ben zojuist ontslagen uit het UZ Gent, waar ik bijna een week heb moeten verblijven door een stom (bestaat er een ander?)ongeval met de FJR.
Aan iedereen die hiervan op de hoogte was had ik gevraagd om geen ruchtbaarheid te geven aan dit ongeval, waardoor ik in alle rust en stilte mijn genezingsproces kon aanvatten. Waarvoor mijn dank.
Hoe, wat, waar, dat zijn vele vragen die jullie ( en ik ) waarschijnlijk willen beantwoord zien.
Ikzelf kan maar enkele antwoorden geven, de rest weet ik van de personen die met me toen meereden.
Na het bezoek aan ons clublokaal op 28 december wilden ik, en enkele anderen, de dag daarop nog eens een kort toerritje doen in de omgeving van het Waasland. Dit allemaal omdat ze mooi en droog weer voorspelden op 29 ecember.
Zogezegd, zo gedaan, 3 moedige motorrijders (schoonbroer, Alain en ikzelf) zouden die dag, 29 december, een toerritje doen in oost Vlaanderen.
En hiervoor werd de omgeving van Gent gekozen. De rit zou aan vatten om 11.00u aan het benzinestation TOTAL te Kalken en ons leiden door het kronkellende landschap van Groot-Gent.
Met z'n drieen waren we daar vertrokken met als voorrijder ondergetekende. Vermits de temperaturen aan de lage kant waren werd er gereden op een toerristisch tempo. Na ongeveer ??n uur rijden langs verscheidene omwegen kwamen we aan in Laarne, gelegen tussen Destelbergen en Wetteren. Op een rustig baantje, de Brandemanstraat, kregen we een tegenligger. Op een gegeven moment ontsteekt deze zijn linkse knipperlichten om een oprit op te rijden. Na het ontsteken van zijn knipperlichten stopte het voertuig in de straat, om , wat voor mij toen normaal bleek, ons rechtdoor te laten rijden en pas zijn maneuver uit te voeren van zodra wij gepasseerd zijn.
Niets bleek minder waar.
Toen ik het voertuig genaderd was tot op een tien meter, zette deze zich plots in beweging om zijn handeling uit te voeren. Heel waarschijnlijk heeft de 79jarige bestuurder ons niet opgemerkt. Met als resultaat dat ik frontaal op zijn wagen ben gebotst, er over ben gevlogen en een tiental meter verder de vaderlandse grond onzacht heb gekust.

Gevolg, 2 gebroken ribben, een gebroken sleutelbeen, een hersenschudding (?) en bewusteloos. Na het verwittigen van hulpdiensten zijn deze zeer snel ter plaatse geweest en hebben me toen afgevoerd naar het UZ te Gent. Mijn schoonbroer en Alain hebben ter plaatse de papieren in orde gebracht en ervoor gezorgd dat de motor naar vaste dealer zou worden gedepanneerd. Waarvoor dank.
Ik kan iedereen verzekeren, gebroken ribben en sleutelbeen, dat is niet om mee te lachen. Zes dagen heb ik in het UZ gelegen, waarvan de eerste 24 uur op intensieve.
En eindelijk ben ik terug thuis, onder de beschermende vleugels van moeder de vrouw. Nog een zestal herstelweken en dan kan ik terug gaan uitkijken naar een nieuwe motor.
Greetz,
Serge