wegenvignet

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Julle schreef:Ben net binnen van een namiddagje raggen in de Ardennen en bij het terugkomen was er file van aan het 4-armenkruispunt. Wij beginnen dus te filteren en wat blijkt. Alle, en ik benadruk ALLE Nederlanders doen gewoon de deur dicht om je zeker niet te laten passeren. Toeval kon dit echt niet zijn. Gaan deze mensen nu echt denken dat het vignet het idee is van de gewone man en in het bijzonder van de motards? Spijtig, spijtig, wat een mentaliteit en dan maar hopen op wat sympathie van ons, Belgskes.

Julle
Hi Julle,
laat ik nu precies dezelfde ervaring hebben met Belgische AUTOMOBILISTEN :wink: :D

Mij bevalt het als motard nog het beste in Frankrijk. Je kunt er gewoon met +120 tussendoor omdat daar de automobilisten gelukkig wel opletten wat er "tussendoor" wil.

@Big Jomb
Bij mijn weten is het in Duitsland verboden om als motor tussen de auto's door te rijden.
In NL toegestaan en formeel geregeld via "gedragregels".
http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten ... e_file.asp
In B gedoogd of formeel toegestaan ?

En voor de rest allemaal veel suck6 met de discussie B-NL :D
Die boeven van politici handelen in elk land hetzelfde en doen gewoon hun eigen zin.
Overigens zonder camions (B-NL-D-F) zou er denk ik weinig in de winkels liggen voor ons allen :(

CU Ruud
Laatst gewijzigd door PC800 op 15 jan 2007, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
yambo
75 cc
75 cc

Bericht door yambo »

@ Paul, FJRmart en alle anderen die mijn reactie overdreven of gezwets vinden

Ik heb mijn eerste post speciaal simplistisch gehouden en in termen van vooroordelen en clich?s uitgedrukt om de discussie
aan te wakkeren. Hoera voor diegenen die erin getrapt zijn en zich eens laten gaan hebben ! :D
Laat mij duidelijk zijn : ik ken redelijk wat Nederlanders en een groot deel van hen zijn fijne mensen.
Zoals bij elk volk zijn het diegenen die slechte karaktertrekken hebben die de reputatie van het ganse volk
om zeep helpen.
Uiteraard zijn het niet enkel Nederlanders die met hun caravan op Belgische wegen rijden, maar het zijn er toch heel wat.
Uiteraard zijn het niet enkel Nederlandse vrachtwagens die op onze wegen rijden, maar het zijn er toch heel wat.
Er moet volgens mij iets gedaan worden aan een aantal zaken :
1) Niets is gratis. Wie andermans eigendom wil gebruiken, moet daarvoor betalen. Daarmee wil ik zeggen dat het elk land vrij moet
staan om een tol te heffen als buitenlanders hun wegen gebruiken. Ik wil evengoed betalen om gebruik te maken van de Nederlandse wegen.
Wil ik naar Vlissingen of het Veerse meer, dan moet ik ook de tunnel betalen - met veel plezier ! Dat ding heeft geld gekost, en als ik dat wil
gebruiken, dan moet ik er maar bijnemen dat ik moet betalen.
Onder het motto "de gebruiker betaalt", stel ik voor dat ook de Nederlanders dan maar betalen voor de Belgische wegen ...
De strikte voorwaarde is dan uiteraard dat we goede wegen aanbieden aan de buitenlanders, en dat moet gefinancierd worden met de tolheffing.
2) De overdaad aan wagens op onze wegen. Iedereen gaat echter graag op reis - ook ik - doch we moeten die verkeersstroom in goede banen leiden.
Er zou een soort regeling ingevoerd moeten worden waarbij de tragere voertuigen bijvoorbeeld enkel van 's avonds 19h00 tot 's morgens 6 uur mogen rijden om de ochtend en avondspits te ontlasten. Ik denk maar aan auto's met caravan - vrachtwagens uit het buitenland - mobilhomes.
In Frankrijk is ook protest geweest tegen het rijverbod voor vrachtwagens in het weekend, maar ik vind dit een zeer goede regeling, zeker in de maanden juli en augustus als enorm veel vakantiegangers onderweg zijn.
3) Aanleg van extra autowegen. Ik rij dagelijks 180 km heen- en terug naar mijn werk. Telkens hoor en zie ik dezelfde miserie. De Brusselse en Antwerpse ring zitten tjokvol - mede dankzij de 70 km/h voor de kennedytunnel sta ik dagelijks in de file. Het is ongehoord dat er na Temse geen enkele brug meer over de Schelde is tot aan de monding. Iedereen die dus uit de Vlaanders naar antwerpen of verder moet, moet dus over 1 rijvak van de Temsebrug of door de Kennedytunnel ... Dit kan toch niet ...

Ik kan zo nog een tijdje doorgaan, maar het ontbreekt mij aan tijd.

Laat het debat maar lekker verder kabbelen ...
Greetz, yambo
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

LiefkenshoekTOLtunnel???

Grtjs
:D :D :D
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Beste FJRijders Vrienden van belgishe, nederlandse of eender welke andere nationaliteit :wink:

We kunnen hier nog uren en dagen over door drammen maar uiteindelijk zal onze discutie niets of niemand wijzer maken en zeker niet door mekaar uit te schelden :evil:
Laat ons gewoon afwachten wat de wet voorschrijft en als die er dan is zijn we toch verplicht om ze te volgen :? , dat we dat nu goed vinden of niet we zullen ons steentje moeten bijdragen en dit in eender welk land we terecht komen of willen gaan rijden :!:
De wet word gemaakt door de regeerders van elk land en daar kunnen wij als gewone burgers spijtig genoeg niets aan veranderen dus laat het discusi?ren of het ruzie maken onder mekaar dan ook aan deze mensen over :twisted: , laat ons gewoon vrede sluiten en mekaar weer de hand schudden als vrienden onder mekaar die hier gewoon genieten van hun hobby dat ze willen uitoefenen :thumbleft:

Friends for ever :notworthy: :hello2:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Das nu pas een wijze raad zie. Sluit ik mij volledig bij aan

Friends for ever

Grtjs
:P :P :P
wheels
75 cc
75 cc

Bericht door wheels »

Beste FJRijders Vrienden van belgishe, nederlandse of eender welke andere nationaliteit

Pfff, 41 replys op dit onderwerp. Gelukkig zijn d'r genoeg motorrijders die nuanceren en een heldere kijk op de maatschappij hebben.
groeten.
Ik zie overal als een berg tegenop, maar ik rij er toch niet omheen!!
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

wheels schreef:
Beste FJRijders Vrienden van belgishe, nederlandse of eender welke andere nationaliteit

Pfff, 41 replys op dit onderwerp. Gelukkig zijn d'r genoeg motorrijders die nuanceren en een heldere kijk op de maatschappij hebben.
groeten.
En wat bedoel je hier dan mee?
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
wheels
75 cc
75 cc

Bericht door wheels »

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik het helemaal met o.a. de voorzitter en asfaltkiller eens ben.
De soep wordt namelijk nooit zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend.

groet,
Bert
Ik zie overal als een berg tegenop, maar ik rij er toch niet omheen!!
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Is het nu soep of patat die nooit zo heet gegeten wordt :D

Afbeelding

Gaat dit het vignet worden jongens :?:

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Da is nen puntzak met frieten!! :P
Afbeelding
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

@ allen die dit willen lezen. Wij hebben ne Max van ne voorzitter da is toch ne verstandige mens he om zich ni op te laten jagen door een paar woorden . Max doe zo verder, je bent echt goed in wat je doet . Nen dikke proficiat. :P

Grtjs Luc
verkenner

Bericht door verkenner »

Het is altijd hetzelfde: iedereen vindt het normaal dat de dingen er zijn. Hoe de dingen er gekomen zijn en wie ze heeft betaald is niet van belang.
Alsof het een recht is om gemeenschappelijke dingen gratis te gebruiken.
Draai het eens om en stel je eens voor dat ik het recht opeis om Uw dingen te komen verslijten, gratis!
En ge zijt ook niet verpicht h? om door Belgi? naar Frankrijk te rijden. Ge moogt gerust via Duitsland een ommetje maken hoor. Misschien is 60? toch een koopje?
Wij Belgen hebben alvast geen keuze: wij moeten belastingen betalen die dan o.a. worden gebruikt om wegen aan te leggen. Of ge die banen nu gebruikt of niet, dokken zul je!
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Ach wat is nu 60? gewoon een reisje meer met den 12-wheeler
..of nee.. toch niet ,want dan verslijten de wegen meer.
maar .. hoe moet ik nu die 60? betalen..
..miljaar.. wat moet ik nu doen?..

greetz,
Tom (met een dilemma) :(
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Gesloten