Intercom

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

fjrbakkerken
125 cc
125 cc

Bericht door fjrbakkerken »

ik zal proberen er te zijn maar kan nog niets definitief
zeggen
maar laat zeker nog iets weten
:lol:
groetjes den bakker en de bakkerin
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Dirkske,
bedankt voor de tip. 'k Had gezien dat men dit voor het alarm ook gedaan heeft maar had er niet bij stilgestaan dat dit ook voor de intercom het best zou zijn.

En voor het verlof; may the winds ride with you !
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

van vanachteren liefst zekers ? :wink:
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

eender van waar, als we maar kunnen bollen
Waar is 'em?
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

voila,
ge?nstalleerd en getest.
Ziet (hoort) er vrij goed uit maar bij hogere snelheden (in feite zelfs al vanaf 70km) slaat het systeem aan en hoor ik het geluid, dat ik normaal zo ie zo heb in de helm, nog es versterkt via de headset.
Ik heb de VOX al minder gezet maar het ding slaat toch nog steeds aan zonder dat er iets gezegd wordt (blijkbaar op de luchtverplaatsing in de help) (en met gesloten helm).
Ik heb het luchtinvoer kanaal voor de mond al es afgekleefd maar dit help niet.

Is dit een normaal fenomeen?
Uiteindelijk is de klank zeer goed maar het gebulder op de achtergrond is toch vrij storend).
Geert
Waar is 'em?
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Geert , mijn VOX werkt zodanig 'goed' dat op maximale onderdrukking ik zelfs het systeem niet ge-activeerd kan krijgen, zelfs als ik h??l hard roep. De plaatsing, hoek, afstand tot de mond, is van zeer groot belang.
Blijven experimenteren ! Zo van op afstand via mail wat tips geven is niet zo evident, maar ik probeer toch maar. Ik heb zelf ongeveer 2 maand gepruld totdat het systeem perfect naar mijn goesting was. Ik kan probleemloos +200 km/u rijden ( in Duitsland h? mannen ! :lol: ) zonder dat het systeem aanslaat, en toch probleemloos kunnen babbelen.
Succes !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Weet iemand waar men extra 'moesjes' kan kopen om over het microfoontje te plaatsen?
Waar is 'em?
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Geert,

Kan bij alle 'autocom' verdelers aangekocht worden maar ik heb ook wel zo'n setje liggen.

Groeten,
Seabiker
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

zal es horen waar ik de autocom gekocht heb. Ik dacht dat er misschien alternatieven waren die men ergens in een electronica/andere winkel kon kopen.
PS: 'k ben met het rotding (de microfoon) blijven hangen aan een velcro strip en het beetje stof dat erop zat is praktisch volledig weg.
Waar is 'em?
Mawk

Bericht door Mawk »

Zeg, voor dit wind probleem ....

bent u zeker dat de microphoon goed geplaats is ?
Ik meen : de microfoon heeft twee zeiden: een moet naast de mond zijn (om naar u te luisteren) en de andere zijde is voor het lawaai te luisteren.

Als de microfoon omgekeerd geplaats, de toestel denkt dat uw stem de lawaai is :-/

Probeer maar uw microfoon te omkeren
Nashke
50 cc
50 cc

Bericht door Nashke »

Hallo allemaal.

Ben ook een FJR rijder en op verkenning naar extra informatie.
Heb een autocom Pro aangekocht en wil hier ook graag mijn bevindingen delen.

1. Wanneer de VOX regeling helemaal "dicht" staat is het inderdaad niet meer mogelijk met elkaar te praten.
2. Heel belngrijk is dus een juiste afregeling, maar nog belangrijker de juiste positie van de microfoon. De lichtbeige kant naar de mond gericht en zo dicht mogelijk er voor. Een eenvoudig trukje is je lippen tuiten (zoals een zoen geven) en dan moet de microfoon er juist voor zitten en liefst zelfs raken.
3. Normaal gesproken neemt de Autocom geen stroom meer af wanneer de stekker van de bestuurder (langste van de twee) wordt uitgetrokken. (automatic power off), nogthans is het raadzaam om een voeding af te takken na het contact. De voeding van het alarm is een mogelijkheid, die van het achterlicht een andere, die in bepaalde gevallen toelaat de intercom af te zetten (licht even uitdoen), wanneer je bvb naar je maat schreeuwt dat je dorst hebt of wil stoppen, zonder dat je bijrijdster op je helm slaat omdat ze doof wordt van je geschreeuw in haar helm. :D
4. Indien het windgeruis blijft aanhouden zelfs na juiste inregeling van de VOX en na juiste positie van de microfoorn, kan je nog altijd een "oen face conversion kit, part 43" gebruiken. Hiervoor trk je een extra stukje mouse over de micro, met goed resultaat.

hopelijk hebben jullie hier iets aan, allemaal eigen ondervinding, maar dus niet per definitie voor iedereen hetzelfde resultaat.
Groeten en nog veel rij en knutselplezier

Nashke
fJER

Bericht door fJER »

dirkske schreef:Bedrading loopt onder de tank door, is gemakkellijk zelf te installeren.
Meer specifieke uitlef, info of foto's op aanvraag.
Ik heb alles geinstalleerd. Zit nog even te dubben over de aansluiting an de kabels. Fichehouders zijn besteld.
Ik wil de rijders-kabel toch eigenlijk voorop bij het stuur, of anders aan de linkerzijde op het zwarte zijpaneeltje. Heb jij een suggestie??
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Linkerkant is prima, net onder het opbergvakje. Maar 1 globale opmerking : monteer de fichen zodanig, zodat ze bij "niet-in-gebruik" horizontaal , of nog beter naar beneden wijzen. Om vacht, condens, water te weren zodat het niet in de 7-pins aansluiting kan blijven staan.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Wie kan dat voor mij installeren ? Ik heb twee linkerhanden en durf er niet aan beginnen. Dat moet niet gratis zijn hoor, ik wil er gerust voor betalen. Liefst een complete installatie intercom-gsm-gps-bike2bike.
Als je niet wil betaald worden, tegen een wederdienst waar ik mijn handen niet voor moet gebruiken kan ook. Ik ben programmeur, een programma schrijven om de lotto te winnen of zo :wink: kan ik altijd voor u doen. Of uw vrouwtje eens goed verwennen (ik bedoel de vaat komen doen en de ruiten wassen...) kan ook al.
Laatst gewijzigd door Gobelijn op 22 okt 2004, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Leonardo,
ge kent de weg :wink:
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Amaai dirkske, jij zit precies aan uw computer te wachten tot er iemand wil geholpen worden, dat was antwoord binnen de minuut :shock: :fleswijn:
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Leo, k'zit op m'n stekske hier ?, de radio's draaien,
de pc's zoemen, en dan kom ik toch zeer regelmatig een blik werpen
op de fjrijders.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Wetsnoop

Bericht door Wetsnoop »

Als ik mij niet vergis, is er een special voor communicatie op de motor in de Motoren & Toerisme volgende / deze maand (november 04)
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Mijn autocom heeft de geest gegeven. Deze namiddag een toertje gedaan met mijn zoon, en halfweg kregen we plots geen geluid meer. Thuisgekomen heb ik naar de oorzaak gezocht en gevonden. De kabel van de duo zat geklemd tussen het zadel en daar is nu een scheurtje in dat waarschijnlijk een kortsluiting veroorzaakt.
Voor de anderen : oppassen dat jullie dat ook niet overkomt.
En voor mij : weet er iemand of dat daardoor heel de autocom om zeep is, of kan dat terug hersteld worden ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

[b][size=150]Leonardo da Voetsky[/size][/b] schreef:Mijn autocom heeft de geest gegeven. Deze namiddag een toertje gedaan met mijn zoon, en halfweg kregen we plots geen geluid meer. Thuisgekomen heb ik naar de oorzaak gezocht en gevonden. De kabel van de duo zat geklemd tussen het zadel en daar is nu een scheurtje in dat waarschijnlijk een kortsluiting veroorzaakt.
Voor de anderen : oppassen dat jullie dat ook niet overkomt.
En voor mij : weet er iemand of dat daardoor heel de autocom om zeep is, of kan dat terug hersteld worden ?
Hoi Leo,

HAPPY NEWYEAR :D :D
Volgens mij heb jij meer verstand van .... dan van Autocom-kabels.
Eerst spullen vergeten bij het inbouwen en dan nu dit.

Dinsdagmorgen breng ik mijn brommer bij de dealer voor 45.000 km beurt. Zal gelijk informeren of dit onder (Belgische) garantie valt :wink:.
Indien geen garantie dan probeer ik te achterhalen of losse duo-kabel te koop is, en of deze ook zelf is te vervangen.
Het lijkt mij niet dat de gehele Autocom om zeep is (alhoewel bij jou weet je het nooit met technische zaken :lol: )
Je hoort het resultaat op de nieuwsjaarborrel.

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Gesloten