Bevestiging laminarlip

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
ma2412@SCARLET
50 cc
50 cc

Bevestiging laminarlip

Bericht door ma2412@SCARLET »

Ik met ben zinnens om mijn laminarlip te bevestigen aan de ruit met bouten ipv de velcrostickers. Hiervoor dien ik uiteraard zes gaten te boren in de lip en de ruit. Heeft iemand dit reeds eerder gedaan. Wat zijn de ervaringen? Scheuren de gaten niet uit?
Groeten Marnix
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Bevestiging laminarlip

Bericht door FJR-Freak Max »

ma2412@SCARLET schreef:Ik met ben zinnens om mijn laminarlip te bevestigen aan de ruit met bouten ipv de velcrostickers. Hiervoor dien ik uiteraard zes gaten te boren in de lip en de ruit. Heeft iemand dit reeds eerder gedaan. Wat zijn de ervaringen? Scheuren de gaten niet uit?
Groeten Marnix
@ Marnix :wink:

Ik denk niet dat er al enige ervaring is bij de laminarlip gebruikers voor het gene jij zinnes bent :idea:
Mag ik je ook eens vragen waarom je dit dan wel zou willen doen :?:
Als het voor de angst is dat je de laminarlip zou verliezen kan ik je gerust stellen dat dit niet zal gebeuren indien je de bevestigingsstickers op de juiste manier plaatst :!:
Ondertussen heb ik de laminarlip bijna 4 jaar op de moto staan en nog nooit heeft deze enige twijfel gegeven om er af te vliegen, zelfs niet bij snelheden tussen de 230km/u en de 240km/u.
Ook word de lip wekelijks van de ruit genomen om beide te poetsen en nog zijn de velcro's niet versleten, indien je zou merken bij het afnemen of het terug plaatsen van de lip dat de stevigheid uit de velcro's is zijn ze aan vernieuwing toe maar bij een juiste toepassing kan dit jaren duren eer je dat zou voorhebben :headbang:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
ma2412@SCARLET
50 cc
50 cc

Ik heb mijn laminarlip reeds drie jaar. Ik heb nu een nieuwe fjr en wens de lip over te plaatsen. Ik heb echter geen klevers meer en dacht deze vast te vijzen met een rubber tussen scherm en lip, vandaar....
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

ma2412@SCARLET schreef:Ik heb mijn laminarlip reeds drie jaar. Ik heb nu een nieuwe fjr en wens de lip over te plaatsen. Ik heb echter geen klevers meer en dacht deze vast te vijzen met een rubber tussen scherm en lip, vandaar....
Als je terug velcro's wil kan je misschien eens langs komen in ons clubhuis zodat we je weer van zo'n velcro's kunnen voorzien en je weer enige tijd verder kan met je laminarlip :hello2:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
ma2412@SCARLET
50 cc
50 cc

Ok, ik zal eens binnenspringen, bedankt.
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Wat doet da, zo'n lip ? :?:
Snorry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Snorry »

Laminarlip zet je meer uit de wind.
Gebruikt de zoekterm "laminarlip" eens op dit forum en ge krijgt een heleboel informatie wat hierover reeds verteld is.

Mvg
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Peet schreef:Wat doet da, zo'n lip ? :?:
een gewone lip : kussen en drinken met een rietje, liedjes fluiten en enkele interessante erotische handelingen.

De laminar lip : door een vernauwing van de luchtstroom te cre?ren, wordt de lucht geforceerd omhoog geblazen zodat je minder moet bukken om uit de wind te zitten, ook de duorijder heeft zo iets minder wind rond de helm.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

ma2412@SCARLET schreef:Ik heb mijn laminarlip reeds drie jaar. Ik heb nu een nieuwe fjr en wens de lip over te plaatsen. Ik heb echter geen klevers meer en dacht deze vast te vijzen met een rubber tussen scherm en lip, vandaar....
Met mijn laminarlip heb ik ongeveer 45.000 km gereden (zomers namelijk alleen klein 2001 ruitje, voor juist meer wind).
Inmiddels wel al de "klevers" vernieuwd, omdat die beschadigd raakten van het wekelijks loshalen-vastmaken.
2 jaar geleden bij LaminarLip.com de extra kunststof-boutjes gevraagd maar niet gemonteerd omdat het met de "klevers" goed blijft zitten.

Indien je originele klevers en/of boutjes wilt kun je ook gewoon contact opnemen met http://www.laminarlip.com/

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Peet schreef:Wat doet da, zo'n lip ? :?:
Kijk eens op www.laminarlip.com
Groeten Ruud
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Snorry,

Het lukt me niet om "laminarlip" te vinden op dit forum, (wel op www.). Kun je de link eens vermelden aub ?
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Peet schreef:Snorry,

Het lukt me niet om "laminarlip" te vinden op dit forum, (wel op www.). Kun je de link eens vermelden aub ?
Ga bovenin het scherm naar Afbeelding Zoeken of klik hier http://fjrijders.net/forum/search.php
type "in de grijze balk" als tekst
laminar
laminarlip
laminar lip
lip
etc

Veel suck6
Groeten Ruud
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Bedankt Ruud, 'k heb het gevonden. Zo te lezen schijnt deze lip toch niet voor iedereen een wondermiddel te zijn.
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Peet schreef:Bedankt Ruud, 'k heb het gevonden. Zo te lezen schijnt deze lip toch niet voor iedereen een wondermiddel te zijn.
Klopt, want niets is een wondermiddel.
Ik kan je alleen maar adviseren rij eens een 200 km met de laminarlip. Pas dan heb je een eerste indruk.
Indien je naar FJRmeetsFJR komt dan kun je met mijn 2003-ruit+lip proefrijden als je wilt. Ruit+lip overzetten kost 15 minuten werk.

CU Ruud
Groeten Ruud
Gesloten