Zadelpijn

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

den luc

Zadelpijn

Bericht door den luc »

zeg mannen ik rij nu ongeveer een half jaar met mijn moto en ik heb een prakties probleem ik schuif steeds naar voor op mijn zadel dan begint er hier en daar wat te spannen en dat is pijnlijk ik rij met een stoffe motorbroek (goretex) ik heb daaronder al een wielrennersbroek geprobeerd maar dat is niet echt een oplossing iemand goede raad ????? groetjes Den Luc :oops:
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Dag Luc,
Er bestaan speciale onderleggers om uw probleem( en dat van een eventuele bijrijder) op te lossen

Ik zoek het even op

Grtjes
Eddy :P
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Naar voor schuiven?
Normaal gezien zit je het beste helemaal tegen de tank om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden en ook een beter controle van uw motor!

Elke instructeur zal u dat zeggen.

Groetjes,
Afbeelding
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

den R1 zot schreef:Naar voor schuiven?
Normaal gezien zit je het beste helemaal tegen de tank om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden en ook een beter controle van uw motor!

Elke instructeur zal u dat zeggen.

Groetjes,
Sorry, maar dat moet ik even tegenspreken.
Ik heb op de bochtencursus van Arthur te horen gekregen dat er minstens een hand tussen uw "edele delen" en de tank moet passen om de motor beter te kunnen behandelen tijdens de bochten.

Grtjs
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

edje schreef:Dag Luc,
Er bestaan speciale onderleggers om uw probleem( en dat van een eventuele bijrijder) op te lossen

Ik zoek het even op

Grtjes
Ik heb het gevonden, maar het schijnt enkel voor de duo.
Het heet triboseat en ik vond het via volgende link

http://home.tiscali.be/mc.toervrienden/ ... tm#anderen

en verder klikken op buddy belt

Grtjs
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: Zadelpijn

Bericht door In Extremo »

den luc schreef:zeg mannen ik rij nu ongeveer een half jaar met mijn moto en ik heb een prakties probleem ik schuif steeds naar voor op mijn zadel dan begint er hier en daar wat te spannen en dat is pijnlijk ik rij met een stoffe motorbroek (goretex) ik heb daaronder al een wielrennersbroek geprobeerd maar dat is niet echt een oplossing iemand goede raad ????? groetjes Den Luc :oops:
Probeer eens met een lederen motorbroekje (een extra regenbroek neemt echt niet veel plaats in).
Weet uit ervaring dat de zadelpijn dan veel langer wegblijft, leder is een natuurlijke stof, ademt en je zit vast op je zadel.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Heb gisteren met fietsbroek onder mijn motorbroek 5-landenrit gereden...bijna 700km bij thuiskomst. Geen zadelpijn gehad, alleen stijf gezeten maar dat is normaal...
Uiteraard draag je onder die fietsbroek GEEN ondergoed want dan helpt het geen reet... :D

Groetjes,
Danneke/
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi mannen & vrouwen,

Net terug van tripje van 3.600 km in 6 dagen (Vogezen, Alpen, Itali?, retour via Brenner,.....enfin te lang om uit te leggen)

My FJR was fantastic ! Maar.......

Alleen......PIJN in mijn achterste ! :cry: En dat heb ik op al mijn moto's gehad, al 24 jaar. Het zijn vooral die 2 beentjes in mijn achterwerk die pijn gaan doen....niet na 2 - 300 km , maar verder. De dag erna, opnieuw rijden, en dan voel je dat de pijn van vorige dag nog niet genezen is.
Had een dik (6 cm) stuk stevige mouse mee, dat was eerst even weer een opluchting, maar na lange tijd ging het ook weer pijn doen + polsen en nek, vanwege andere, verhoogde zithouding.....

In mijn (tegenwoordig) streven naar meer rijcomfort, vroeg ik mij af of er nu echt niets is om dit op te lossen :?:

Is een CORBIN zadel nu inderdaad het ulitieme wondermiddel :?: Stap je daar na een rit van 9 -10 uur rijden inderdaad VOLLEDIG pijnloos af :?:

Wie heeft hier veel ervaring mee, vooral dan op lange afstanden bv. 9 uur bergpassen rijden of 1000 km autosnelweg of zo...
:?:
Alvast bedankt voor jullie input :!: :wink:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Een zadel is tamelijk persoonlijk...

Op mijne Pan (ST1100) had ik een corbinzadel en dat was een hele verbetering tov het originele omdat dat gewoon veel te zacht was. Waar ik toen rond de 300 km pijn kreeg was het met de corbin misschien na 500 km, maar pijn kreeg ik zeker.

Bij mij is het ook altijd thv die 2 beentjes en ik vrees dat we gedoemd zijn om ermee te leren leven :?

Omdat ik voordien zo content was van de corbin had ik er voor m'n Varadero ook ??n gekocht. Is ondertussen al weer verkocht omdat hier het verschil met het originele zadel eigenlijk miniem tot nihil was.

Op de RT van het werk heb ik ook na een paar uur kontpijn...ik hoopt al dat het met de fjr's die we volgende week krijgen beter zou zijn, maar als ik dit lees moet ik precies niet te veel verwachten :?

Aanpassingen van Yves Moillo, Topsaddlery of Artisitek heb ik ook al goede dingen van gehoord, maar niet ondervonden.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hercules,
Ik denk hoe zachter het zadel hoe meer of hoe vlugger pijn. Ik rij veel en heb eigenlijk maar ??n remedie. Tussenstops voorzien voor je poep pijn doet. Om het uur even stoppen, de tijd voor een sigaretje of gewoon even rond te lopen en de bloedcirculatie komt terug op gang en je zal veel langer gespaard blijven van zadelpijn. Boxershorts dragen helpt ook wat maar is voor mij ook niet echt de mirakeloplossing
Succes ermee
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
jacky
Clublid
Clublid

Bericht door jacky »

[Ik denk dat Julle gelijk heeft .als wij een reis plannen dan zullen we er altijd mee rekening houden dat we max 150km of 1.30u
max rijden zelfs al voelen we niets en hebben we zin in om verder te rijden .Ten eerste is het altijd een test hoe geconsentreerd ik nog ben en ten tweede mijd ik de voorziene stops dan moet ik dit later bekopen met zadel pijn of concentratie kwijt.we hebben op deze manier 6500km in drie weken gereden en wel last van stijve spieren gehad en zadelpijn maar draagelijk en we hebben van in het begin tot het einde genoten.groeten aan iedereen en sorry dat ik niet veel mee kan doen ik zit volop in de verbouwings werken.groeten aan iedereen.Jacky
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Bedankt mannen,

@Jacky en Julle : was verplaatsing voor mijn werk en het was meestal rijden tegen de tijd, zo weinig mogelijk stoppen. Misschien was het dat.

Maar, neemt niet weg dat mijn smal en mager achterste snel pijn gaat doen op de beentjes + rood vel dat tussen beentjes en zadel geplet zit.... :oops:

Maar kan niemand mij zijn ervaringen met een Corbin uitleggen, op een FJR1300 dan ? Vergelijking standaard zadel versus Corbin ? Velen in onze club rijden toch met zo'n zadel ? Is het de investering waard ?

@ Varadero : ge heb gelijk, scheelt van model tot model
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de corbin. Ik weet niet of ze ondertussen al bestaan voor model 2006, anders bestel ik er direct een.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Herkules

Mijn ervaring met de corbin zadel is dat ik er enorm tevreden over was :!:
Het zadel heeft mij heel veel gespaart van zadel en rugpijn omdat je zithouding en je bekkenstand steeds dezelfde blijft omdat je niet meer onderuit zal zakken in het harde corbin zadel :shock:
In het begin is het wel even wennen omdat je achterwerk niet gewoon is van op zo'n hard zitvlak te zetelen :? maar na een 50 tal km was ik dat al gewoon :D
Met het rug en spierprobleem dat ik heb kon ik met het gewone zadel een max. van ongeveer 200km rijden, nadien met het corbin zadel was dat vermeerderd naar 5 ? 600 km dus een duidelijke verbetering voor mij he :shock:
Ook de zit positie heeft ongelofelijk veel invloed en verbetering gebracht in de doorstroming van het bloed naar de benen, armen en handen waardoor het slaperig gevoel in de vingers en voeten fel verbeterde, om niet te zeggen dat het zelfs bijna verdwenen was :!:
Natuurlijk zal het ook en beetje afhangen hoe goed je achterwerk bedekt is met een spek laagje :roll: bij magere mensen zal het wel iets lastiger zijn dan bij iets gevulderde mensen zoals ik zelf om op een hard zitvlak te moeten blijven zitten maar ik ben ervan overtuigd dat het dan nog een serieuze verbetering zal zijn om het aantal km's dat je doet te vermeerderen zonder dat je last zal krijgen.
Wel is het ook zo dat de kledij die je draagt zal bijdragen aan de pijn die snel of niet zal optreden op langere afstanden, een koersbroek of boxershort met daarbij een degelijke motobroek zullen je v??l last besparen :dontknow: :thumbleft:

Hopend je hiermee een duidelijk beeld van mijn tevredenheid over het Corbin zadel te hebben gegeven :notworthy:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

Zijn er eigenlijk nog groepsaankopen voorzien voor die Corbinzadels.(modellen <06 en vanaf 06

Want de prijs die jullie bij de vorige groepsaankoop betaalden en die ze normaal gezien vragen, daar zit toch serieus wat verschil in h?!

Dank voor antwoord,
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Het zadel van een 2006 is toch al zo hard als beton ? Nog harder gaan ?

Ik vind die Corbin toestanden ferm overroepen. Keihard, keiduur en geen mogelijkheid meer om te gaan verzitten door de voorvorming. Als er nu net iets is dat ik graag doe tijdens een langere rit dan is't nekeer verzitten...
Nil volentibus arduum
den luc

Bericht door den luc »

dank U mannen voor de vele reactie's :P Ik sta er versteld van dat er nog zoveel rijders zijn met dat probleem maar wij raken er wel uit een taske koffie meer onderweg dat zie ik wel zitten ! letterlijk zitten :lol: :lol:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik denk dat mijn gat na +300 km autosnelweg op nen Corbin ook wel pijn doet.
Ik heb dat trouwens al op elke motor.
Da's toch normaal.... je zit uren aan een stuk op hetzelfde plekje.

Regelmatig gaan verzitten en spelen in de bochtjes... :D
Ik mag er niet aan denken dat ik niet meer kan gaan verzitten. :shock:

Als ik 1000 km heb gereden op 1 dag dan heb ik de volgende dagen tijdens het rijden ook last.

Ikke centjes voor andere dingen gebruiken. :D

Groetjes,

den R1 zot ook wel een beetje gierig :lol:
Afbeelding
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Eigenlijk is dit niet meer of minder dan de natuurlijke zwaartekracht verdeeld over een bepaald oppervlakte en uitgedrukt in kg/cm?
Je eigen gewicht dus en het oppervlakte van je zadel
Hoe ik het omschrijf en ervaar
1 - Fietszadel klein oppervlak na een tijd zadelpijn, tamelijk vlug, niet getraind
2 - Motorzadel middelmatig oppervlak na een tijd zadelpijn, maar afhankelijk van veel bijkomende factoren, kledij, aard van de route, autostrade vlugger, bij bochtige routen bijna nihil
3 - Autostoel groot oppervlak, nog nooit zadel of stoelpijn gekend, al vaak 4 uur aan ??n stuk gereden op doorreis, np
de oppervlakte per cm?, dus de druk is vele malen kleiner en beter verdeeld dan bij hoger vermelde zadels, enkel wat stijfheid treed op, wat ook niet meer dan normaal is na 4 uur auto rijden

Enfin, voor het probleem zadelpijn op de motor zullen wel hulpmiddeltjes zijn zoals, kledij, corbin of ander zadel, hard of zacht, rijstijl en aard van de route, frequentie stops, enz ......
Allen nemen ze deel uit van het motorrijden, je kan niet heen om de natuurlijke krachten en druk per cm?, mede als de zithouding op de motor en vroeg of laat treed zadelpijn op, wie durft te beweren dat hij of zij de ultieme oplossing gevonden heeft om zadelpijn weg te nemen, mag zijn ding hier typen ............
Uiteraard niet afkomen met een motor op 3 wielen en een kuip van een zetel zoals bij een wagen, die het totale zitvlak ondersteund, zo kan ik het ook en dan zijn we terug bij het begin h? :-)

PS : doch alle hulpmiddelen die bijdragen tot een beter comfort op onze FJR zijn altijd welkom en wat goed is voor de ??n, zal mss minder werkzaam zijn bij de ander, proberen en testen is de enige methode om te weten of iets goed of slecht is

Groetjes, hopelijk heb ik jou met deze bijdrage ook een beetje geholpen :-)
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Dream schreef: Uiteraard niet afkomen met een motor op 3 wielen en een kuip van een zetel zoals bij een wagen, die het totale zitvlak ondersteund, zo kan ik het ook en dan zijn we terug bij het begin h? :-)

PS : doch alle hulpmiddelen die bijdragen tot een beter comfort op onze FJR zijn altijd welkom en wat goed is voor de ??n, zal mss minder werkzaam zijn bij de ander, proberen en testen is de enige methode om te weten of iets goed of slecht is

Groetjes, hopelijk heb ik jou met deze bijdrage ook een beetje geholpen :-)
Een Corbin-zadel ondersteund het zitvlak beter, heeft een bredere zit.
Het vertraagt de zadelpijn aanzienlijk, maar na genoeg kilometers zal je er toch opnieuw last van krijgen.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gesloten