Scherm

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

webcommerce
125 cc
125 cc

Scherm

Bericht door webcommerce »

Volgens mijn vriendin is mijn zoektocht naar het "ideale" scherm voor mijn FJR een obsessie... die denk ik ten einde is.
Ik heb gisteren een MRA VARIO screen gesloopt en het vario gedeelte overgezet op mijn standaard FJR (2005) scherm en het reslultaat is echt wel bevredigend. Scherm in de laagste stand en het vario stuk ook hou je een lekker windje op je schouders, met zowel het scherm als het vario stuk in de hoogste stand kan je vlotjes 180 aanhouden ZONDER gedonder op je helm! Mijn dealer (HP motoren in Turnhout) heeft dit vario stuk al op meerdere rijkswacht FJRs geplaatst...
Is wel een beetje zoek- en paswerk maar het resultaat is gewoon goed.
Het enige frusterende is dat net nu ik goed scherm heb het gaat beginnen sneeuwen!
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

euh ... MRA Vario scherm kennen we ... maar hoe komt "gesloopt" hier in ?

foto'tje om het duidelijk te maken ?

thx!
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Het interesseert mij ook wel om eens een fotootje te zien.
Zied uus weere, wi !
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Uitpakken met nen gouden tip zonder foto gaat niet h?!

Posten die handel! :D
Afbeelding
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

dirkske schreef:euh ... MRA Vario scherm kennen we ... maar hoe komt "gesloopt" hier in ?

foto'tje om het duidelijk te maken ?

thx!
Ik doe een gok:
Originele standaard Yam-ruit wordt normaal gesproken vervangen door MRA Varioscreen dat bestaat uit vast deel en verstelbaar deel
zie voorbeeld: http://www.mra.de/shop/index.php?main_p ... &pID=70945
Je "sloopt" het MRA verstelbare bovenste deel los van het onderste vaste deel.
In plaats van het MRA vaste deel neem je het originele standaard Yam-scherm. En op het standaardscherm monteer je het MRA verstelbare bovenste deel.

En Peter zal wel vertellen hoe het echt zit.

P.S.
Peter wanneer mag ik proefrijden met jouw MRA-combinatie ? :D

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
webcommerce
125 cc
125 cc

scherm

Het is inderdaad zoals Ruud zegt een combinatie van het originele FJR 2005 scherm en het vario-stuk van de MRA. Alleen is het niet het MRA scherm dat hij toont. Het vario-stuk van het scherm dat ik heb gebruikt lijkt meer op een laminar lip maar dan verstelbaar, veeeeel eleganter dus dan dat "dubbel" scherm. Saeng ( http://www.saeng.com/2117.htm ) heeft ook zo iets Wing-Tips genaamd, maar is nogal duur, het is wel volledig in alluminium en bij MRA in een soort plastic.
Fotootjes volgen dit weekend...
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
webcommerce
125 cc
125 cc

scherm foto's

Zoals beloofd een paar foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kan zien is het bovenste stukje verstelbaar, als je stilstaat welliswaar! Hierdoor kan je kiezen tussen een koelend windje of nagenoeg windstil... aangenamer met dit weer.
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

Dat lijkt op de oplossing van de Laminarlip en daar was ik heel tevreden over.
skippy
50 cc
50 cc

nieuw fjr rijder

Bericht door skippy »

sorry ben nog groen dus als ik iets dom vraag zeg maar he ?

ik heb nu een fjr gekocht met klein scherm is dit de oplossing?

ik ben nogal groot daaom meschien ook die aanpassing te doen of is het beter een grote scherm te kopen 2hands ?
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

@skippy,

in de club zijn er verschillende oplossingen door verschillende mensen geprobeerd. Kom bij volgende bijeenkomst eens kijken, dan kan je verschillende oplossingen vergelijken. En van de meeste eigenaars zal je wel eens mogen proberen wat het effect is.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: nieuw fjr rijder

Bericht door FJR-Freak Max »

skippy schreef:sorry ben nog groen dus als ik iets dom vraag zeg maar he ?

ik heb nu een fjr gekocht met klein scherm is dit de oplossing?

ik ben nogal groot daaom meschien ook die aanpassing te doen of is het beter een grote scherm te kopen 2hands ?
Hallo Skippy,

Als eerste wil ik zeggen dat hier geen domme vragen bestaan, enkel het antwoord dat je krijgt kan dom zijn :P

Voor het scherm of de bescherming tegen de wind zal je moeten ondervinden wat voor jou de beste oplossing zal zijn want dat is voor iedereen anders :?
Ikzelf heb altijd met de laminarlip gereden en was daar zeer tevreden over :hello1: :thumbleft:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Skippy,
Zoals mijn collega's al aanhaalden moet je er zelf achter komen wat de beste oplossing is voor jou. Velen zijn geholpen met een hoger scherm/laminarlip of andere en ik werd geholpen door het plaatsen van een lager scherm (type 2001 op een 2003) Zo zie je maar testen is weten

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

op mijn FJR zat een verhoogd scherm van Givi en ik was daar zeer tevreden over
de prijs valt ook mee vind ik :ongeveer een 75?

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

@skippy,

heb net v??r de winter een Givischerm aangekocht.
Tijdens de laatste weken is er een vrieskou geweest en had ik het Givischerm geplaatst. Op de hoogste stand van het scherm zat ik volledig uit wind met het hoofd, had ik geen last van koude rijwind en veel minder last van turbulentie dan met het origineel.
Bij mij gaat dit scherm er terug af van zodra we weer positieve temperaturen krijgen.

Serge
één van de vier, dartagnan
spider
Clublid
Clublid

givi scherm

Bericht door spider »

Hallo
de personen dat een givi scherm hebben zou jullie mij eens willen zeggen wat de bestelnummer is van bij RAd voor het model 2005 want ik zou mij zo ??n willen aanschaffen maar dan weet ik al als ik de nr ken dat ik juist ben zodat ik geen verkeerde kan krijgen :idea: :idea:

groeten ,Rudy
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Re: givi scherm

Bericht door FJRudi »

spider schreef:Hallo
de personen dat een givi scherm hebben zou jullie mij eens willen zeggen wat de bestelnummer is van bij RAd voor het model 2005 want ik zou mij zo ??n willen aanschaffen maar dan weet ik al als ik de nr ken dat ik juist ben zodat ik geen verkeerde kan krijgen :idea: :idea:

groeten ,Rudy
Rudy,

kijk eens op http://www.rad.be/nl/c/p/413 Ikzelf heb deze een paar weken op mijn 2005 model en ben er tevreden van.

greetz
Rudi
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

@ FJRudi,
Ok rudi had gekeken op de site van RAD maar was niet zeker dat het bestelnummer D134 ST wel juist was.omdat het jaartal van 2001 tot 2004 maar ging.
IK denk dan ook dat ik me zo een gaan aanschaffen.
Groetjes, Rudy
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

Rudy,

bij Rad gevraagd of dit ook wel voor de 2005 was en werd positief bevestigd.
De- en monteren van de schermen was op 5min geklaard.
Originele "kleine" scherm blijf ik sportiever vinden, maar comfort heeft zijn prijs. De wind zit nu vlak boven m'n helm.

cuc6
Rudi
edje
Clublid
Clublid

Re: Scherm

Bericht door edje »

webcommerce schreef:Volgens mijn vriendin is mijn zoektocht naar het "ideale" scherm voor mijn FJR een obsessie... die denk ik ten einde is.
Ik heb gisteren een MRA VARIO screen gesloopt en het vario gedeelte overgezet op mijn standaard FJR (2005) scherm en het reslultaat is echt wel bevredigend. Scherm in de laagste stand en het vario stuk ook hou je een lekker windje op je schouders, met zowel het scherm als het vario stuk in de hoogste stand kan je vlotjes 180 aanhouden ZONDER gedonder op je helm! Mijn dealer (HP motoren in Turnhout) heeft dit vario stuk al op meerdere rijkswacht FJRs geplaatst...
Is wel een beetje zoek- en paswerk maar het resultaat is gewoon goed.
Het enige frusterende is dat net nu ik goed scherm heb het gaat beginnen sneeuwen!
@Allen

Ik heb op het nederlandse fjr-forum gelezen dat het opzetstuk, waarvan sprake, los te verkrijgen is en nog wel in verschillende kleuren. Ik dacht wit en fum?

Grtjs
Eddy :P
Frank
50 cc
50 cc

Scherm

Bericht door Frank »

Hoi,

Ik ben sinds augustus de gelukkige eigenaar van een FJR model '04, :P :P :P en ben op zoek hoe ik de windbescherming iets kan verbeteren.
Ik ben 1.91 meter groot, en met het originele scherm in de hoogste stand bij iets hogere snelheden heb ik een zeer vervelend gebulder en zelfs geklop op mijn helm. Ook bij aanhoudende felle regen worden de mouwen van mijn vest drijfnat, met uiteindelijk als resultaat insijpelend vocht.
Ik heb alle gerelateerde items op dit forum reeds gelezen, maar wil me bij deze dus specifiek richten naar de iets grotere FJR-rijders, met de vraag voor welke betaalbare oplossing zij gekozen hebben (Laminar, Givi,...)

Ben dus ook vrij nieuw op dit forum, en heb al vele nuttige en interessante tips gelezen, waarvoor mijn dank aan allen.

Grtjs,

Frank
Gesloten