onroute

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
spider
Clublid
Clublid

onroute

Bericht door spider »

Hallo

heeft er iemand de software van onroute waar hij mee werkt

de vraag is of het goed is of niet wat zijn de ondervindingen ervan

Rudy :idea:
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ik zoek ook al een tijdje achter deze software :-)
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

www.onroute.nl

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

stropke schreef:www.onroute.nl

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
De plezantste thuis zeker? ;-)
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

De software van onroute kan je kopen bij
Bart mertens
soft solutions bvba
tessenderlosesteenweg 238
B-3583 Paal- beringen
tel 01332630932
http://www.softsolutions.be/gps/starg.htm

groeten Rudy :idea: :idea: :idea:
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Sorry de site moet zijn
http://www.softsolutions.be/gps/startg.htm

was even te vlug

rudy
trikke
50 cc
50 cc

on route

Bericht door trikke »

FJRrider38 schreef:Ik zoek ook al een tijdje achter deze software :-)
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

50 euro voor ne kopie van illegale software die ge gedownload hebt is beetje overdreven zenne trikke.
Ik download da spel wel zelf dan
www.coppenshans.be
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Re: onroute

spider schreef:Hallo

Rudy,

Ik heb ondertussen de software ook en op het eerste zicht ziet dat er zeer goed uit. (goed exemplaar)
De praktijk zal moeten uitwijzen of de door het programma uitgestippelde ritten inderdaad toeristischer zijn dan die van andere routeplanningprogramma's (3x woordwaarde scrabble?)
De keuze van "wegen met mooie landschappen" vind ik toch al geslaagd. :-D
Ook de rechtstreekse exportfunctie naar Garmin en TomTom is natuurlijk meegenomen. Apparaat aansluiten, uploaden en klaar.
Ik moest tot heden nog gebruik maken van converters, zoals itnconverter voor tomtom.
De route is ook te visualiseren in Google earth.

Mvg,

Hans
www.coppenshans.be
Zwerten
75 cc
75 cc
Contacteer:

Re: onroute

Bericht door Zwerten »

FJRrider38 schreef:
spider schreef:Hallo

Rudy,

Ik heb ondertussen de software ook en op het eerste zicht ziet dat er zeer goed uit. (goed exemplaar)
De praktijk zal moeten uitwijzen of de door het programma uitgestippelde ritten inderdaad toeristischer zijn dan die van andere routeplanningprogramma's (3x woordwaarde scrabble?)
De keuze van "wegen met mooie landschappen" vind ik toch al geslaagd. :-D
Ook de rechtstreekse exportfunctie naar Garmin en TomTom is natuurlijk meegenomen. Apparaat aansluiten, uploaden en klaar.
Ik moest tot heden nog gebruik maken van converters, zoals itnconverter voor tomtom.
De route is ook te visualiseren in Google earth.

Mvg,

Hans
Ik werk daar reeds een paar jaar mee, On route is een zo goed als gelijk aan het Duitse MotoradTourer welke al jaren meegaat.
Het kaartmateriaal laat zich lezen als een Michelin kaart , .....
Afbeelding
coelieboy
50 cc
50 cc

Bericht door coelieboy »

Ik ben Onroute-gebruiker van het eerste uur. De eerste versie van Onroute trok op geen ballen. Waarom niet? De mooie wegjes langsheen mooie landschappen zoals voorgesteld bij presentatie van het pakket liepen in werkelijkheid veel te veel langsheen snelwegen en nationale wegen. Ook de routepunten bleken na export naar Mapsource of GPS (in mij geval SP2610) slecht geplaatst te zijn en zorgden er voortdurend voor dat je ergens heen gestuurd werd om nadien op je stappen te moeten terugkeren. Verschillende Onroute-gebruikers reageerden daar dan ook erg teleurgesteld op, te meer omdat Onroute (OR) eigenlijk een vertaalde versie is van Motorrad TourenPlanner (MTP) die voor wat de Benelux betreft bijgetuned en getest werd door zeg maar hoofdzakelijk Waypoint NL - Notter en MTP voor veel minder geld verkrijgbaar was en beter functioneerde dan OR. Waypoint kon dan ook niet anders dan reageren en via een besloten groepje testers (waarvan ik deel uitmaakte) werd een eerste voorlopige update getest. Deze eerste versie was al een serieuze verbetering omdat er een optie "vermijd snelwegen" kon aangevinkt worden, echter deze eerste testversie bleek dan weer te fel naar de "groene wegen" te kijken wat ervoor zorgde dat je telkens op en neer gestuurd werd en geen mooie rondrit meer verkreeg. Dit werd rechtgezet door een volgende testversie gevolgd door nog een testversie. Ondertussen is de eerste definitieve servicepatch uitgekomen en mag je wel zeggen dat ie geslaagd blijkt te zijn.

Waarom ik Onroute aankocht?
De hoofdreden voor mij is dat ik reeds enkele malen een route opstelde in Mapsource waarvan ik dacht een mooie route te hebben gemaakt maar waarvan achteraf bleek dat dit op bepaalde stukken een echte teleurstelling was. Het kaartmateriaal van OR daarentegen is vergelijkbaar met een gedetailleerde Michelinkaart waardoor je echt je route kunt uittekenen langsheen de mooie streken hetgeen in Mapsource/Navigator niet mogelijk blijkt (tenzij je de streek kent) zonder Michelinkaart naast jou.

Is onroute gebruiksvriendelijk?
Ja, maar de werkwijze is totaal anders dan in Mapsource en vergt enige gewenning, maar dat is bij elk nieuw aangeschaft programma zo.

Werkt Onroute goed samen met Mapsource?
Ja, de export van een route gemaakt in OR verloopt vlekkeloos. Beste is om zowel de route als de track over te brengen naar Mapsource, reden hiervoor is dat na een herberekening bij Mapsource de voorgestelde route door de instellingen van Mapsource enigszins kan gewijzigd zijn en door de track te vergelijken met de herberekende route kun je door middel van de "elastiek" in Mapsource deze wijziging snel ongedaan maken. Het omgekeerde kan ook, dus een gemaakte route in Mapsource overbrengen naar OR maar dit moet via een hulpprogramma GPSbabel, meer uitleg hierover vind je op de site van www.boelis.nl/ (was ook ??n van de medetesters van OR)

Zijn er (volgens mij)nog verbeteringen aan te brengen aan OR?
Jammer genoeg blijkt dat een gemaakte OR-route die ge?xporteerd werd naar Mapsource nog steeds weliswaar zeldzaam links en rechts een routepunt verkeerd te plaatsen wat soms heen en weer rijden als gevolg heeft. Dit is te vermijden door de route in Mapsource even in detail af te lopen en her en der een verkeerd geplaatst routepunt op de juiste plaats te zetten alvorens de route naar de GPS te transfereren.
Jammer is ook dat na elke wijziging in de route dewelke je maakt in OR je telkens opnieuw moet herberekenen.
Verder zou het best handig zijn om een importfunctie te hebben zodat de (toch niet eenvoudige) tussenstap via GPSbabel om een route te importeren van Mapsource wegvalt.

Zou ik OR nog aanschaffen?
JA, aan elk programma is wel iets op aan te merken en zijn er voor-en nadelen en beperkingen, het is een kwestie van ermee te leren omgaan.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Is al een hele verduidelijking. Misschien overwegen om dit ook eens te bekijken wanneer er ooit een vergelijkende studie wordt voorgesteld omtrent verschillende systemen.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Ook ik gebruik onroute, en ben er tevreden mee.
Niet alleen is het gemakkelijk een route samen te stellen naar uw eigen behoeften er staan ook nog eens 800 gereden routes op verspreid over gans europa.
Je moet het herbereken in mapsource maar ook voor de tomtom liefhebbers is het bruikbaar.
Je kunt ook nog eens je routes bekijken in google earth.
Er is al een update geweest zoals hierboven beschreven,
gisteren heb ik vernomen dat er opnieuw een update gaat komen maar dan wel betalend
Tijd brengt raad hieromtrend
Ik kan het je alleen maar aanraden.
grtz janeman
coelieboy
50 cc
50 cc

Bericht door coelieboy »

janeman schreef:gisteren heb ik vernomen dat er opnieuw een update gaat komen maar dan wel betalend
.
grtz janeman
Vanwaar deze info? Ik vind op het forum van Notter niets in die richting.
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

janeman schreef:Ook ik gebruik onroute, en ben er tevreden mee.
Niet alleen is het gemakkelijk een route samen te stellen naar uw eigen behoeften er staan ook nog eens 800 gereden routes op verspreid over gans europa.
Je moet het herbereken in mapsource maar ook voor de tomtom liefhebbers is het bruikbaar.
gisteren heb ik vernomen dat er opnieuw een update gaat komen maar dan wel betalend
grtz janeman
Hela Janboy :lol: alles kids :?: met dat onroute spul :D kunt ge daar ook
bollekepijl roadbooks mee maken :?:

Gr. Johnny En tot zaterdag
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Johnny,
je kunt er inderdaad ook van een route roadboekje (bolleke pijlke) maken (afdrukken)
van de juistheid hiervan kan ik nog niks vertellen (nog niet getest) maar we zullen dat eens doen. ( van St-Truiden naar Herk of andersom :P )
Ik heb er wel al afgedrukt en het ziet er allemaal vrij netjes uit duidelijk en overzichtelijk.
Maar ik denk dat roadboekjes binnenkort niet meer nodig zijn met al de gps toestanden van heden
In motoren en toerisme van deze maand staat een uitgebreide reportage ervan.
kopen en lezen. :lol:
grtz janeman
janeman
125 cc
125 cc

Vanwaar deze info? Ik vind op het forum van Notter niets in

Bericht door janeman »

Coeliboy,
Niet alles staat in forums.
De bewuste update is nog niet voor onmiddelijk.
Er bestaan al teveel kopie's en de update zou dit een beetje gaan beveiligen om kopi?ren te beletten.
grtz janeman
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Johnny schreef:
janeman schreef:Ook ik gebruik onroute, en ben er tevreden mee.
grtz janeman
Hela Janboy :lol: alles kids :?: met dat onroute spul :D kunt ge daar ook
bollekepijl roadbooks mee maken :?:

Gr. Johnny En tot zaterdag

Het is niet helemaal hetzelfde systeem dat regelmatig toegepast wordt bij ritten.
Het is een soort systeem bolleke-pijl. Je moet het eerst eens zien Johnny.

Groeten,

Hans

PS: Kom eens naar Peer h
www.coppenshans.be
Zwerten
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Zwerten »

Aan de hand van de kaarten die bij Motorrad/On route zitten is het mogelijk om zeer mooie ritten samen te stellen.
Het klopt dat er een beetje werk aan is om de rit hier en daar wat bij te sturen maar de opzet vind ik in ieder geval OK.

Laat ons zeggen dat het geen programma's zijn voor mensen die denken dat de mooiste ritten zomaar uit de computer rollen. :idea:
Afbeelding
Gesloten