ik heb de zumo 550 op de moter en ben heel tevreden.IK heb hem vooral aangekocht om zelf routes te maken in mapsource.Heb al een paar zelfgemaakte routes gereden en moet zeggen dat de automatische herberekening mij niet stoort.Wanneer je van de route afwijkt wordt er een automatische herberekening gemaakt naar het volgende waypoint.Heb gehoord dat Gamin er werk van maakt om deze herberekening uit te schakelen.Voor de rest is het een heel eenvoudig toestel om te bedienen.
Bovenstaand verhaal klopt helemaal.Behalve dat er geen update zal komen om het herberekenen uit te schakelen. Maar dat is ook niet nodig. Ik heb ook een Zumo 550 en ben uitermate tevreden. Nog even een aanvullling op het herberekenen. Als je van de route afwijkt gebeurt inderdaad het bovenstaande. Maar als je bij afwijken van de route de routering op de Zumo stopt en vervolgens weer start, kun je op elk willekeurig punt de route weer oppikken en vervolgt hij vanaf dat punt weer keurig je route.
Hij werkt gewoon anders dan de voorgaande modellen. En er ligt een andere (nieuwe visie) van Garmin aan ten grondslag. Ik vindt het op de motor geen enkel probleem en de bewering dat het alleen een goed apparaat is om van A naar B te rijden is absoluut niet waar.
Hij is zeer gebruiksvriendelijk, compact, degelijk en eenvoudig te monteren door de bijgeleverde ram mount met hulpstukken.
Het touchscreen werkt perfect, ook met handschoenen aan. Daarnaast rekent hij ook nog eens razendsnel.
Kortom een geslaagd ontwerp van Garmin om het motortouren flink te veraangenamen. Voor een vriendelijke prijs.
Binnen nu en 3 weken komt er weer een software update uit, waardoor het mogelijk zal zijn om nog meer zaken in beeld te krijgen. Zoals oa de hoogte en de nog af te leggen km . (is nu ook in beeld te krijgen is echter wat omslachtig).
Daarnaast is het ook nog eens een prima mp3 speler. Ik heb mezelf een 2 gb sd geheugenkaartje aangeschaft voor de zumo. Ik heb nu 30 uur muziek tot mijn beschikking.