dirkske schreef:De Federale Wegpolitie is tevreden van de FJR, maar over het windscherm zijn ze iets minder te spreken.
Het is geweten, de windbescherming ten opzichte van de RT waar ze vroeger mee reden, is beduidend minder.
Hier bij fjrijders.net wisten we dat natuurlijk al langer, en een groot deel van de mensen heeft hier een andere oplossing.
Er is de Laminar-lip, er zijn schermen van MRA in omloop, en er zijn de schermen van CeeBailey's.
Hun technische sectie is momenteel bezig met een aantal bestaande Yamaha-schermen te verbouwen/aan te passen.
Zou er misschien een kans zijn, dat we hen kunnen helpen op ??n of andere manier ? Om te beginnen zou ik graag een overzichtje hebben van de verschillende mogelijkheden die in onze club voorhanden zijn, zodat we weten welk type scherm bv. het meest gebruikt wordt, of misschien zelfs als "beste koop" wordt ervaren.
Ziet er iemand een voorstel, om naar de Federale te formuleren, om een keer de praktijk te testen ?
Een voorbeeld is bv. dat we gezamelijk afspreken en naar de kazerne rijden, mogen deze Witte Ridders van de Weg onze motoren met hun scherm eens testen ? (Of ne keer van motor wisselen ofzo

)
Of misschien wil iemand zijn scherm een dag missen, er wordt transport voorzien van/naar etc. zodat het getest kan worden ....
Mogelijkheden genoeg, ik peil eens naar de belangstelling, alvorens ik een voorstel naar de Federale doe.