Scherm
Moderator: Abeloos
-
- 125 cc
Scherm
Volgens mijn vriendin is mijn zoektocht naar het "ideale" scherm voor mijn FJR een obsessie... die denk ik ten einde is.
Ik heb gisteren een MRA VARIO screen gesloopt en het vario gedeelte overgezet op mijn standaard FJR (2005) scherm en het reslultaat is echt wel bevredigend. Scherm in de laagste stand en het vario stuk ook hou je een lekker windje op je schouders, met zowel het scherm als het vario stuk in de hoogste stand kan je vlotjes 180 aanhouden ZONDER gedonder op je helm! Mijn dealer (HP motoren in Turnhout) heeft dit vario stuk al op meerdere rijkswacht FJRs geplaatst...
Is wel een beetje zoek- en paswerk maar het resultaat is gewoon goed.
Het enige frusterende is dat net nu ik goed scherm heb het gaat beginnen sneeuwen!
Ik heb gisteren een MRA VARIO screen gesloopt en het vario gedeelte overgezet op mijn standaard FJR (2005) scherm en het reslultaat is echt wel bevredigend. Scherm in de laagste stand en het vario stuk ook hou je een lekker windje op je schouders, met zowel het scherm als het vario stuk in de hoogste stand kan je vlotjes 180 aanhouden ZONDER gedonder op je helm! Mijn dealer (HP motoren in Turnhout) heeft dit vario stuk al op meerdere rijkswacht FJRs geplaatst...
Het enige frusterende is dat net nu ik goed scherm heb het gaat beginnen sneeuwen!
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
- den R1 zot
- Clublid
Ik doe een gok:dirkske schreef:euh ... MRA Vario scherm kennen we ... maar hoe komt "gesloopt" hier in ?
foto'tje om het duidelijk te maken ?
thx!
Originele standaard Yam-ruit wordt normaal gesproken vervangen door MRA Varioscreen dat bestaat uit vast deel en verstelbaar deel
zie voorbeeld: http://www.mra.de/shop/index.php?main_p ... &pID=70945
Je "sloopt" het MRA verstelbare bovenste deel los van het onderste vaste deel.
In plaats van het MRA vaste deel neem je het originele standaard Yam-scherm. En op het standaardscherm monteer je het MRA verstelbare bovenste deel.
En Peter zal wel vertellen hoe het echt zit.
P.S.
Peter wanneer mag ik proefrijden met jouw MRA-combinatie ?

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
-
- 125 cc
scherm
Het is inderdaad zoals Ruud zegt een combinatie van het originele FJR 2005 scherm en het vario-stuk van de MRA. Alleen is het niet het MRA scherm dat hij toont. Het vario-stuk van het scherm dat ik heb gebruikt lijkt meer op een laminar lip maar dan verstelbaar, veeeeel eleganter dus dan dat "dubbel" scherm. Saeng ( http://www.saeng.com/2117.htm ) heeft ook zo iets Wing-Tips genaamd, maar is nogal duur, het is wel volledig in alluminium en bij MRA in een soort plastic.
Fotootjes volgen dit weekend...
Fotootjes volgen dit weekend...
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
-
- 125 cc
scherm foto's
Zoals beloofd een paar foto's.

Zoals je kan zien is het bovenste stukje verstelbaar, als je stilstaat welliswaar! Hierdoor kan je kiezen tussen een koelend windje of nagenoeg windstil... aangenamer met dit weer.

Zoals je kan zien is het bovenste stukje verstelbaar, als je stilstaat welliswaar! Hierdoor kan je kiezen tussen een koelend windje of nagenoeg windstil... aangenamer met dit weer.
nieuw fjr rijder
sorry ben nog groen dus als ik iets dom vraag zeg maar he ?
ik heb nu een fjr gekocht met klein scherm is dit de oplossing?
ik ben nogal groot daaom meschien ook die aanpassing te doen of is het beter een grote scherm te kopen 2hands ?
ik ben nogal groot daaom meschien ook die aanpassing te doen of is het beter een grote scherm te kopen 2hands ?
@skippy,
in de club zijn er verschillende oplossingen door verschillende mensen geprobeerd. Kom bij volgende bijeenkomst eens kijken, dan kan je verschillende oplossingen vergelijken. En van de meeste eigenaars zal je wel eens mogen proberen wat het effect is.
in de club zijn er verschillende oplossingen door verschillende mensen geprobeerd. Kom bij volgende bijeenkomst eens kijken, dan kan je verschillende oplossingen vergelijken. En van de meeste eigenaars zal je wel eens mogen proberen wat het effect is.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Re: nieuw fjr rijder
Hallo Skippy,skippy schreef:sorry ben nog groen dus als ik iets dom vraag zeg maar he ?
Als eerste wil ik zeggen dat hier geen domme vragen bestaan, enkel het antwoord dat je krijgt kan dom zijn

Voor het scherm of de bescherming tegen de wind zal je moeten ondervinden wat voor jou de beste oplossing zal zijn want dat is voor iedereen anders

Ikzelf heb altijd met de laminarlip gereden en was daar zeer tevreden over

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Skippy,
Zoals mijn collega's al aanhaalden moet je er zelf achter komen wat de beste oplossing is voor jou. Velen zijn geholpen met een hoger scherm/laminarlip of andere en ik werd geholpen door het plaatsen van een lager scherm (type 2001 op een 2003) Zo zie je maar testen is weten
Julle
Zoals mijn collega's al aanhaalden moet je er zelf achter komen wat de beste oplossing is voor jou. Velen zijn geholpen met een hoger scherm/laminarlip of andere en ik werd geholpen door het plaatsen van een lager scherm (type 2001 op een 2003) Zo zie je maar testen is weten
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
@skippy,
heb net v??r de winter een Givischerm aangekocht.
Tijdens de laatste weken is er een vrieskou geweest en had ik het Givischerm geplaatst. Op de hoogste stand van het scherm zat ik volledig uit wind met het hoofd, had ik geen last van koude rijwind en veel minder last van turbulentie dan met het origineel.
Bij mij gaat dit scherm er terug af van zodra we weer positieve temperaturen krijgen.
Serge
heb net v??r de winter een Givischerm aangekocht.
Tijdens de laatste weken is er een vrieskou geweest en had ik het Givischerm geplaatst. Op de hoogste stand van het scherm zat ik volledig uit wind met het hoofd, had ik geen last van koude rijwind en veel minder last van turbulentie dan met het origineel.
Bij mij gaat dit scherm er terug af van zodra we weer positieve temperaturen krijgen.
Serge
één van de vier, dartagnan
givi scherm
Hallo
de personen dat een givi scherm hebben zou jullie mij eens willen zeggen wat de bestelnummer is van bij RAd voor het model 2005 want ik zou mij zo ??n willen aanschaffen maar dan weet ik al als ik de nr ken dat ik juist ben zodat ik geen verkeerde kan krijgen

groeten ,Rudy
de personen dat een givi scherm hebben zou jullie mij eens willen zeggen wat de bestelnummer is van bij RAd voor het model 2005 want ik zou mij zo ??n willen aanschaffen maar dan weet ik al als ik de nr ken dat ik juist ben zodat ik geen verkeerde kan krijgen

groeten ,Rudy
- FJRudi
- 500 cc
- Contacteer:
Re: givi scherm
Rudy,spider schreef:Hallo
de personen dat een givi scherm hebben zou jullie mij eens willen zeggen wat de bestelnummer is van bij RAd voor het model 2005 want ik zou mij zo ??n willen aanschaffen maar dan weet ik al als ik de nr ken dat ik juist ben zodat ik geen verkeerde kan krijgen![]()
groeten ,Rudy
kijk eens op http://www.rad.be/nl/c/p/413 Ikzelf heb deze een paar weken op mijn 2005 model en ben er tevreden van.
greetz
Rudi
Re: Scherm
@Allenwebcommerce schreef:Volgens mijn vriendin is mijn zoektocht naar het "ideale" scherm voor mijn FJR een obsessie... die denk ik ten einde is.
Ik heb op het nederlandse fjr-forum gelezen dat het opzetstuk, waarvan sprake, los te verkrijgen is en nog wel in verschillende kleuren. Ik dacht wit en fum?
Grtjs
Eddy

Scherm
Hoi,
Ik ben sinds augustus de gelukkige eigenaar van een FJR model '04,
en ben op zoek hoe ik de windbescherming iets kan verbeteren.
Ik ben 1.91 meter groot, en met het originele scherm in de hoogste stand bij iets hogere snelheden heb ik een zeer vervelend gebulder en zelfs geklop op mijn helm. Ook bij aanhoudende felle regen worden de mouwen van mijn vest drijfnat, met uiteindelijk als resultaat insijpelend vocht.
Ik heb alle gerelateerde items op dit forum reeds gelezen, maar wil me bij deze dus specifiek richten naar de iets grotere FJR-rijders, met de vraag voor welke betaalbare oplossing zij gekozen hebben (Laminar, Givi,...)
Ben dus ook vrij nieuw op dit forum, en heb al vele nuttige en interessante tips gelezen, waarvoor mijn dank aan allen.
Grtjs,
Frank
Ik ben sinds augustus de gelukkige eigenaar van een FJR model '04,

Ik ben 1.91 meter groot, en met het originele scherm in de hoogste stand bij iets hogere snelheden heb ik een zeer vervelend gebulder en zelfs geklop op mijn helm. Ook bij aanhoudende felle regen worden de mouwen van mijn vest drijfnat, met uiteindelijk als resultaat insijpelend vocht.
Ik heb alle gerelateerde items op dit forum reeds gelezen, maar wil me bij deze dus specifiek richten naar de iets grotere FJR-rijders, met de vraag voor welke betaalbare oplossing zij gekozen hebben (Laminar, Givi,...)
Ben dus ook vrij nieuw op dit forum, en heb al vele nuttige en interessante tips gelezen, waarvoor mijn dank aan allen.
Grtjs,
Frank