Nieuw helm nodig, maar welke helm???

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Nieuw helm nodig, maar welke helm???

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Graag jullie advies:

Vorig jaar ne Shoei Syncrotec II gekregen doch gestolen in tijdens een onbewaakt moment.

Vandaag moest ik in Aken zijn en even bij Louis langsgeweest, voor de geintersseerden, volgenden zaterdag geven ze daar 20% korting. Ik denk er sterk over om een integraalhelm te kopen, ik heb vandaag de Shoei XR 1000 en de Schuberth S1 gepast, man man man, wat een verschil met een systeemhelm. :? :? :? En dan bedoel ik niet enkel het pascomfort.

De Schuberth S1 zat onmiddellijk fantastisch goed, heeft een ingebouwd zonnevizier en een gemakkelijk te reinigen binnenbekleding, zeker ter hoogte van het vizier (ik rij graag met open vizier), maar is redelijk groot van model, prijs bij Louis ? 499.

De Shoei XR 1000 heeft dan weer een pinlock-vizier, fantastische ventilatie en tevens een goed pascomfort, maar is dan weer een compactere helm van model, prijs bij Louis ? 479.

Iemand ervaring met deze helmen :?: :?: :?:

Het grootste probleem met de systeemhelmen voor mij, is dat ik bij praktsch elke systeemhelm met mijn kin vooraan tegen het kinstuk kom, zeker als ik de intercom inbouw zowel met de Schubert Concept en C2, de Nolan N102, de Caberg, Airoh, ja en ook lichtjes met de Suyncrotec II.

Vanzelfsprekend heb je met een integraalhelm meer plaats aan het kinstuk, maar ik wil ook even weten wat de mening is van mede-FJRijders met een integraalhelm en intercom. En is de intercom eenvoudig in te bouwen :?:

Graag jullie mening en/of advies. Bedankt op voorhand h? mannen :thumbup:

Slukes,

JOhan AKA Big Jomb
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Persoonlijk zou ik gaan voor de Shoei, vrij stil , degelijke helm en gemakkelijke inbouw van toestanden als luidsprekers en dergelijke.
Als je naar dat zonnevizier van de Schuberth kijkt, dan heeft Shoei een alternatief dat wel niet zo goed is als de Schuberth.
Je klikt het in de bovenkant van de helm en het helpt tegen de laagstaande zon, maar meer ook niet.
Mijn ervaring met het pinlock-systeem, heel goed, wou dat ik het al eerder had.

Ehh, meer kan ik er niet over zeggen ....

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Johan,

zoals ik in eerdere topics reeds vermelde ben ik overgeschakeld vansysteem- Nolan naar systeem-Shoei.

Verschillende soorten helmen heb ik toen (winterperiode) getest, waaronder ook de Schuberth, en die voldeed niet (althans voor mij). Ik had ook graag een zonnevizier gehad, als brildrager is dit ideaal.

Maar, bij RAD hebben ze een klein zonne-viziertje (dat je weliswaar niet kunt wegklikken), maar dat toch voldoet.
Heb je het niet nodig, dan trek je het er gewoon uit.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Big Jomb,

Natuurlijk zijn integraalhelmen comfortabeler en stiller dan systeemhelmen. Ikzelf heb net hetzelfde probleem als jij met de meeste systeemhelmen en voorlopig voldoet enkel de Shubert Concept en de C2 voor mij. Met Nolan en zelfs ook met Shoei heb ik het probleem de mijn neus tegen het kinstuk komt. Wat ik echter gezien heb op de site van Shoei is dat ze medio november uitkomen et een opvolger van de Syncrotec II, nl de
Multi-Tec.
http://www.shoei-europe.com/en/

Ik heb al een telefoontje gedaan naar de dichtsbijzijnde dealer en die kon me reeds vertellen dat deze nog iets groter zou zijn op de probleemplaats. Misschien toch wel de moeite om nog even af te wachten. Ik ga hem in ieder geval eens uitproberen wat de huidige Concept die ik mijn bezit heb heeft zijn beste tijd gekend.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

hoi Big Jomb

als ik je mag aanraden
ik heb een ARAI helm prijs 550 euro (wel genoeg )
maar bij deze helm zit ook alles bij zoals een dubbel visier tegen
het aandampen en het werkt perfect hoor
kwa pasvorm zit hij bij mij als gegoten en is ook waterdicht heel belangrijk
( natuurlijk ieder zen hoofdje is niet hetzelfde ) maar op ieder potje past een dekseltje
er is genoeg ventilatie voorzien
tot hiertoe mijn beste keuze al geweest

groetjes
Walter ( mijn hugger is heel mooi hoor )
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi,

Ik heb al een jaar of zes een Arai en ik moet zeggen prachtige helm. Hij zit als gegoten maar hij is niet zo stil en dat komt denk ik door de ventilatie in het scherm. De prijs ja die is bij Arai niet van de poes.

Sinds gisteren heb ik mij een Shoei XR1000 aangeschaft. Het was namelijk gisteren -25% bij RAD, niet waar Julle :D :D
Kan natuurlijk nog niet zo veel zeggen van de Shoei maar wat mij opvalt zo direct is dat hij qua pasvorm ook fantastish zit, hij is lichter van gewicht en stiller dan de Arai en ook niet onbelangrijk VEEL goedkoper dan de Arai :!: :!:

Hopelijk maak je de goede keuze want die is voor iedereen anders.

Groetjes Flitser
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik heb zowel de integraal helm van Amai (Haga replica) als de Syncrotec (systeem helm) van Shoei.
Beide maken ongeveer evenveel lawaai.
De Amai is doffer van geluid met een stevige pasvorm.
De Shoei is scherper van geluid met een meer comfort.
Ik heb ook nog 2 oude integraal helmen van Shoei (Ueda replica's) en die zijn het stilste van de helmpjes die ik al heb gehad.

Het is maar wat je wil uitgeven...
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ik rij altijd en enkel en alleen met Shoei.( momenteel met de XR1000 en vind hem fantastisch) Hij is licht, vrij stil, heeft een Pinlock en goede ventilatie. Het een en het ander gaan testen Johan want het is alleen jouw hoofd dat telt en niet ons gedacht.

@ Flitser,
Ik ben gisteren nog naar Nivelles gevlogen om een paar Sidi laarzen te kopen. Bij navraag in Willebroek zei de gerant me dat ze nog in stock waren in Nivelles maar eens daar aangekomen waren ze verkocht en dit omdat de gerant van Willebroek niet had willen bellen om ze opzij te laten zetten. Ik heb daar eigenlijk niet te veel van mijn jan moeten maken en de baas daar heeft naar Willebroek gebeld om ze daar eens goed hun vet te geven. Ze gaan nu de laarzen naar Willebroek laten sturen en ik ga ze alsnog met 25% korting krijgen. Klasse van die pee van Nivelles he.
Hoe bevalt de XR1000? Heb je voor het vrouwtje haar gerief gevonden?

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Vandaag ook even met de Max gesproken, ook hij heeft een XR 1000, niks dan lof. Hij wist me ook te vertellen dat verschillende van jullie deze helm hebben en dezelfde mening hebben.

Ik wist dat de Multitec er aan stond te komen, maar had geen idee wanneer, ik heb ook even een mailke gestuurd voor meer info, ben vooral nieuwschierig naar de prijs en hopelijk het verschil in kinruimte. Mocht iemand al iets meer weten graag reactie.

Alvast bedankt h? gasten :notworthy: :notworthy: :notworthy: , enne blijf maar reageren h?. :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

Slukes
Afbeelding
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Net nieuwe Shuberth J1 jethelm gekocht,
past fantastisch, enorm geluidsdempend, zonnevizier en voorlopig de enige jethelm met kinbescherming, je moet de helm natuurlijk graag zien he....
en met 25% korting bij RAD op zaterdag was het wel de moment h?!

:shock:
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

Ik wist dat de Multitec er aan stond te komen, maar had geen idee wanneer, ik heb ook even een mailke gestuurd voor meer info, ben vooral nieuwschierig naar de prijs en hopelijk het verschil in kinruimte. Mocht iemand al iets meer weten graag reactie.
Ondertussen weet ik meer, info van dealer:

Het is wel zo dat er meer ruimte is om intercom in te bouwen; dus vermoedelijk ook wel meer ruimte aan de kin. De helm passen is het enige wat een echt antwoord biedt.
Wat de prijs betreft, kan ik nu reeds zeggen dat de zwarte op 399? komt en de andere kleuren 439?. U krijgt hiervoor de helm, het bijhorende pinlock vizier ( anti-damp), een extra vizier half getint, de whisper-strip-kit (geluidsreductie) en de uitstekende Shoei service.

:arrow: :arrow: :arrow:
Dus ik denk dat ik mijn aankoop nog even uitstel tot waneer ik de Shoei Multitec gepast heb.

Slukes
Afbeelding
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

@Julle,

Zoals hierboven al geschreven kan ik er nog niet zoveel van zeggen.
Maar ik had ook wat voor :evil: Ik vroeg nog aan de kassa zit de pinlock erbij en de verkoper zei: " jaja in de doos". Ja je raad het al ik kwam thuis kijk in de doos en alles zat erin behalve de Pinlock. Vandaag dan maar terug geweest en zonder probleem de pinlock gekregen.

Mooi gebaar Julle van dien vent van Nivelles en een geluk dat ge ze toch nog krijgt met de 25% korting.

Het vrouwtje heeft ook haar gerief het was dus een kostlijke dag den zaterdag :(

Groetjes Flitser
Laatst gewijzigd door Flitser op 23 okt 2006, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Een dure zaterdag maar daar werken voor he Mariano

Julle
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

De kogel is door de kerk, vandaag ben ik even langs geweest bij Felix & Jos, het was open tot 21u, en een nieuwe syteemhelm Shoei Multitec gekocht :P :P :P

Het was nodig ook, mijnen oude Caberg viel bijna uiteen :D

Prijs ? 439 en je krijgt er een whisper strip en extra vizier bij en nu bij de kerstmarkt was er ook nog eens 10% korting.

Slukes
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Proficiat Johan, laat uw bevindingen maar weten op dit forum

Julle
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

@Big jomb

Zoals Julle het al schreef laat je bevindingen maar weten , dit type staat ook op mijn verlang lijstje . Ik heb deze 2 weken geleden ook in mijn handen gehad maar omdat de winter er aan komt heb ik de SHOEI XR1000 Camber TC5 voor 329? gekocht bij Louis staat nu nog 475? bij R.A.D.

Groeten El Staff.
Afbeelding
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

El Staff schreef:@Big jomb

Zoals Julle het al schreef laat je bevindingen maar weten , dit type staat ook op mijn verlang lijstje . Ik heb deze 2 weken geleden ook in mijn handen gehad maar omdat de winter er aan komt heb ik de SHOEI XR1000 Camber TC5 voor 329? gekocht bij Louis staat nu nog 475? bij R.A.D.

Groeten El Staff.

Laten leveren Nico? Is die te betrouwen ?
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

pesseyur schreef:

Laten leveren Nico?
El Staff schreef:@Big jomb

Ik heb deze 2 weken geleden ook in mijn handen gehad :!:

Is die te betrouwen ?

JA

El Staff
Afbeelding
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Big Jomb schreef:Ha de mannen,

De kogel is door de kerk, vandaag ben ik even langs geweest bij Felix & Jos, het was open tot 21u, en een nieuwe syteemhelm Shoei Multitec gekocht :P :P :P

Het was nodig ook, mijnen oude Caberg viel bijna uiteen :D

Prijs ? 439 en je krijgt er een whisper strip en extra vizier bij en nu bij de kerstmarkt was er ook nog eens 10% korting.

Slukes
Ondertussen hebben ze mij laten weten dat de levertermijn pas vanaf maart 2007 is voor de kleur Anthracite Metallic :cry: :cry: :cry:

Zwart, matzwart, zilver en Pearl Grey zijn overal al te verkrijgen

Slukes
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Ik heb mij vandaag een Shoei XR-1000 aangeschaft bij RAD.
Er stond veel wind tijdens de rit terug naar huis, maar toch viel het mij op dat de Shoei stiller was dan mijn vorige helm, de Caberg Justissimo.
Verder heeft de Shoei een pinlock en is hij mooier en veel lichter dan de Caberg.
Gezien het conceptuele verschil en het prijsverschil tussen beide helmen is een echte vergelijkingstest niet aan de orde, maar ik wil toch enkele positieve en negatieve kanten belichten.

Shoei XR-1000

:lol: Lichtgewicht 1350 g
:lol: Draagcomfort
:lol: Geluidsniveau
:lol: Verluchting echt goed voelbaar
:lol: Standaard pinlock-vizier
:lol: Visier verstelbaar, met goede waterdichtheid als gevolg
:lol: Design, zeker met beschildering
:lol: Goede service

:( Vrij prijzig, ondanks korting toch nog 375 ?
:( Geen nederlandse handleiding
:( Geen zonnevizier
:( Op het eerste zicht geen eenvoudige vizierwissel

Caberg Justissimo
:lol: Aangename prijs van +/- 260 ?
:lol: Ingebouwd zonnevizier is echt topspul, dit ga ik missen op de Shoei
:lol: Ziet er na 4 jaar nog heel goed uit
:lol: Voor mijn hoofd een goede, ook na jaren blijvende pasvorm
:lol: Ik vind het een mooie helm

:( Veel lawaai
:( Waterinsijpeling langs vizier
:( Antidamplaag schilfert na 2 jaar af, dus tweejaarlijks nieuw schermpje kopen