Panne (benzinepomp ?)

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
NEOK
75 cc
75 cc

Panne (benzinepomp ?)

Bericht door NEOK »

Vanmorgen - klaar om voor het goede doel (herfstrit) mee file te rijden - ontbrak het gekende 'zoemgeluid' bij het omdraaien van de contactsleutel :? :( .
Ik durf hieruit afleiden dat mijn benzinepomp dienst weigert.
Heeft iemand hier al ervaring mee ? Kosten ? Kan het een zekering zijn ?
In ieder geval heeft de FJR/yamaha wat mij betreft hierdoor een lelijke deuk in het betrouwbaarheidsimago gekregen, want zeg nu zelf: slechts 2,5j oud en amper 17.000km. :cry: :evil: !
Pfff, effe balen :( .
Waar is de volgende bocht ?
Johnny
Moderator
Moderator

Re: Panne (benzinepomp ?)

Bericht door Johnny »

NEOK schreef:Vanmorgen - klaar om voor het goede doel (herfstrit) mee file te rijden - ontbrak het gekende 'zoemgeluid' bij het omdraaien van de contactsleutel :? :( .
Ik durf hieruit afleiden dat mijn benzinepomp dienst weigert.
Heeft iemand hier al ervaring mee ? Kosten ? Kan het een zekering zijn ?
In ieder geval heeft de FJR/yamaha wat mij betreft hierdoor een lelijke deuk in het betrouwbaarheidsimago gekregen, want zeg nu zelf: slechts 2,5j oud en amper 17.000km. :cry: :evil: !
Pfff, effe balen :( .
ge weet nog eens niet wat er scheelt mischien is het maar een zekering en ge zijt de fjr al af aan het breken
mijn kameraad heeft een bmw lt en die kost nogal wat eurootjes meer
12000 kms en motor vast gelopen wat het juist is weet ik nog niet
bij ieder merk zijn er die op een maandag gemaakt zijn
groetjes johnny
PC800
1300 cc
1300 cc

Re: Panne (benzinepomp ?)

Bericht door PC800 »

NEOK schreef:..........................................- ontbrak het gekende 'zoemgeluid' bij het omdraaien van de contactsleutel :? :( .
................................Pfff, effe balen :( .
Kijk als eerste naar de zekeringen. (ik weet niet uit mijn hoofd welke zekering het is :oops: )
Als tweede kijken naar de steker-verbindingen onder de tank. Grote witte stekerverbinding (8 pinnen) of grote zwarte ( ? pinnen).

Bij mij zat het in de steker-verbindingen onder de tank :P .

Suck6 met het zoeken.

CU Ruud
Laatst gewijzigd door PC800 op 31 okt 2005, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Ik heb ook dit probleem meegemaaakt van die gecorrodeerde stekker vlak bij het balhoofd onder de tank. Zekering lijkt me weinig waarschijnlijk. Geeft de display een foucode aan ?
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

@ trukker-fjr1300:

Amaai ! Lichtgeraakt vandaag ? Ik dacht dat dit een forum was en geen 'verafgodingsplaats'.
Noem jij dit 'afbreken' ? Komaan zeg.
"Je weet niet eens wat er mis is" ??? Jawel hoor, mijn jonge, duurbetaalde FJR start niet, DAT is er mis; de oorzaak zal je later wel vernemen als ik ze ook ken, en dan kunnen we het hebben over de (relatieve?) ernst ervan...
Ik mag toch ontgoocheld zijn als ie het niet doet en mij dus per definitie in de steek laat ?! En ja, dat geeft een deuk in mijn vertrouwen.
De reacties van de anderen hebben tenminste als doel mij te helpen en dat is de enige reden van mijn post: hulp zoeken en niet de FJR afbreken.

@ de anderen:

bedankt al voor de reacties ! Ik leer hieruit dat het zeer goed mogelijk is dat mijn benzinepomp niet defect is maar dat ze geen stroom meer krijgt wegens mogelijk stekkerprobleem.
Dit stelt mij (financieel) al wat geruster...
Vermits ik absoluut geen sleutelaar ben (niet zozeer de klassieke 2 linkerhanden, eerder bangerik) zal ik toch beroep moeten doen op mijn dealer.
Ik sta open voor verdere reacties en zal jullie zeker op de hoogte houden, beloofd !
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

@ Peet:

geen foutcode op de display.
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Ik begrijp je helemaal NEOK, sommigen verafgoden blijkbaar hun FJR , en kunnen moeilijk iets negatiefs over de FJR verdragen (ik heb het ook meegemaakt), en dit terwijl we dank zij dit forum zoveel van mekaar kunnen leren.
Laat ons aub iets weten wat de oorzaak was van je probleem.
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

2 X GOED NIEUWS ! :) :)

1 : ik kan terug op het forum ! Deze keer heeft het "bangelijk" lang geduurd. :? :?:

2 : mijn FJR "leeft" terug ! Een kameraad elektricien heeft alle stekkerverbindingen "aangepakt" met contactspray...en ja, de benzinepomp doet het weer ! :D :D :D

Dankzij dit forum is mijn probleem bijna kostenloos (ik heb mijn kameraad uiteraard een stevige pint getrakteerd :) ) en zonder depannage naar de dealer opgelost.

Het was dus inderdaad "maar " een stekkerprobleem.
Hoe zit het nu met die "deuk in mijn vertrouwen" ? Awel, enerzijds denk ik : och, het was maar een stekkerke en 't is gratis opgelost, en anderzijds denk ik toch ook : kan dat nu echt niet voorkomen worden (betere plaatsing, betere verbinding, weet ik veel), het is toch geen brommerke van 1000euro h?.

Bedankt langs deze weg aan allen die een oplossing hebben naar voor geschoven :!:
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

NEOK schreef:2 X GOED NIEUWS ! :) :)

............................Bedankt langs deze weg aan allen die een oplossing hebben naar voor geschoven :!:
Gefeliciteerd NEOK,

ook bij mij zat het in de stekers onder de tank.
??n maal per jaar (voor het herfstseizoen) haal ik nu "preventief" de stekers los. Inspuiten met WD40.

Enige probleem is dat door de WD40 enkele stukjes isolatie-tape hebben losgelaten. En het is wat vettig geworden :D

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Hoi Neok,

Ik zie nu pas je topic, ik had hier ook last om nieuwe en oude berichten te onderscheiden, kon niet inloggen, nu lukt het wel en zie ik wat hotnews is

Bedankt voor de vermelding van defect en oorzaak, altijd interessante info h?

Veel rijgenot verder

Groetjes, Dream
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

In de rubriek FJR problemen kan men lezen hoe dit probleem bij mij definitief opgelost is.

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=976 Bericht van 13/3/2005

Maar ik vraag me af : is dit elektrisch probleem ook door Yamaha definief aangepakt op de laatste modellen ??
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

Dream,

Op dit forum was het mij al opgevallen in bepaalde topics dat jij een zeer verregaane technische kennis en kunde moet bezitten.
Het verbaasde mij dan eigenlijk ook een beetje dat er geen reactie van jou verscheen op mijn probleem(pje?), maar ja, daar kunnen legio redenen voor zijn.

In ieder geval bedankt voor je interesse !
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

THx Neok,

Amaai wat een leuk berichtje om te lezen :-) , maar ik ben ook maar een mens, 'k probeer steeds mijn best te doen, het steeds goed voor te hebben, de zaken steeds objectief te bekijken zelf wanneer ik mezelf op een fout moet wijzen :-), soms is het meeste ook al gezegd en op afstand kan het ook verdomd moeilijk zijn om nuttige info te geven, zeker wanneer het elekto omvat, een slippende koppeling zal iedereen waarnemen of vaststellen, maar een motor die niet start, kan simpel zijn maar ook zoekwerk, nadien is het altijd simpel als de reden gekend is :-)
Ik wou maar aantonen in dit geval is Dirkske zijn stokpaardje als geen ander " meten is weten "
Kan daar enkel aan toevoegen, meet nooit onbelast, je weet wel met zo'n universeel testertje, altijd met een belasting erbij
Simpel vb je meet een oplaadbaar AA batterij met tester 1,2 volt
Zet een lampje parallel op je meetklemmen, bij slechte of slecht geladen batterij zal je de spanning zo naar beneden zien vallen
Dat is ook zo met gecorrodeerde fiches, klemmen, verbindingen, enz..., je tester kan voldoende spanning meten maar onder belasting nihil ( wou dit toch nog eens meegeven )
Er waren idd diverse redenen waarom ik minder actief was
- In de zomermaanden ben ik hier veel minder
- Inloggen zelfs na 3 x lukte niet en dan is het voor mij ook moeilijk om allemaal die zwarte motokes aan te klikken en te zoeken naar nieuwe berichten :-)
- Mijn eigen stotter probleemke waarbij ik heel veel tijd en energie in gestoken heb
- Voorbereidingen van 2 reizen
- Aanvallen op deze site ( hackers ) waardoor berichten verloren gegaan zijn
- Ik die eens info vroeg en ze nauwelijks niet kreeg

Niet iedereen zou er voor uitkomen, ik speel open kaart, eerlijkst duurt het langst, niet elke reden is goed te keuren van mijn afwezigheid.
Maar nog steeds een pluim voor deze organisatie en alle mensen die het goed voor hebben met elkaar, wat als zij verstek zouden laten op een dag h?

Als laatste neok, noem het een tipje :-), wanneer ik terug eens moest slapen en je hebt ook graag van mij een opinie, maak me dan gewoon wakker met een standaard mailtje samen met de link van de topic, vr'ke neemt regelmatig de mails binnen

Groetjes en prettige zondag

Dream
Gesloten