Ongeval in Laarne op 29 december 2006

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

dartagnan
1300 cc
1300 cc

Ongeval in Laarne op 29 december 2006

Bericht door dartagnan »

Hallo iedereen,

ben zojuist ontslagen uit het UZ Gent, waar ik bijna een week heb moeten verblijven door een stom (bestaat er een ander?)ongeval met de FJR.

Aan iedereen die hiervan op de hoogte was had ik gevraagd om geen ruchtbaarheid te geven aan dit ongeval, waardoor ik in alle rust en stilte mijn genezingsproces kon aanvatten. Waarvoor mijn dank.

Hoe, wat, waar, dat zijn vele vragen die jullie ( en ik ) waarschijnlijk willen beantwoord zien.

Ikzelf kan maar enkele antwoorden geven, de rest weet ik van de personen die met me toen meereden.

Na het bezoek aan ons clublokaal op 28 december wilden ik, en enkele anderen, de dag daarop nog eens een kort toerritje doen in de omgeving van het Waasland. Dit allemaal omdat ze mooi en droog weer voorspelden op 29 ecember.

Zogezegd, zo gedaan, 3 moedige motorrijders (schoonbroer, Alain en ikzelf) zouden die dag, 29 december, een toerritje doen in oost Vlaanderen.
En hiervoor werd de omgeving van Gent gekozen. De rit zou aan vatten om 11.00u aan het benzinestation TOTAL te Kalken en ons leiden door het kronkellende landschap van Groot-Gent.

Met z'n drieen waren we daar vertrokken met als voorrijder ondergetekende. Vermits de temperaturen aan de lage kant waren werd er gereden op een toerristisch tempo. Na ongeveer ??n uur rijden langs verscheidene omwegen kwamen we aan in Laarne, gelegen tussen Destelbergen en Wetteren. Op een rustig baantje, de Brandemanstraat, kregen we een tegenligger. Op een gegeven moment ontsteekt deze zijn linkse knipperlichten om een oprit op te rijden. Na het ontsteken van zijn knipperlichten stopte het voertuig in de straat, om , wat voor mij toen normaal bleek, ons rechtdoor te laten rijden en pas zijn maneuver uit te voeren van zodra wij gepasseerd zijn.
Niets bleek minder waar.
Toen ik het voertuig genaderd was tot op een tien meter, zette deze zich plots in beweging om zijn handeling uit te voeren. Heel waarschijnlijk heeft de 79jarige bestuurder ons niet opgemerkt. Met als resultaat dat ik frontaal op zijn wagen ben gebotst, er over ben gevlogen en een tiental meter verder de vaderlandse grond onzacht heb gekust.

Afbeelding

Gevolg, 2 gebroken ribben, een gebroken sleutelbeen, een hersenschudding (?) en bewusteloos. Na het verwittigen van hulpdiensten zijn deze zeer snel ter plaatse geweest en hebben me toen afgevoerd naar het UZ te Gent. Mijn schoonbroer en Alain hebben ter plaatse de papieren in orde gebracht en ervoor gezorgd dat de motor naar vaste dealer zou worden gedepanneerd. Waarvoor dank.

Ik kan iedereen verzekeren, gebroken ribben en sleutelbeen, dat is niet om mee te lachen. Zes dagen heb ik in het UZ gelegen, waarvan de eerste 24 uur op intensieve.

En eindelijk ben ik terug thuis, onder de beschermende vleugels van moeder de vrouw. Nog een zestal herstelweken en dan kan ik terug gaan uitkijken naar een nieuwe motor.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
john lt

Bericht door john lt »

hey Dartagnan
in ieder geval snel beterschap gewenst :wink:
hopelijk komt het snel in orde met de verzekering :wink:
en de feestdagen zo doorbrengen :cry: :cry:
laat u maar goed in de watten leggen :lol:
groetjes johny :wink:
alano
125 cc
125 cc

Bericht door alano »

Uit respect voor Serge had ik niets laten weten via het forum.
Nu dat het beter gaat met onze "makker" en hij zelf al heeft gepost kunnen we hem een hart :flower: onder de riem steken.
Ik heb alles zien gebeuren en kan jullie verzekeren, dan ben je even stil hoor :cry:

Serge, sterkte maat en tot........ ??n van de dagen.

Grts, Alain
N 51° 10.076'
E 04° 09.686'
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi Dartagnan,

Hier ben ik even stil van.
Van harte beterschap en een spoedig algeheel herstel.

Grtjs
:P :P :P
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Hoi Serge,

Dat is geen goed nieuws om te horen in het nieuwe jaar :(

Hopelijk komt alles vlug in orde, vooral lichamelijk, de motor die kan altijd vervangen worden.

Als ik eens voorbij je deur kom tijdens mijn werk en ik heb wat tijd dan zal ik eens binnen springen.

Veel beterschap gewenst :!: :!:

Groetjes Flitser
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Serge,

We worden hier allemaal stil van. Het kan ieder van ons overkomen. Het is zo snel gebeurd.
Gelukkig kan je het nog zelf navertellen.
Alvast veel sterkte toegewenst en een voorspoedig herstel. Hopelijk ben je er bij de aanvang van het seizoen terug bij.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
@ FJR
125 cc
125 cc

Bericht door @ FJR »

he Serge

zotten Belg die je er bent!

ik had nog zo gezegd asfalstkussen is geen sport voor jou!
maar dit is minder fraai nieuws om te moeten vernemen.

vanuit Nederland een spoedig herstel toegewenst en hopenlijk heb je er geen blijvend letsel aan over gehouden.

nou ja, een gelukje dan, wat je niet hebt kun je ook niet schudden ( hersenen)

sterkte!
met FJRiendelijke groet,
Edwin
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

AMAI AMAI ZEG

het is een ramp zoiets meemaken
ik hoop dat je vlug hersteld dat is het voornaamste
de rest zal wel komen want volgens mij ben je hier wel volledig in je recht
omdat het voertuig wel degelijk een maneuvre uitvoerde

nog veel beterschap toegewenst
groeten walter
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Amaai Serge is me dat even schrikken, hopelijk komt alles snel terug in orde.
2006 zal voor u wel een gedenkwaardig jaar blijven eerst een tijd van de moto door uw rug en nu dit. Het is zoals Alain zegt men word er even stil van. Hopelijk is er niks ergs geraakt in uwen bovenkamer :D en blijft ge zoals ge bent :thumbright: en kunnen we u snel terug begroeten op de motor. ( op een nieuwe ) :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Ook van hieruit een spoedig lichamelijk herstel toegewenst Serge.
De motor kan altijd hesteld of vervangen worden.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Crusader
75 cc
75 cc

Bericht door Crusader »

Veel beterschap met de genezing ! Een ongeval ligt altijd op de loer en is o zo rap gebeurd. 't Is tegenwoordig oppassen geblazen op de weg..... Sterkte :roll: :wink:
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Godverdekke Serge, is me dat even schrikken.
Mag je al bezoek ontvangen?
Anja en ik wensen jou in ieder geval veel beterschap en laat je maar goed sjoineren door vrouwke en familie.

Hans & Anja
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hey Dartagnan,
Met dit te lezen wordt men even stil dat het geen goed nieuws is das zeker .
Hopelijk komt alles in orde alvast veel sterkte toegewenst.
Groetes Rudy & Marie-rose
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

Serge,

van harte veel beterschap, laat je maar goed verzorgen.
Klinkt misschien hard, maar de moto is vervangbaar, je leven niet. Hoop dat je snel terug beter bent!

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

AMAI MAAT!!
Uw oud naar nieuw was wel h??l intensief h?! :shock:
Het lezen van uw relaas doet me kippevel krijgen.....
En dan die foto............ vreselijk.

Veel sterkte kerel, veel sterkte. :headbang:
Afbeelding
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Ed vollegaas »

Dat zijn lappen Serge maar denk eraan dat er vele FJRs zijn maar je hebt maar ??n leven, gelukkig kan je het nog navertellen.
Een spoedig herstel zodat je tegen het nieuwe seizoen terug kan rondsnorren met een nieuwe FJR.
Greetz Ed
D'ONT DRINK AN DRIVE IF YOU CAN SMOKE AND FLY
www.runwayriders.be
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Jawadde Serge,

Ne serieuze smak die ge moet gemaakt hebben, ik wens je alvast een spoedig herstel.
Ik foeterde vrijdag een beetje omdat ik wist dat jij en Alain een toerke gingen doen en ook hier het weer goed te doen was, zeker na die miserabele donderdag, maar nu ik dit lees :oops: :oops: :oops:

Ik rij in de herfst-winter periode wel eens regelmatig met de grootlichten op sinds ik in eind 2003 een vergelijkbaar, doch niet zo erg ongeval heb gehad.

Ook ik was rond eind december vertrokken om een toerke te doen, bij het terug naar huis rijden draaide ik van een 3-wegsbaan in naar een normale straat waar men 70 km/h mocht doen, ik zag een auto klaarstaan met het linker pinklicht aan om de parking van een fietsenwinkel op te draaien en ik dacht dat hij me wel gezien had, doch toen ik op een 15m van de wagen kwam, voerde ook hij zijn indraaimanoever uit.

Ik kon hem noch langs voor noch langs achterom ontwijken (kwamen andere auto's aan), dus uit alle macht geremd en tot stilstand gekomen tegen het achterwiel van de Ford Mondeo, eventjes uit het zadel gelicht maar niet meer, hierdoor met de schouder het scherm van de Ducati ST2 kapot gestoten en wat andere kleinigheden die kapot waren :( :( :(
Achteraf bleek dat de Mondeo zijn achterwiel moeilijk terug recht te krijgen was en ik voor een verwaarloosbaar bedrag schade had.

Ook deze bestuurder had mij niet gezien, het was nochtans tegen 15.30-16.00u, dus het was al wat donker. Getuigen begrepen ook niet hoe deze dame mij niet had gezien, blijkbaar was ze te fel aan het denken welk kerstcadeau ze voor haar man moest kopen.

Sindsdien rij ik soms met mijn grootlicht aan, sommige auto's flikkeren wel even met hun lichten, maar dan hebben ze mij tenminste gezien 8) 8) 8)

Hopelijk ben je snel terug in staat om op de nieuwe FJR te stappen, tenminste als het nen FJR wordt (vis vis vis), en kan je de 1ste rit van de 22ste april meerijden, ah ja, wie gaat anders tegen een rustig :D :D :D tempo onze gangmaker zijn :?: :?: :?:

Beterschap en slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
FJRmart
75 cc
75 cc

Bericht door FJRmart »

Dartagnan ,

Ik heb het verhaal net gelezen en weer eens stil gestaan bij de onoplettendheid van andere weggebruikers.
Het blijft altijd oppassen en zelfs voor ervaren rijders is een ongeluk niet altijd te vermijden.

Ik wens je veel beterschap en een spoedig herstel vanuit limburg ( NL )

Groet Martain
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Snel beterschap serge
Ik vindt het erg nooit hebben ze ons gezien
Johnny
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Serge,

Wij zijn blij dat alles nog redelijk goed is afgelopen met jou, ook al heb je zware blessures opgelopen die de tijd zullen nodig hebben om te helen maar het bijzonderste is dat je nog heelhuids uit het ongeluk bent gekomen !

Wat je FJR betreft, die is wel voor de schroothoop maar dat is maar blik waar je terug kan voor werken om weer een andere te kunnen kopen, een tweede Serge zouden wij nooit meer weer vinden ook al werken we met z'n allen dag en nacht :-(

We wensen je met ons allen uit het diepst van ons hart een h??l vlug herstel toe en laat dit alles een nare ervaring zijn geweest waar je in de toekomst liefst g??n tweede maal mee in aanraking meer komt als je opnieuw op het zadel kruipt !

Een bezoekje mag je zeker verwachten van mij en als het zover is zal ik je eerst wel een seintje geven voor ik aan je deur zal staan :-)

Groetjes en tot ??n dezer,

Max ;o)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gesloten