Cursus Wegkapitein
Moderator: Abeloos
Cursus Wegkapitein
Collega's,
Er zijn weer 2 mogelijkheden om het brevet "wegkapitein" te behalen.
* op zondag 23 juli, via M-R-V, te Herentals , kostprijs 50 euro (zonder middagmaal).
* op zaterdag 30 september via CVM te Tongeren, kostprijs 75/90 euro (wel/niet in clubverband, met middagmaal).
Voor beiden : plaatsen zijn beperkt !
Verdere info op verzoek.
Er zijn weer 2 mogelijkheden om het brevet "wegkapitein" te behalen.
* op zondag 23 juli, via M-R-V, te Herentals , kostprijs 50 euro (zonder middagmaal).
* op zaterdag 30 september via CVM te Tongeren, kostprijs 75/90 euro (wel/niet in clubverband, met middagmaal).
Voor beiden : plaatsen zijn beperkt !
Verdere info op verzoek.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Re: Cursus Wegkapitein
Dirkske,dirkske schreef: * op zondag 23 juli, via M-R-V, te Herentals , kostprijs 50 euro (zonder middagmaal).
Moet dit geen 100 ? zijn en 2 juli, volgens hun site ?
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Hey Dirk,
't Is misschien een domme vraag van mij, maar wat houdt dat nu precies allemaal in "Wegkapitein" zijn.
Gaat dit alleen over de verkeersregels en motorbeheersing, of komt er meer bij kijken.
En wat kan (en/of moet) je allemaal doen eenmaal je wegkapitein bent?
Misschien kan je met een klein woordje uitleg wel een aantal mensen over de streep trekken.
Greetz,
Wimme 4
't Is misschien een domme vraag van mij, maar wat houdt dat nu precies allemaal in "Wegkapitein" zijn.
Gaat dit alleen over de verkeersregels en motorbeheersing, of komt er meer bij kijken.
En wat kan (en/of moet) je allemaal doen eenmaal je wegkapitein bent?
Misschien kan je met een klein woordje uitleg wel een aantal mensen over de streep trekken.
Greetz,
Wimme 4
If the shit fits, wear it !
- den R1 zot
- Clublid
MRV stelt de cursus "wegkapitein" uitzonderlijk voor aan uitzonderlijke voorwaarden, op een uitzonderlijke datum van 23 juli 2006.
Die datum is er gekomen op verzoek van www.mobiele-seingevers.be , en er zijn nog plaatsen vrij in de cursus.
Er is geen enkele verplichting om aan te sluiten bij mobiele-seingevers, het is een mooie kans om tegen 50% reductie de cursus te kunnen volgen.
Als je de mensen en het enthousiasme van mobiele-seingevers kent, zul je vast en zeker wel eens met ons meerijden.
Maar, niemand houdt je tegen om alvast op 2 juli te gaan, maar dan moet je inschrijven via MRV zelf.
Wie hier interesse voor heeft stuurt me zo snel mogelijk zijn bevestiging naar info@mobiele-seingevers.be en stort het bedrag op rekening 083-4138781-85 op naam van Mobiele Seingevers.
Zet er maar in de mail bij dat je hier via FJRijders bent gekomen.
Dus, zondag 2 juli via MRV inschrijven,
zondag 23 juli via mobiele seingevers inschrijven,
don't mix up
Het zou een beetje te ver leiden om de cursus "wegkapitein" uit de doeken te doen, maar kort komt het op dit neer : een wegkapitein waakt over het goede verloop van de rit. Da's een vlag die een grote lading dekt, en het takenpakket en de verantwoordelijkheid is dan soms ook even groot.
Een degelijke kennis van het Verkeersreglement is een eerste vereiste, en je moet je motor natuurlijk perfect onder controle hebben.
Een aantal praktische proeven zullen dit moeten staven, een wegkapitein die staat te sukkelen temidden een druk kruispunt is een blaam voor alle wegkapiteins, en een smet op het blazoen van de zo al genoeg geteisterde reputatie van de motorrijders.
Die datum is er gekomen op verzoek van www.mobiele-seingevers.be , en er zijn nog plaatsen vrij in de cursus.
Er is geen enkele verplichting om aan te sluiten bij mobiele-seingevers, het is een mooie kans om tegen 50% reductie de cursus te kunnen volgen.
Als je de mensen en het enthousiasme van mobiele-seingevers kent, zul je vast en zeker wel eens met ons meerijden.
Maar, niemand houdt je tegen om alvast op 2 juli te gaan, maar dan moet je inschrijven via MRV zelf.
Wie hier interesse voor heeft stuurt me zo snel mogelijk zijn bevestiging naar info@mobiele-seingevers.be en stort het bedrag op rekening 083-4138781-85 op naam van Mobiele Seingevers.
Zet er maar in de mail bij dat je hier via FJRijders bent gekomen.
Dus, zondag 2 juli via MRV inschrijven,
zondag 23 juli via mobiele seingevers inschrijven,
don't mix up

Het zou een beetje te ver leiden om de cursus "wegkapitein" uit de doeken te doen, maar kort komt het op dit neer : een wegkapitein waakt over het goede verloop van de rit. Da's een vlag die een grote lading dekt, en het takenpakket en de verantwoordelijkheid is dan soms ook even groot.
Een degelijke kennis van het Verkeersreglement is een eerste vereiste, en je moet je motor natuurlijk perfect onder controle hebben.
Een aantal praktische proeven zullen dit moeten staven, een wegkapitein die staat te sukkelen temidden een druk kruispunt is een blaam voor alle wegkapiteins, en een smet op het blazoen van de zo al genoeg geteisterde reputatie van de motorrijders.
N 51°6.165 E 4°20.060

- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Spijtig genoeg zal ik er dan niet kunnen bij zijn
want dan zijn we met verlof naar het zwarte Woud
Aan degenen die wel van de partij kunnen zijn zou ik zeggen dat ze dit niet mogen laten liggen want het is telkens de moeite om deel te nemen en dit voor je eigen en andermans veiligheid
Maak er daar in iedergeval een gezellige dag van he gasten, je hebt wel ??n voordeel....... met den Arthur in de buurt is dat geen probleem
Max

Aan degenen die wel van de partij kunnen zijn zou ik zeggen dat ze dit niet mogen laten liggen want het is telkens de moeite om deel te nemen en dit voor je eigen en andermans veiligheid

Maak er daar in iedergeval een gezellige dag van he gasten, je hebt wel ??n voordeel....... met den Arthur in de buurt is dat geen probleem

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Hey Dirk,
ik heb me ingeschreven voor de cursus op 23 juli via http://www.mobiele-seingevers.be/
Tot dan,
Serge
ik heb me ingeschreven voor de cursus op 23 juli via http://www.mobiele-seingevers.be/
Tot dan,
Serge
één van de vier, dartagnan
Ha de MaxFJR-Freak Max schreef:Spijtig genoeg zal ik er dan niet kunnen bij zijnwant dan zijn we met verlof naar het zwarte Woud
![]()
Aan degenen die wel van de partij kunnen zijn zou ik zeggen dat ze dit niet mogen laten liggen want het is telkens de moeite om deel te nemen en dit voor je eigen en andermans veiligheid![]()
Maak er daar in iedergeval een gezellige dag van he gasten, je hebt wel ??n voordeel....... met den Arthur in de buurt is dat geen probleem![]()
![]()
![]()
Max
Als alles goed gaat zwerven wij daar ook rond die datum rond. Misschien passeren we elkaar wel????
Grtjs
Edje

Ik heb meegedaan aan die cursus van mrv in't voorjaar, goede cursus, slechte cursist.. Ik vind dat ik van sommige zaken nog te weinig kaas heb gegeten, ik ga eerst diezelfde cusrus nog eens overdoen, en pas als ik mij zeker genoeg voel, die cursus bochtjes pakken en misschien volgend jaar die van wegkapertein.
Maar wel veel succes gewenst aan de deelnemers, mischien kom ik wel af om te suporteren, 't is maar een paar kilometer van mijn deur.
Maar wel veel succes gewenst aan de deelnemers, mischien kom ik wel af om te suporteren, 't is maar een paar kilometer van mijn deur.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.