Doorrijden

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
yami
50 cc
50 cc

Doorrijden

Bericht door yami »

Yo de mannen,

Ik weet dat er middeltjes bestaan waarmee je je motor kan inspuiten/invrijven voor een bescherming tegen straatvuil, lees strooizout. Dat laat je dan de hele winter zitten en in het voorjaar kun je het met een goede ontvetter verwijderen. Nu is bij de vraag; welke middeltjes bestaaan er zou al? Ik heb er geen flauw idee van.

Alvast bedankt

Yami
Yamaha........Yami!
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Ed vollegaas »

yami
ik gebruik METAFLUX dat ik koop bij mijn dealer, kost ongeveer 11?
mijn maat gebruikt een produkt van HEIN GERICKE en is er ook tevreden van, kostprijs idem en ik denk dat er nog wel een aantal andere produkten bestaan.

Greetz Ed

D'ont drink and drive if you can smoke and fly
ma2412@SCARLET
50 cc
50 cc

Bericht door ma2412@SCARLET »

Ik gebruik siliconespray gekocht in de Aldi. Ik spuit er de wielen, uitlaten enz van de moto mee in. Ik poets mijn moto dan ongeveer om de drie weken (telkens een spuitbus heb ik nodig). Ik rij elke dag met de moto naar mijn werk, ook dus als er is gestrooid. Ik moet zeggen dat de siliconespray heel doeltreffend is en goedkoop.
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

WD 40 is nog beter dan silic volgens mijn ervaring.
Gunner

Bericht door Gunner »

Ik gebruik WD 40, 't stinkt alleen een beetje de eerste dagen :roll:
Als ik merk dat er weer eens teveel zout op de weg ligt dan spoel ik als ik thuis kom direct de motor af, 'k droog hem en spuit opnieuw een laagje WD40.
Het enige wat echt nog afziet zijn mijn schijfremmen (verkleuring)
CU
Dr
yami
50 cc
50 cc

Bericht door yami »

He manne,

Bedankt voor de reactie's. Ik denk dat ik is een keer op zoek ga naar metaflux. Dat kan je tot volgende winter laten zitten en dat is eigenlijk een beetje de bedoeling. Lekker niet kuisen tot volgend jaar. Bedankt voor juliie reactie's.

Yami
Yamaha........Yami!
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Ed vollegaas »

Inderdaad yami gedurende +/- 5 maanden niet kuisen en lekker vies rondrijden. Na 2 maanden is je motor niet meer om aan te zien. Na de strooiperiode wel poetsen met ontvetter of wasprodukt maar dan puur. Anders krijg je die smurie er niet af.
Als je de velgen inspuit wel je remschijven afdekken of achteraf ontvetten met aceton of iets dergelijk.
Bij MTS in Londerzeel verkopen ze METAFLUX.
Greetz Ed

D'ont drink and drive if you can smoke and fly
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Yami,

zie onder archief :arrow: 'strooizout en de motor'

grtz
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Mijne blauwe staat helemaal gesimoniseerd onder een wit laken te wachten op een nieuw baasje . :lol: Triestig om zien hoor . :cry:
Ik kwam er bijna nooit mee buiten als het regende of wanneer er vetzakkerij gestrooid werd op de weg . Eigenlijk , maar da blijft onder ons , werd dat tweewielerke beter gesoigneerd dan mijn echtgenote . :lol:
Mijn gezond verstand zegt , buiten met dat ding maar m'n gevoelens denken wel anders hoor .
Maar soit , dit is off-topic-emogelul .
Ik gebruikte nooit produkten , alleen heel veel simoniseerprodukten .
Ik begrijp best dat die echte die-hards op zoek zijn naar de meest geschikte produkten om hun troeteldiertje te beschermen tegen de barre winterse invloeden . Ik doe hetzelfde voor mijne mountainbike , die moet het onder alle omstandigheden wel kunnen , geen medelijden dan . Wij gebruiken dezelfde produkten dan bovenstaand vermeld .

groetjes ,

Erik
Gesloten