Graag jullie advies:
Vorig jaar ne Shoei Syncrotec II gekregen doch gestolen in tijdens een onbewaakt moment.
Vandaag moest ik in Aken zijn en even bij Louis langsgeweest, voor de geintersseerden, volgenden zaterdag geven ze daar 20% korting. Ik denk er sterk over om een integraalhelm te kopen, ik heb vandaag de Shoei XR 1000 en de Schuberth S1 gepast, man man man, wat een verschil met een systeemhelm.

De Schuberth S1 zat onmiddellijk fantastisch goed, heeft een ingebouwd zonnevizier en een gemakkelijk te reinigen binnenbekleding, zeker ter hoogte van het vizier (ik rij graag met open vizier), maar is redelijk groot van model, prijs bij Louis ? 499.
De Shoei XR 1000 heeft dan weer een pinlock-vizier, fantastische ventilatie en tevens een goed pascomfort, maar is dan weer een compactere helm van model, prijs bij Louis ? 479.
Iemand ervaring met deze helmen

Het grootste probleem met de systeemhelmen voor mij, is dat ik bij praktsch elke systeemhelm met mijn kin vooraan tegen het kinstuk kom, zeker als ik de intercom inbouw zowel met de Schubert Concept en C2, de Nolan N102, de Caberg, Airoh, ja en ook lichtjes met de Suyncrotec II.
Vanzelfsprekend heb je met een integraalhelm meer plaats aan het kinstuk, maar ik wil ook even weten wat de mening is van mede-FJRijders met een integraalhelm en intercom. En is de intercom eenvoudig in te bouwen

Graag jullie mening en/of advies. Bedankt op voorhand h? mannen

Slukes,
JOhan AKA Big Jomb