie vergis, ze hangen beide te koop bij EKO).
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Je kan ook een lichtere kopen, maar wat ben je daarmee ? Als je de ketting kunt doorknippen met een nagelschaartje, kan je er net zo goed een papieren slinger rondbinden, da's nog lichter en goedkoper, en even zinnig dan een ketting die dieven toch niet tegenhoudt
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Een beugelslot wat wel onder de buddy past EN door de schijf/voorpoot is bijvoorbeeld van ABUS.
Granit Power 58/140HB100 + 12KS120 Black Loop

(dit is de combinatie van beugel & ketting, waarbij ik alleen de beugel onder de buddy meeneem)
Verder info op abus.de: Klik Hier
Voorbeelden:
Beugelslot door schijf en om ??n voorpoot

Met ketting

Onder de buddy

Granit Power 58/140HB100 + 12KS120 Black Loop

(dit is de combinatie van beugel & ketting, waarbij ik alleen de beugel onder de buddy meeneem)
Verder info op abus.de: Klik Hier
Voorbeelden:
Beugelslot door schijf en om ??n voorpoot

Met ketting

Onder de buddy

Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Hoe veilig zijn sommige sloten ??
http://www.engadget.com/common/videos/pt/lock.wmv
Vond in het archief hierover ook iets terug, maar heb het dan maar hier geplaatst.
Vond in het archief hierover ook iets terug, maar heb het dan maar hier geplaatst.
Het filmpje dat je hier te zien krijgt gaat enkel over sloten met een ronde sleutel (systeem drankautomaat en dergelijke) Abus heeft de reputatie van kwalitatief heel goed te zijn. Het kettingslot dat ik me gekocht heb is het duurste uit de soort van ABUS en kostte 199? bij EKO. Het 1.40m lan en je kan er net 2 FJR's vast met leggen aan de voorwielen.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

inderdaad , Kryptonite heeft toegegeven dat er beveiligingsproblemen zijn met hun "ronde sleutel" sloten.Lazarus schreef:Hoe veilig zijn sommige sloten ??
Vandaar dat je je vorig jaar kon inschrijven voor een gratis vervanging van jou slot. Dit heb ik toen gedaan en deze week kreeg ik een mailje dat het slot (morgen) wordt opgehaald door UPS

Nu afwachten hoelang het zal duren vooralleer ik een vervangslot krijg

Maar ze houden toch hun woord tot nog toe