Nieuw helm nodig, maar welke helm???

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@ Boete
Geen appelen met peren vergelijken he. De Caberg is net een Duitse pothelm vergeleken met de Shoei en wat de vizierwissel betreft deze is geklaard in minder dan een minuut. Proberen maar

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

@Boete,

Ik heb ook sinds enkele maanden een Shoei XR1000 en ben daar zeer tevreden over en zoals Julle al schreef is het verwisselen van het vizier zeer makkelijk en in nog geen minuut geklaard. Je noemt daar ook als minpunt de prijs. Ik vind hem juist niet prijzig voor de kwaliteit die je in de plaats krijgt. Mijn vorige helm was een Arai en die was pas prijzig, onder de 500 euro vind je bijna geen enkel type van Arai. Moet wel zeggen dat Arai ook wel heel goede kwaliteit is en ja kwaliteit heeft zijn prijs.

Groetjes Flitser
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Daarom is de Arai "amai" in de volksmond. :wink:
Afbeelding
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

inderdaad een arai is amai
maar ikzelf heb een arai
natuurlijk is het ook zo dat op ieder hoofdje een potje past en dat voor ieder anders is
en da beetje geruis neem ik er wel bij je rijd tenslotte met een motor he
maar die van mij dampt niet aan door het dubbel vizier en hij is waterdicht
de pasvorm is voor mij heel goed
dus tot hier toe mijn beste helm al geweest natuurlijk de prijs is hoog maar dat heeft mss
ook te maken met de merknaam
en een systeemhelm heb ik ook gehad maar dat hoef ik niet meer vind het eigenlijk niet gemakkelijk

grtjs
walter
janeman
125 cc
125 cc

Bericht door janeman »

Ik heb een shoei synchronic 2 en ben er heel tevreden mee comfortabel weinig geluid pinlock enz.
Wel jammer dat er geen zonneklep ingebouwd is, lijkt me heel handig zeker voor mensen die een bril dragen.
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Julle schreef:@ Boete
Geen appelen met peren vergelijken he. De Caberg is net een Duitse pothelm vergeleken met de Shoei en wat de vizierwissel betreft deze is geklaard in minder dan een minuut. Proberen maar

Julle
Julle,

Ik heb die vizierwissel eens van naderbij bekeken en moet je gelijk geven ! Het is inderdaad PIECE OF CAKE :lol:
De pothelm-vergelijking vind ik echter wat overdreven, de Caberg biedt veel waar voor zijn geld.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Boete,
Over zulke dingen kan je blijven discussi?ren en het is eigenlijk een persoonlijke kwestie maar ik kan alleen meegeven dat ik zo ongeveer een honderdduizend kilometer ne Shoei op mijn hoofd heb gehad in vergeljking met anderhalf uur Caberg en het verschil was zo enorm dat er nooit meer een Caberg op mijne kop zal komen (nog niet gratis) Ik heb natuurlijk alle begrip voor mensen die dat wel goed vinden hoor maar voor mij is er na Arai en Shoei alleen Shark dat voldoening geeft. Ieder zijn gedacht he Boete

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gesloten