Garmin Zumo 550 - Geïnteresseerden voor groepsaankoop?

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Garmin Zumo 550 - Ge?nteresseerden voor groepsaankoop?

Bericht door Wimme 4 »

Yo de mannen,

Ik ben eens wezen rondkijken om mezelf een Garmin Zumo aan te schaffen, en nu heb ik hier in de buurt een webdesigner gevonden die de Zumo tegen een zacht prijsje kan aanbieden. Als we met 5 zijn krijgen we hem aan 780 ?, als we met 10 zijn aan 770 ? (BTW inclusief). En wie weet, als we met nog een paar meer zijn kan er nog iets af ??? :lol: :lol: :lol:
Voor die prijs komt de verkoper ze op een zaterdag- of zondagmiddag wel in't clubhuis uitleggen ook.

Wie doet er mee?

Greetz,

Wim DC
If the shit fits, wear it !
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi Wimme 4

Ben ook zinnens om een Zumo aan te schaffen. Ben daarom misschien wel geinteresseerd. Ik wilde wel lessen gaan volgen om dat ding onder de knie te krijgen. Is dat hier ook mogelijk??
Grtjs
:P :P :P
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hou het GPS forum in de gaten en waarschijnlijk worden jullie vragen al beantwoord :idea:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Max, weet u soms nog bij wie we de vorige groepsaankoop gedaan hebben ? Daar hedden we een heel goede korting bij bekomen.
Zo heb ik vorige keer mijn street pilot III gekocht voor een hele zachte prijs.

Wimme 4, een heel goed initiatief maar mischien ook eens op een ander gaan zien kan zekers geen kwaad.
Ik heb namelijk ook interesse voor de zumo.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Heb je daar nergens geen aankoopbewijsje meer van liggen Marcel want ik weet ook niet juist waar de laatste toestellen zijn aangekocht :?:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Infomeer eens bij Multitudo jongens

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Weet niet of deze groepsaankoop nog van toepassing is ??...

Heb mij in december 2004 de Garmin SP 2610 aan kunnen schaffen aan ?756.00
via groepsaankoop bij Notter Waypoint NDL.

Was toen ook h???l goeie prijs!
Zied uus weere, wi !
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Als je de gps enkel gebruikt om de weg naar huis of ergens naartoe te vinden,
dan is de zumo ok.
Let wel, om tourtjes in te laden en te rijden (typisch voor ons motards) is hij niet geschikt. je kan namelijk het automatisch herberekenen niet uitschakelen.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Wimme 4 »

@ fjrmarcel

Ik heb de vraag inderdaad ook al bij anderen gelanceerd hier in de buurt, maar als een van jullie iemand kent waar het beterkoop kan, laat maar iets weten.

@ Gobelijn,

volgens Martain zou dit meevallen (zo wist hij toch te vertellen op de receptie, niewaar Big Jomb) en ik dacht ook al gelezen te hebben dat dit kan opgelost worden door waypoints (of zoiets, ik ken hier nog niks van :oops: ) in te lassen. Andere Zumo gebruikers mogen trouwens ook eens laten horen hoe het hiermee zit. Welk zou dan volgens jou het betere alternatief zijn, Leo? En kan dat voor een soorgelijke prijs?

En als iedereen eens rondhoort of kijkt kunnen we inderdaad misschien nog een betere prijs vastkrijgen.

Maar aangezien wij al in mei op motorweekend (Orval) vertrekken, en in juni op groot verlof (Ierland), had ik graag toch vrij snel een beslissing genomen, kwestie van dat speeltje al gewend te worden voordat we ermee op weg gaan.

Greetz,

Wimme 4
FJRmart
75 cc
75 cc

Bericht door FJRmart »

Klopt helemaal, de Zumo werkt en denkt anders dan de andere Garmin navigatiesystemen.
Wellicht een leuk item om op de GPS middag te bespreken :D :D

Cu in Rotselaar
Martain

loop net tegen een bericht van het gps forum over het herberekenen, wil het jullie niet onthouden
Thankyou for contacting Garmin Europe.

The zumo does not work the same as other products. If you are using a route that has been created in MapSource or imported from a trip log, the unit will NOT recalculate you to the next via point. Instead it will do everything possible to put you back on the route very close to where you got off. This should easily handle the case where you stop for petrol . If you intentionally leave the pre-designed route for a greater distance, it is very simple to stop the route and then reactivate it. When you reactivate the route, the unit will ask you if you wish to navigate to the beginning of the route, say no and you can join the route at whatever point you like.

Garmin are happy the way the zumo is operating and therefore there isn? t any plans to change this.
Laatst gewijzigd door FJRmart op 10 feb 2007, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mickie
50 cc
50 cc

Bericht door mickie »

ik heb de zumo 550 op de moter en ben heel tevreden.IK heb hem vooral aangekocht om zelf routes te maken in mapsource.Heb al een paar zelfgemaakte routes gereden en moet zeggen dat de automatische herberekening mij niet stoort.Wanneer je van de route afwijkt wordt er een automatische herberekening gemaakt naar het volgende waypoint.Heb gehoord dat Gamin er werk van maakt om deze herberekening uit te schakelen.Voor de rest is het een heel eenvoudig toestel om te bedienen.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

FJR-Freak Max schreef:Heb je daar nergens geen aankoopbewijsje meer van liggen Marcel want ik weet ook niet juist waar de laatste toestellen zijn aangekocht :?:

Max 8)
Max het was bij notter in Nederland.
AfbeeldingAfbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik hoor hier en daar geruchten over een mega-groepsaankoop die er zit aan te komen, over de forum-grenzen heen.
Men spreekt over 600 euro per toestel, factuur op naam, belgische winkel. Er worden getallen genoemd van 30 stuks.
Iemand hier wat meer info over ?

De courante verkoopsprijs , ik heb gelezen dat hij al verkocht wordt aan 720 euro per stuk.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Paul
75 cc
75 cc

Bericht door Paul »

ik heb de zumo 550 op de moter en ben heel tevreden.IK heb hem vooral aangekocht om zelf routes te maken in mapsource.Heb al een paar zelfgemaakte routes gereden en moet zeggen dat de automatische herberekening mij niet stoort.Wanneer je van de route afwijkt wordt er een automatische herberekening gemaakt naar het volgende waypoint.Heb gehoord dat Gamin er werk van maakt om deze herberekening uit te schakelen.Voor de rest is het een heel eenvoudig toestel om te bedienen.
Bovenstaand verhaal klopt helemaal.Behalve dat er geen update zal komen om het herberekenen uit te schakelen. Maar dat is ook niet nodig. Ik heb ook een Zumo 550 en ben uitermate tevreden. Nog even een aanvullling op het herberekenen. Als je van de route afwijkt gebeurt inderdaad het bovenstaande. Maar als je bij afwijken van de route de routering op de Zumo stopt en vervolgens weer start, kun je op elk willekeurig punt de route weer oppikken en vervolgt hij vanaf dat punt weer keurig je route.
Hij werkt gewoon anders dan de voorgaande modellen. En er ligt een andere (nieuwe visie) van Garmin aan ten grondslag. Ik vindt het op de motor geen enkel probleem en de bewering dat het alleen een goed apparaat is om van A naar B te rijden is absoluut niet waar.
Hij is zeer gebruiksvriendelijk, compact, degelijk en eenvoudig te monteren door de bijgeleverde ram mount met hulpstukken.
Het touchscreen werkt perfect, ook met handschoenen aan. Daarnaast rekent hij ook nog eens razendsnel.
Kortom een geslaagd ontwerp van Garmin om het motortouren flink te veraangenamen. Voor een vriendelijke prijs.
Binnen nu en 3 weken komt er weer een software update uit, waardoor het mogelijk zal zijn om nog meer zaken in beeld te krijgen. Zoals oa de hoogte en de nog af te leggen km . (is nu ook in beeld te krijgen is echter wat omslachtig).
Daarnaast is het ook nog eens een prima mp3 speler. Ik heb mezelf een 2 gb sd geheugenkaartje aangeschaft voor de zumo. Ik heb nu 30 uur muziek tot mijn beschikking.
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ik ben ook ge?nteresseerd in die ZUMO.
Dus als er overgegaan wordt tot een groepsaankoop, let me know.
Ik heb al prijzen gehoord tussen 600 en 700 euro.

Groeten,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

:?: :?: En de fantastisch goede TomTom verlaten ........... ! :!: :!: ???

Grapje... :lol:

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

In Extremo schreef::?: :?: En de fantastisch goede TomTom verlaten ........... ! :!: :!: ???

Grapje... :lol:

Groetjes,
Michel
Omdat het zo een gepruts is op de motor. :-D. Doet anders wel wat ervan verwacht wordt.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Wimme 4 »

De ge?nteresseerden blijven bijkomen, maar heeft er ondertussen al iemand wat meer informatie w??r precies die heel goeie deals kunnen gesloten worden?
Ik wacht in elk geval vol ongeduld verder af (hopelijk moet er niet te lang meer gewacht worden, ik ben traag van begrip en zou tegen ons motorweekendje in mei (liefst zelfs iets vroeger) toch graag weten hoe je dat ding op en af zet (en iets meer misschien ook :roll: ). Misschien weet onze voorzitter al of er speciale prijzen aangeboden worden op de gps-namiddag (ook belangrijk: wat die prijzen zijn, en of die ook gelden voor de sukkelaars die die bewuste namiddag andere verplichtingen hebben (zoals op een beurs in Frankfurt gaan staan, of met het vrouwtje op weekend naar Brugge te gaan :lol: ))

Greetz,

Wimme 4

:bounce: :bounce: :bounce:
(popelend van ongeduld als het ware)
FiJaRo
75 cc
75 cc

Bericht door FiJaRo »

Voor een prijs tussen de 600 en 750 euro ben ik ook kandidaat.
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Misschien kan iemand uit het bestuur contact nemen met enkele betrouwbare firma's voor prijsafspraken voor 10 maart gps namiddag ?
AfbeeldingAfbeelding
Gesloten