Cursus Wegkapitein

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Cursus Wegkapitein

Bericht door dirkske »

Collega's,

Er zijn weer 2 mogelijkheden om het brevet "wegkapitein" te behalen.

* op zondag 23 juli, via M-R-V, te Herentals , kostprijs 50 euro (zonder middagmaal).
* op zaterdag 30 september via CVM te Tongeren, kostprijs 75/90 euro (wel/niet in clubverband, met middagmaal).

Voor beiden : plaatsen zijn beperkt !
Verdere info op verzoek.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: Cursus Wegkapitein

Bericht door In Extremo »

dirkske schreef: * op zondag 23 juli, via M-R-V, te Herentals , kostprijs 50 euro (zonder middagmaal).
Dirkske,
Moet dit geen 100 ? zijn en 2 juli, volgens hun site ?

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Hallo Dirk ,

Ik wil mij inschrijven voor 23 juli , hoe gebeurd de betaling ?

P.S nog geen PTT :cry:

See ya.
Afbeelding
Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Wimme 4 »

Hey Dirk,

't Is misschien een domme vraag van mij, maar wat houdt dat nu precies allemaal in "Wegkapitein" zijn.
Gaat dit alleen over de verkeersregels en motorbeheersing, of komt er meer bij kijken.
En wat kan (en/of moet) je allemaal doen eenmaal je wegkapitein bent?

Misschien kan je met een klein woordje uitleg wel een aantal mensen over de streep trekken.

Greetz,

Wimme 4
If the shit fits, wear it !
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

23 Juli met MRV zie ik wel zitten.

Ocharme den Arthur.... :wink:
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

MRV stelt de cursus "wegkapitein" uitzonderlijk voor aan uitzonderlijke voorwaarden, op een uitzonderlijke datum van 23 juli 2006.
Die datum is er gekomen op verzoek van www.mobiele-seingevers.be , en er zijn nog plaatsen vrij in de cursus.

Er is geen enkele verplichting om aan te sluiten bij mobiele-seingevers, het is een mooie kans om tegen 50% reductie de cursus te kunnen volgen.
Als je de mensen en het enthousiasme van mobiele-seingevers kent, zul je vast en zeker wel eens met ons meerijden.
Maar, niemand houdt je tegen om alvast op 2 juli te gaan, maar dan moet je inschrijven via MRV zelf.

Wie hier interesse voor heeft stuurt me zo snel mogelijk zijn bevestiging naar info@mobiele-seingevers.be en stort het bedrag op rekening 083-4138781-85 op naam van Mobiele Seingevers.
Zet er maar in de mail bij dat je hier via FJRijders bent gekomen.

Dus, zondag 2 juli via MRV inschrijven,
zondag 23 juli via mobiele seingevers inschrijven,
don't mix up :wink:

Het zou een beetje te ver leiden om de cursus "wegkapitein" uit de doeken te doen, maar kort komt het op dit neer : een wegkapitein waakt over het goede verloop van de rit. Da's een vlag die een grote lading dekt, en het takenpakket en de verantwoordelijkheid is dan soms ook even groot.
Een degelijke kennis van het Verkeersreglement is een eerste vereiste, en je moet je motor natuurlijk perfect onder controle hebben.
Een aantal praktische proeven zullen dit moeten staven, een wegkapitein die staat te sukkelen temidden een druk kruispunt is een blaam voor alle wegkapiteins, en een smet op het blazoen van de zo al genoeg geteisterde reputatie van de motorrijders.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Ik ben er ook bij op 23 juli !

thx, Dirkske.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Spijtig genoeg zal ik er dan niet kunnen bij zijn :( want dan zijn we met verlof naar het zwarte Woud :P

Aan degenen die wel van de partij kunnen zijn zou ik zeggen dat ze dit niet mogen laten liggen want het is telkens de moeite om deel te nemen en dit voor je eigen en andermans veiligheid :!:

Maak er daar in iedergeval een gezellige dag van he gasten, je hebt wel ??n voordeel....... met den Arthur in de buurt is dat geen probleem :lol: :lol: :wink:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hey Dirk,

ik heb me ingeschreven voor de cursus op 23 juli via http://www.mobiele-seingevers.be/

Tot dan,

Serge
één van de vier, dartagnan
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ik ben erg ge?nteresseerd mar wij vertrekken op 22 juli naar ???? is nog niet beslist

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJR-Freak Max schreef:Spijtig genoeg zal ik er dan niet kunnen bij zijn :( want dan zijn we met verlof naar het zwarte Woud :P

Aan degenen die wel van de partij kunnen zijn zou ik zeggen dat ze dit niet mogen laten liggen want het is telkens de moeite om deel te nemen en dit voor je eigen en andermans veiligheid :!:

Maak er daar in iedergeval een gezellige dag van he gasten, je hebt wel ??n voordeel....... met den Arthur in de buurt is dat geen probleem :lol: :lol: :wink:

Max 8)
Ha de Max

Als alles goed gaat zwerven wij daar ook rond die datum rond. Misschien passeren we elkaar wel????

Grtjs
Edje :P
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ik heb meegedaan aan die cursus van mrv in't voorjaar, goede cursus, slechte cursist.. Ik vind dat ik van sommige zaken nog te weinig kaas heb gegeten, ik ga eerst diezelfde cusrus nog eens overdoen, en pas als ik mij zeker genoeg voel, die cursus bochtjes pakken en misschien volgend jaar die van wegkapertein.
Maar wel veel succes gewenst aan de deelnemers, mischien kom ik wel af om te suporteren, 't is maar een paar kilometer van mijn deur.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Pakske
75 cc
75 cc

Bericht door Pakske »

Heb ook nog een aanvraag gedaan ...... maar te laat, de cursus is volzet.
Indien er iemand door onverwachte omstandigheden niet naar de cursus kan gaan, dan wil ik gerust zijn plaats innemen :wink:

Groeten,
Pakske
Arthur 2

Bericht door Arthur 2 »

Even om te melden dat op zondag 29 oktober de laatste MRV cursus "wegkapitein" van 2006 zal gegeven worden, leden van de fjr rijders kunnen hieraan extra voordelig aan mee doen. Wegens beperkte plaatsen snelle inschrijving gewenst.

Grtzzz,
Regina
Gesloten