elektrisch verstelbare ruit

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

sven

elektrisch verstelbare ruit

Bericht door sven »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al meteen een vraagje.

Telkenmale ik het contact van de FJR afzet, zakt de ruit automatisch naar de laagste stand. Zodoende dien ik elke keer bij het wegrijden de ruit terug te positioneren. :(

Is er een mogelijkheid om deze functie uit te schakelen. Ik wil dus de ruit kunnen bedienen met de schakelaar bij het rijden, doch als ik de motor afzet wil ik dat de ruit blijft staan. :!:

Alvast bedankt voor de hulpvaardige techniekers op het forum.

mvg, Sven
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Sven en welkom,

Volgens dat ik mij kan herinneren kan men zijn ruit op een bepaalde stand laten staan. Dit moet wel geprogrameerd worden in zijn geheugen, en dit dacht ik kan alleen de dealer. Maar hier op het forum zijn betere techneuten aanwezig en die zullen u ook nog wel raad geven.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hallo Sven,
Zoals Marcel schrijft is het mogelijk en Dirkske, Bart of ??n van de andere techneuten zal je hier eerstdaags wel een antwoord op geven. In ieder geval welkom op deze site.
Groeten

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
adriaan & monique
Clublid
Clublid

Bericht door adriaan & monique »

hallo sven.
die ruit in de oorspronkelijke staat laten staan kun je bij de dealer laten doen. is gewoon een draad verleggen achter het dashbord.
is maar een paar minuten werk.
heb dat bij de mijne ook laten doen in het begin bij jos dolfijn in wuustwezel.
en dan moet je de ruit gewoon manueel bedienen.
de groetjes en hoop je hiermee geholpen te hebben.
je hebt maar 1 leven.
wees er zuinig op.
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

kijk, hier staat het met wat fotookes
http://www.fjr1300.info/howto/stop.html
heb het niet gedaan, maar als ie ooit eens open moet...
* If it works, don't fix it *
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Niets programeren of draad verleggen, enkel draadlusconnector uittrekken onder je dashbord zoals beschreven op bovenstaande site en klaar is kees. Bang om er zelf aan te beginnen ==> kan altijd gedaan worden voor een kop koffie door een van onze techneuten uit uw buurt of op afspraak bij hen of u mits het een beetje moto-weer is :wink:

Firechief (??n van de techneuten :wink:)
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

FJR02,
Bedankt voor de uitleg. Ik ga mijn fiche eens moeten nakijken want mijn ruit komt soms niet terug naar de nulstand.
Mvg
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Bart ik dacht nochthans dat mijn dealer miij gezegd heeft dat men dat via de electronica (met codes )kan instellen. Zodanig dat bij stop of start het venster naar de ingestelde positie gaat. Mocht ik eens in de buurt van mijn dealer komen zal ik hem dat nog eens vragen.
Bart als men deze draadlusconnentor uittrekt kan men de ruit dan nog verder bedienen met de knop?
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Marcel,

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit mogelijk zou zijn en indien zo, zou ik dat graag weten. Op de manier dat ik het gedaan heb, dus de draadlusconnector uitgetrokken, werkt de knopverstelling nog steeds perfect en de ruit keert niet terug naar de beginstand.

Ben eventjes op de bovenstaande site gaan kijken om te checken, maar volgens mij gaat het hier nog over een oud model FJR, want de fiche die daar getoont wordt, komt niet overeen met diegene die ik uitgetrokken heb.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Rechterpaneeltje losmaken, er zit een klein dubbel wit stekkertje daar los te hangen, het verwijderbare gedeelte met de draadbrug eruit halen en klaar is kees.
Een ge-oefende hand haalt dat ding los zelfs zonder het paneeltje te verwijderen. (op voorwaarde dat de Jap die hem gemonteerd heeft, die colsonband niet te vast heeft aangetrokken :wink: ).
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

hallo mannen en vrouwkes natuurlijk :-)
mijn inbreng kan mss ook nuttig zijn
mijn vermoedens zijn dat dit niet kan geprogrammeerd worden, ik hoorde dat ook al vermelden, klink wel mooier dan te moeten zeggen gewoon een fiche uittrekken h?
enfin ik heb dit zelf ook aangepast bij het begin van de aankoop na eerst gevraagd te hebben hoe het moest h? aan mijn dealer
Maar pas op de modellen zullen reeds verschillen, ik kreeg ook de info gewoon fiche met brugje loshalen onder het dashbord, vond dit niet meteen, de beschermplaatjes losgemaakt en nog niks te vinden, na uiteindelijk lang zoeken door thv de ruit zelf het gelakte
afdekplaatje los te schroeven heb ik de bewuste fiche gevonden, aangezien er weinig plaats was moest ik dit met een lange bektang loshalen, of het nu een witte of zwarte fiche is weet ik niet meer, maar het was in ieder geval een zwart brugje als draad
Wat heb ik nog meer gedaan, heb het brugje doorgeknipt en 2 eindjes draad met krimpkous gesoldeerd en die met een schakelaar verbonden, gaatje boren in ??n van de beschermplaatjes en klaar was kees
Ik heb dus nu de mogelijkheid om te kiezen welke optie ik wil, automatisch omlaag zoals vroeger of manueel de stand die ik verkies

Zo hopende hierbij ook geholpen te hebben

Groetjes, Dream
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: elektrisch verstelbare ruit

Bericht door FJR-Freak Max »

sven schreef:Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al meteen een vraagje.
Alvast bedankt voor de hulpvaardige techniekers op het forum.

mvg, Sven
@ Sven :wink:

Welkom op ons stekje van de FJRijders :headbang: en zoals je kan zien hebben onze techniekers van wacht voor jou vraagje al een oplossing klaar h? :notworthy: , wat ze hier toch allemaal doen voor een simpel kopje koffie waar je normaal behoorlijk wat eurootjes kan voor neertellen :?

Tot hoors,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
sven

Bericht door sven »

Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie. Ik had het nooit verwacht. :) :)

Ik ga de motorfiets eens (de)monteren en alles eens bekijken. Ik hou jullie op de hoogte.

1000x thx,

Sven
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Svenn, als je je profiel verder invult, en een woonplaats vermeld, zal er vast en zeker wel iemand wel reageren met iets als "ik zie dat je niet ver van mij woont, als het niet lukt, kom er maar eens efkes mee langs" .

Dat is het idee achter de FJRijders-club.

:)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Even terug bovenvissen :

bovenstaande oplossingen blijken niet van toepassing op een model 2006.

Daar is de fiche aangepast en de draadbruggen vervangen door een soort ijzeren insteekplug die in de connector zit.
'k Heb deze plug eruit gepeuterd, maar dan werkt er niks meer (van de ruit welteverstaan). Ook al zitten experimenteren met in de connector verschillende draadbruggen te steken, maar geen enkele combinatie geeft het gewenste resultaat.

Anderzijds herinner ik mij ook dat mijn dealer vertelde dat de auto-functie van het scherm via de boordcomputer uitgeschakeld kan worden. Ga dit deze week dus laten doen.
Nil volentibus arduum
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Raketman, ge moet ander ne keer contact opnemen met Schockaert in Aalst.

Die bouwt de politie-FJR's om en bij ons velokes is die functie uitgeschakeld.
Ik vermoed dan ook dat ze het daar wel zullen weten :wink:
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Varadero schreef:Raketman, ge moet ander ne keer contact opnemen met Schockaert in Aalst.

Die bouwt de politie-FJR's om en bij ons velokes is die functie uitgeschakeld.
Ik vermoed dan ook dat ze het daar wel zullen weten :wink:
Kan best, maar bij mijn weten zijn de politie-FJR's 2005-modellen met het oude model fiche...
Nil volentibus arduum
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Ik heb bij de bestelling van de onze speciaal om het 06 model gevraagd, vandaar ook da ik ze nog niet heb (aanpassing van de radiobox ipv duozit duurde langer dan verwacht ... ander subframe van het nieuwe model, tss)

Na mijne cong?, da's binnen 2 weken laat ik je zeker weten of er ook bij onze moto's een oplossing gevonden is voor dit probleempje.
Ik zal bij 't roderen wel ne keer langs u passeren :wink:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Langskomen?

Als't in uniformke is uw boekske thuislaten h?. :shock:
Afbeelding
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Varadero schreef: Na mijne cong?, da's binnen 2 weken laat ik je zeker weten of er ook bij onze moto's een oplossing gevonden is voor dit probleempje.
Ik zal bij 't roderen wel ne keer langs u passeren :wink:
Ik peis da'k nu weet wie dadegij zijt :D
Nil volentibus arduum
Gesloten