helibar risers

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

the chosen one

helibar risers

Bericht door the chosen one »

hallo iedereen wat is de exacte prijs van de heliber risers en is dit de moeite waard?

is er ook een mogelijkheid om die zelf te installeren of is diteen complex gegeven?

groetjes iedereen
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Dit is helemaal geen probleem. Zelfs een leek kan deze risers installeren.
Doen, enneu max 100 euro zeker?
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Wat zijn in godsnaam heliber risers :?: :?: :?:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Slukes
ha ha ik heb gewacht tot gij het vroeg :D :D nu zijt gij den lompen limburger :lol: :lol:

gr. johnny
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Johnny schreef:

Slukes
ha ha ik heb gewacht tot gij het vroeg :D :D nu zijt gij den lompen limburger :lol: :lol:

gr. johnny

Dan ben ik de slimme limburger???

:P :P :P :P
www.coppenshans.be
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Johnny schreef:

Slukes

gr. johnny
Merci voor het compliment h? Johnny :D :D :D

Gewoon stuurverhogers was wel wa simpeler geweest i.p.v. heliber risers terwijl het eigenlijk heli bar risers zijn h? mannen :!: :!: :!:

Al maar goed dat die slimme limburgers alles in het oog houden :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
fjrbakkerken
125 cc
125 cc

Bericht door fjrbakkerken »

de domste vraag is deze die je niet stelt!! :lol:
groetjes den bakker en de bakkerin
the chosen one

helibAr risers

het betreft hier natuurlijk een typfout geen symptomen van analfabetisme ofzo
the chosen one

bedankt vo de tip
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ok Limburgers, maar de oorspronkelijk vraag van The Chosen One interesseerd hem en ook mij : IS HET DE MOEITE WAARD??
hallo iedereen wat is de exacte prijs van de heliber risers en is dit de moeite waard?
Ben naar zoiets dergelijks op zoek want ik heb na z??r lange ritten last van mijn (rechter) pols, omdat die geknikt naar buiten staat. Deze Heli Bar Raisers zorgen er blijkbaar eveneens voor dat je pols rechter staat of vergis ik me :?:

Deze hebben ook eens in een topic gestaan bij "toebehoren" en lijken me wel interssant (behalve de prijs dan !)
http://www.travelroad.nl/N_frame.html?h ... elroad.nl/

Diegene die ze te koop had reageert niet op mijn mails :cry:

Wie heeft er praktische ervaring op lange afstand met ??n van deze producten :?:
Thanks guys :!:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Herkules schreef:Ok Limburgers, maar de oorspronkelijk vraag van The Chosen One interesseerd hem en ook mij : IS HET DE MOEITE WAARD??
Ben naar zoiets dergelijks op zoek want ik heb na z??r lange ritten last van mijn (rechter) pols, omdat die geknikt naar buiten staat. Deze Heli Bar Raisers zorgen er blijkbaar eveneens voor dat je pols rechter staat of vergis ik me :?:

Deze hebben ook eens in een topic gestaan bij "toebehoren" en lijken me wel interssant (behalve de prijs dan !)

Wie heeft er praktische ervaring op lange afstand met ??n van deze producten :?:
Herkules, voor jou is er een andere oplossing.
De volgende risers verhogen niet alleen maar laten ook toe om de hoek van het stuur te verdraaien in de stand die je wenst.

http://moto1.micapeak.com/bike/FJR1300/mods/lenker.html
Hier staat de volledige uitleg

Groeten,

Hans
www.coppenshans.be
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Herkules schreef:Ok Limburgers, maar de oorspronkelijk vraag van The Chosen One interesseerd hem en ook mij : IS HET DE MOEITE WAARD??

HeliBar Risers gaven mij hetzelfde effect als de "eigenmaak" stuurverhogers zoals destijds verkocht binnen de club.
Voor de rug iets beter op lange afstanden, maar voor rechterpols (en rechterschouder) geen effect.

Wat mij wel goed beviel zijn de Meissner stuurverhogers. Maar ik had de stuurhelften wel iets naar binnen gedraaid.
Probleem met rechterpols was weg, evenwel een probleem erbij namelijk stuur redelijk snel tegen tanktas. En juist op de grote afstanden rij ik met tanktas.
Voor het Franse FJR-treffen in Avignon gaat de TravelComfort erop. Daarna zal ik je mijn eerste ervaringen met TravelComfort geven.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ik had op mijn FJR1 (2004) de verhogers van Bikeparts&things die staan niet alleen hoger maar komen ook wat korter naar je toe. Prijs was te verwaarlozen. Mss daar eens informeren
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Julle schreef:Ik had op mijn FJR1 (2004) de verhogers van Bikeparts&things die staan niet alleen hoger maar komen ook wat korter naar je toe. Prijs was te verwaarlozen. Mss daar eens informeren
Julle
Dat zijn die van heli modified waarover chosen one spreekt. Ben net gaan kijken op de site
en Chosen one, ze kosten daar maar 75 euro met nog 3 sets in voorraad, dus ik zou geen twee keer nadenken.
http://www.bikespareparts.nl/easyshopma ... frame.html

Groeten,

Hans
www.coppenshans.be
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ok mannen, bedankt voor jullie snelle reacties.

@ PC800 : ik wacht je verslaggeving rustig af. Alvast veel plezier aldaar... ! 8) Van design vind ik de Travel Comfort wel de mooiste...

@ shadowrider 38 : dat zijn die van Meissner h? ? Systeem ziet er niet slecht uit en is gedeeltelijk variabel....
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
the chosen one

bedankt shadowrider vo de goede tip betreffende bike parts heb ze reeds besteld hopelijk montage geen probleem want ik heb 2 extreem rechtse handen
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

the chosen one schreef:bedankt shadowrider vo de goede tip betreffende bike parts heb ze reeds besteld hopelijk montage geen probleem want ik heb 2 extreem rechtse handen
Moest het niet lukken, dan weet je me wel te vinden. :-)
www.coppenshans.be
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Herkules schreef: @ PC800 : ik wacht je verslaggeving rustig af. Alvast veel plezier aldaar... ! 8) Van design vind ik de Travel Comfort wel de mooiste...
....
Afgelopen 2 weken ruim 5.500 km gereden met TravelComfort stuurverhoger

(in combinatie met Corbin, laminar-lip en Afbeelding).
Zowel snelweg met dagritten van 700-800 km. Binnenwegen en bergroutes met dagritten van ongeveer 250-300 km.
(belgi?-frankrijk-spanje-itali?-zwitserland-luxemburg-nederland)

Aan het einde van de dag (en einde van 2 weken dagelijks sturen) traden de normale vermoeidheidsverschijnselen op.
Geen last van (rechter)pols/hand en (rechter)schouder gehad.
Tijdens (vlotte) afdalingen op bochtige bergroutes die langer duurden dan half uur overigens wel "vermoeide" handen. (zowel linker- als rechterhand). Maar dat is misschien onwennigheid mijnerzijds.
Wel meer wind onderkant rug (misschien door andere houding in combinatie met tanktas, top/zij-koffers en forse bagagerol) tijdens snelwegritten.

Ik weet nog niet hoe de TravelComfort bevalt tijdens dagelijks filerijden, maar dat kan ik de komende weken ondervinden.

Conclusie:
- TravelComfort gaat er bij mij niet meer af. :D
- Rijden in combinatie met tanktas is perfect.
- eerste 200 km was onwennig/vreemd vanwege zithouding en zicht in de spiegels

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi PC 800

Foute foto :D , maar hartelijk bedankt voor de beloofde informatie. Het lijkt dus toch wel een goed ding die Travel Comfort stuurverhoger :P
Groeten
Herkules.
AND STILL ALIVE .......!
Gesloten